FrodeS Posted August 19, 2019 Author Share Posted August 19, 2019 Bytta ut zoe? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Sørensen Posted August 19, 2019 Share Posted August 19, 2019 Bytta ut zoe? Med en GLE? Neida. Zoe byttes om 10 uker i en ny Zoe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simen Arntsen Posted August 24, 2019 Share Posted August 24, 2019 Morro med luftfjæring og Xentry Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted August 24, 2019 Share Posted August 24, 2019 Pusla litt rundt den siste Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted August 24, 2019 Share Posted August 24, 2019 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seldal Posted August 24, 2019 Share Posted August 24, 2019 Byttet til V8 på bruksbilen.. går med 3.91 i utveksling på bakakslingen. alt fungerer sammen med det originale i bilen selv om motor kommer fra 98 modell og bilen er facelift Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted August 24, 2019 Share Posted August 24, 2019 Mye som går bare en tør å prøve. Oppgraderingen er sikkert til å leve med. Får et godt skyv med 3.91 på den motoren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted August 24, 2019 Share Posted August 24, 2019 Jeg bare slang inn en v8 her om dagen liksom dritkult! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seldal Posted August 25, 2019 Share Posted August 25, 2019 Jeg bare slang inn en v8 her om dagen liksom dritkult! Skulle bare bytte bremser egentlig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seldal Posted August 25, 2019 Share Posted August 25, 2019 Mye som går bare en tør å prøve. Oppgraderingen er sikkert til å leve med. Får et godt skyv med 3.91 på den motoren Va litt usikker på hvordan det skulle gå, men det virker. Girer ganske hardt og går på latterlig høyt turtall, regner med jeg bytter til original utv senere Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted August 25, 2019 Share Posted August 25, 2019 Ja, bremser drar fort med seg andre ting :lol: Det er vel 2.9x på den originalt? Jeg veit jeg har 3.08 på 4matic'en. Hard gearing går seg fort til om man kjører litt pent ei stund i det adaptive systemet. Hvis jeg resetter kassa mi, så gearer den 1-2 med et smell på full gass. Men etterhvert så jevner det seg ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seldal Posted August 25, 2019 Share Posted August 25, 2019 Ja, bremser drar fort med seg andre ting :lol: Det er vel 2.9x på den originalt? Jeg veit jeg har 3.08 på 4matic'en. Hard gearing går seg fort til om man kjører litt pent ei stund i det adaptive systemet. Hvis jeg resetter kassa mi, så gearer den 1-2 med et smell på full gass. Men etterhvert så jevner det seg ut. Er 2,87 originalt. Har resatt kassen ja, men den girer ganske fort og hardt enda, det er likt i alle gir Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted August 25, 2019 Share Posted August 25, 2019 Vil nok bli mykere etterhvert, forutsatt at du ikke kjører hele tiden med flat pedal Så vidt jeg skjønner, er det å resette kassa, at den finner fram det hardeste programmet den har. Mitt inntrykk var at det kanskje tok en 30-50 mil før det gikk seg til Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seldal Posted August 25, 2019 Share Posted August 25, 2019 Vil nok bli mykere etterhvert, forutsatt at du ikke kjører hele tiden med flat pedal Så vidt jeg skjønner, er det å resette kassa, at den finner fram det hardeste programmet den har. Mitt inntrykk var at det kanskje tok en 30-50 mil før det gikk seg til Vi får satse på det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Madsen Posted August 26, 2019 Share Posted August 26, 2019 Blåst en luftbelg, så jeg har fått frakta bilen til verksted... Skikkelig moro sånn midt oppå Rondane langt unna all mulig kommunikasjon med omverden. Fikk fraktet den til BOS Lillehammer, så videre derifra til JABil i Ski som fikser det ila dagen i dag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HåvardR Posted August 26, 2019 Share Posted August 26, 2019 Har bytta komplett bakstilling fra ein tilsvarende w211 som kun rakk å gå 22 400km til min bil, som no har gått 171 380km og nye fjærer bak i samme slengen. Var ingen feil, ulyder eller lignende fra bilen min, men når man fekk tak i noe sånt var det berre å hive seg rundt. Når eg først var i gang blei fjærer, casterstag, bærebru, nedre