Jump to content

Hva har du gjort på din Mercedes-Benz i dag?

FrodeS
 Share

Recommended Posts

Jeg har ikke gjort noe særlig, men statens vegvesen har vært innom å skrevet inn chassinummer på min s124. Var i utgangspunktet skeptisk da jeg har sett mye stygge preginger, men her ble jeg overrasket. De hadde en maskin de satte på å banket inn nummer ganske likt det som er org, bare litt høyere tegn.

4b0a26cac455109494edfafceddaa532.jpg5499195aa37d437cecb5b817e1dfecd4.jpg

Sent fra min D5803 via Tapatalk

• 2 weeks later...

Frode, hva du har gjort med bilen siden den er så demontert?

Har troa på Syversen sin teori :D

Hadde det enda vært så vel.

Jeg har byttet støtdempere. Den venstre tok skikkelig  kvelden. Alt er på plass igjen nå. Håper jeg slipper å gjøre det der igjen, for det var litt jobb, og kilosprisen på gull er sikkert lavere enn de demperne.

Sto vel på at de skulle komme for å få lakkert å satt i sammen. Tar ikke så mye tid. Men jeg har en helt ødelagt kropp så da jeg ikke får gjort noe da jeg klarer pga å måtte vente på andre så drar det ut. Jeg hadde rukket, men har slått ifra meg å rekke landstreffet. Da jeg ikke fikk gjort så mye jeg ville iløpet av april så ble det til at jeg prioriterte å jobbe så mye jeg kunne. Drog på meg et ryggprolaps midt i den perioden jeg planla å gjøre mest, så dette er ikke ment å bli. Så et salg er vurdert.

Har tatt første vårens vask med svampen for å få en idé om hva vinteren har etterlatt seg. Fant noen 17" hjul da dekkene på 18" er ferdige. Vasket samtidig innv i hjulhusene, å det er ca som da den ble montert.

Samtidig så heiste jeg den 1cm bak å sjekket camber bak med et skikkelig high tech utstyr jeg har laget meg

d33f9f6b8a0ec09b03c9c1354dcca979.jpg075081d3408589678e03e3b5fcfcd9aa.jpg

• 2 weeks later...

Gjort et nytt forsøk på å finne ut av airmatic-feilen som har ridd 211'n mer eller mindre så lenge vi har hatt den. Den har klaget på brudd i ventilene på fjærbeinet høyre foran. Jeg byttet en gang hele fjærbeinet (møkkajobb), men feilen kom tilbake etter hvert for det. Jeg har hatt flere mistanker, sjekket litt nå og da. Hver gang har det blitt bra en stund, og så har feilen kommet oftere og oftere. Nå fant jeg dårlig kontakt i ledningen eller kontaktene inn på fjærbeinet. Siden jeg akkurat har byttet dempere bak, hadde jeg det lille ledningsnettet liggende. Meninga var egentlig å trekke ny kabel hele veien, men etter å ha dratt ut nok deler til å komme til både styreenhet og innerskjerm, så det ut til at feilen lå i den siste biten.

Vet prøvetur i går fungerte det i hvert fall greit. Jeg er forsiktig optimist, men stoler ikke helt på greiene før det har gått litt lenger tid uten at feilen kommer tilbake.

Bilen ble litt triveligere å kjøre med fungerende airmatic. Når systemet finner feil og går i nødmodus, blir bilen mye stivere enn vanlig "sport 2".

Endelig fått lagt på sommerhjulene på godbilen.

Det tar litt tid når vinterens saltrester  skal spyles bort inni skjermer, understell og sjekkes teknisk.

Fant litt slakk og litt ulyd i et forhjulslager.

Forhåpentlig skal ikke denne føle på salt igjen. Den skal brukes og ikke stå seg ihjel, har nesten nye vinterdekk så den skal brukes på godt vinterføre, i tillegg til på sommeren.

Arbeidet ble belønnet med en tur nedover Lofoten :)

IMG_0072.thumb.jpg.facf706634c5c83f165d2ea18f37eee5.jpg