Jump to content

Hva har du gjort på din Mercedes-Benz i dag?

FrodeS
 Share

Recommended Posts

Mye som går bare en tør å prøve. Oppgraderingen er sikkert til å leve med. Får et godt skyv med 3.91 på den motoren

Va litt usikker på hvordan det skulle gå, men det virker. Girer ganske hardt og går på latterlig høyt turtall, regner med jeg bytter til original utv senere 8)

Ja, bremser drar fort med seg andre ting  :lol: :lol: :lol:

Det er vel 2.9x på den originalt? Jeg veit jeg har 3.08 på 4matic'en.

Hard gearing går seg fort til om man kjører litt pent ei stund i det adaptive systemet.

Hvis jeg resetter kassa mi, så gearer den 1-2 med et smell på full gass. Men etterhvert så jevner det seg ut.

Ja, bremser drar fort med seg andre ting  :lol: :lol: :lol:

Det er vel 2.9x på den originalt? Jeg veit jeg har 3.08 på 4matic'en.

Hard gearing går seg fort til om man kjører litt pent ei stund i det adaptive systemet.

Hvis jeg resetter kassa mi, så gearer den 1-2 med et smell på full gass. Men etterhvert så jevner det seg ut.

Er 2,87 originalt.

Har resatt kassen ja, men den girer ganske fort og hardt enda, det er likt i alle gir :shock:

Vil nok bli mykere etterhvert, forutsatt at du ikke kjører hele tiden med flat pedal  :lol:

Så vidt jeg skjønner, er det å resette kassa, at den finner fram det hardeste programmet den har.

Mitt inntrykk var at det kanskje tok en 30-50 mil før det gikk seg til

Vil nok bli mykere etterhvert, forutsatt at du ikke kjører hele tiden med flat pedal  :lol:

Så vidt jeg skjønner, er det å resette kassa, at den finner fram det hardeste programmet den har.

Mitt inntrykk var at det kanskje tok en 30-50 mil før det gikk seg til

Vi får satse på det :)

Har bytta komplett bakstilling fra ein tilsvarende w211 som kun rakk å gå 22 400km til min bil, som no har gått 171 380km og nye fjærer bak i samme slengen. Var ingen feil, ulyder eller lignende fra bilen min, men når man fekk tak i noe sånt var det berre å hive seg rundt.

Når eg først var i gang blei fjærer, casterstag, bærebru, nedre bærekule, styreledd, endeledd og foringer i øvre arm i forstillinga bytta også. Øvre bærekule var skifta for ca 20 000km sida.

Så no er bilen som ny både i for og bakstilling og blitt endå bedre å kjøre, skulle nesten ikkje trudd det så god komfort som w211en har. Venter berre på hjulstillingskontroll så blir den nok enda bedre  :cool:

c8dc2f1aa072cfeff4afe433a3726bc5.jpg

70a41bd16d0a0140920e54ff761f6974.jpg

• 2 weeks later...

I dag så skiftet jeg olja til nivå reguleringen det var på  tide som man ser tydelig ser på bilde  , den nye oljen er klar som vann

Den skal vel byttes hvert 4 år fikk jeg opplyst  ( enten var det 2 eller 4 år husker ikke helt  :rolleyes: )

IMG_20190905_151802.thumb.jpg.155e38a0dd35f8b345346034b80ca19f.jpg

Den ser jo strøken ut, og jeg synes det er en helt korrekt bil for begravelser. Pårørende blir beroliget av noe som ikke er for 'flashy', det skal være en dempet og ikke påtrengende opplevelse, med en pen og samtidig seriøs stil. Ved begravelsen av moren min ifjor, sto det to andre bårebiler ved kapellet, Tesla'en nedenfor til 2 millioner, og en helt rå Jaguar som sikkert kostet like mye. Det var flere som kommenterte at det ikke er så rart at begravelsene blir dyre med sånne biler. De manglet verdigheten, og det så faktisk litt usmakelig ut!

Med vennlig hilsen, Olaf

2palgmkh6b

• 1 month later...

Har no testa ein teori som andre rundt om kring i verdenhar prøvd. om å by pass swir motoren.(ja husker ikkje navnet heilt)

Med ein 4.7 kohm motstand i kontakten til motoren. Og dette slå ut..veldig bra. den har ingen feil. reagerer raskare. finare lyd. går

billigare. gjekk frå 0.82 til 0.73. på mine bergens turer.

var veldig enkel å montere. berre husk å tette kontaktein og i koblingen til motoren. så det ikkje kommer meir inn.

PS. det er vist pakningen rundt luftintaket til turboen som kan bli slitt og svette meir olje over tid som kommer inn på denne motoren.

og det var også ein service del...det må også tas snart.

8 hours ago, Hans Kåre Isdal said:

Har no testa ein teori som andre rundt om kring i verdenhar prøvd. om å by pass swir motoren.(ja husker ikkje navnet heilt)

Med ein 4.7 kohm motstand i kontakten til motoren. Og dette slå ut..veldig bra. den har ingen feil. reagerer raskare. finare lyd. går

billigare. gjekk frå 0.82 til 0.73. på mine bergens turer.

var veldig enkel å montere. berre husk å tette kontaktein og i koblingen til motoren. så det ikkje kommer meir inn.

PS. det er vist pakningen rundt luftintaket til turboen som kan bli slitt og svette meir olje over tid som kommer inn på denne motoren.

og det var også ein service del...det må også tas snart.

Forstod ikkje heilt kva dette var, og kva som var problemet i utgangspunktet? Er det på 3liter v6?

stemmer. ja. det sto bil model under i profilen før så derfor glømt å nevne det.

det er flapsene i innsuget som hang seg opp i lukka stilling. og dermed treig bil og nød modus,

i og med at det damper ein del olje i i frå turboen.

og eg ikkje viste at denne pakningen rundt innsuget til turboen er service del(burde jo tenkte det. gummi...)

og ser at eg var litt utydelig her, motstandaren er kobla i midten av tilkoblingen som går inn i motoren.