bærekule, styreledd, endeledd og foringer i øvre arm i forstillinga bytta også. Øvre bærekule var skifta for ca 20 000km sida. Så no er bilen som ny både i for og bakstilling og blitt endå bedre å kjøre, skulle nesten ikkje trudd det så god komfort som w211en har. Venter berre på hjulstillingskontroll så blir den nok enda bedre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleks Posted September 5, 2019 Share Posted September 5, 2019 I dag så skiftet jeg olja til nivå reguleringen det var på tide som man ser tydelig ser på bilde , den nye oljen er klar som vann Den skal vel byttes hvert 4 år fikk jeg opplyst ( enten var det 2 eller 4 år husker ikke helt ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blostrupmoen Posted September 7, 2019 Share Posted September 7, 2019 Gitt arbeidsbilen en skikkelig vask innvendig. Utvendig vaskes den etter hver kjøretur. Er nok ikke mange begravelsesbyråer som bruker 124 som bårebiler lenger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted September 8, 2019 Share Posted September 8, 2019 Ikke ofte å se lengre nei Ser rimelig strøken ut også Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olaf Posted September 10, 2019 Share Posted September 10, 2019 Den ser jo strøken ut, og jeg synes det er en helt korrekt bil for begravelser. Pårørende blir beroliget av noe som ikke er for 'flashy', det skal være en dempet og ikke påtrengende opplevelse, med en pen og samtidig seriøs stil. Ved begravelsen av moren min ifjor, sto det to andre bårebiler ved kapellet, Tesla'en nedenfor til 2 millioner, og en helt rå Jaguar som sikkert kostet like mye. Det var flere som kommenterte at det ikke er så rart at begravelsene blir dyre med sånne biler. De manglet verdigheten, og det så faktisk litt usmakelig ut! Med vennlig hilsen, Olaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Kåre Isdal Posted October 19, 2019 Share Posted October 19, 2019 Har no testa ein teori som andre rundt om kring i verdenhar prøvd. om å by pass swir motoren.(ja husker ikkje navnet heilt) Med ein 4.7 kohm motstand i kontakten til motoren. Og dette slå ut..veldig bra. den har ingen feil. reagerer raskare. finare lyd. går billigare. gjekk frå 0.82 til 0.73. på mine bergens turer. var veldig enkel å montere. berre husk å tette kontaktein og i koblingen til motoren. så det ikkje kommer meir inn. PS. det er vist pakningen rundt luftintaket til turboen som kan bli slitt og svette meir olje over tid som kommer inn på denne motoren. og det var også ein service del...det må også tas snart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Kåre Isdal Posted October 19, 2019 Share Posted October 19, 2019 dette var ågså pga. at dette er ein 1-2 dagers jobb å gjer..penger eg ikkje hadde mulighet for denne gang. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simen Arntsen Posted October 20, 2019 Share Posted October 20, 2019 8 hours ago, Hans Kåre Isdal said: Har no testa ein teori som andre rundt om kring i verdenhar prøvd. om å by pass swir motoren.(ja husker ikkje navnet heilt) Med ein 4.7 kohm motstand i kontakten til motoren. Og dette slå ut..veldig bra. den har ingen feil. reagerer raskare. finare lyd. går billigare. gjekk frå 0.82 til 0.73. på mine bergens turer. var veldig enkel å montere. berre husk å tette kontaktein og i koblingen til motoren. så det ikkje kommer meir inn. PS. det er vist pakningen rundt luftintaket til turboen som kan bli slitt og svette meir olje over tid som kommer inn på denne motoren. og det var også ein service del...det må også tas snart. Forstod ikkje heilt kva dette var, og kva som var problemet i utgangspunktet? Er det på 3liter v6? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Kåre Isdal Posted October 20, 2019 Share Posted October 20, 2019 stemmer. ja. det sto bil model under i profilen før så derfor glømt å nevne det. det er flapsene i innsuget som hang seg opp i lukka stilling. og dermed treig bil og nød modus, i og med at det damper ein del olje i i frå turboen. og eg ikkje viste at denne pakningen rundt innsuget til turboen er service del(burde jo tenkte det. gummi...) og ser at eg var litt utydelig her, motstandaren er kobla i midten av tilkoblingen som går inn i motoren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted October 20, 2019 Author Share Posted October 20, 2019 her er mer info om temaet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.