ALiland Posted June 24, 2019 Share Posted June 24, 2019 Nåja, største problemet mitt fremover blir flerkoneri Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Kåre Isdal Posted July 3, 2019 Share Posted July 3, 2019 Var innom mb Haugesund for kontroll av alle opphengene. Ca 214 000km dette kom. På lyset er sjølpåført..Ikkje kvalitet på lysene. Så no er det å skiften på begge sider. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørgen F.J Posted July 4, 2019 Share Posted July 4, 2019 Jobber med nytt eksosanlegg på coupe'n Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slippern Posted July 10, 2019 Share Posted July 10, 2019 Ikke gjort idag, men i forrige uke.. Har hatt problemer med girkassen det siste året, da ofte feilkoden P0717 – The signal from component Y3/8n1 (Turbine speed sensor (VGS)) is not available. Denne kom periodisk og fører til at girkassen går i nødmodus, midlertidig løsning var stop/start av bilen.. Men nå som sommeren kommer og det blir langtur med vogn er det kjekt å ha en girkasse som er i orden. Først ble girkassen flushet med ny olje, koblet meg på retur slangen som går til oljekjøleren med en oljepåfyller, denne pumpet olje inn, og gammel olje kom ut igjennom retur fra girkassen. Prosessen er meget enkelt, dette pågikk helt til det kom ren og fin olje ut, gikk ca 14 liter med. Har film fra dette men har ingen plass og laste den opp til. Derav ble bunnpannen tappet for olje og skrudd ned, ut med skruer i ventildisken og TCUen demontert, en meget enkel jobb. TCUen ble sendt til ACtronics for reparasjon, ut i fra status sender de den i retur i dag, så regner med montering like over helgen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slippern Posted July 16, 2019 Share Posted July 16, 2019 Fikk TCUen i retur i går, montert i dag og alt fungerte fint Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TerjeR Posted July 18, 2019 Share Posted July 18, 2019 Er i prosess med å bytte oljekjøler, ny flapsmotor, nye stag til flaps... Samt litt rengjøring. Veldig omfattende og tidkrevende jobb. Turbo var et helvete å få ut da det er trangt som fy bak mot torpedoveggen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Kåre Isdal Posted July 18, 2019 Share Posted July 18, 2019 denne jobben kjenner eg godt. gjorde dette sjølv utanom å skifte flaps og flaps motor. Men du mista ikkje eine bolten til truboen ned i eine røret......slik som eg gjorde. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TerjeR Posted July 18, 2019 Share Posted July 18, 2019 Motor til flaps var dynket i olje, bytter samtidig stagene. I tillegg har jeg skaffet et «skjold» som blir liggende over motor. Dersom det drypper olje fra turbo så renner det ned i forkant av flapsmotor. Mistet ikke ned i røret, men mistet en inn i et hull eller noe, bolten trillet ned langs girkassa og forsvant. Sto å fisket med en magnetstang i 2 timer før jeg fikk napp? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olaf Posted July 19, 2019 Share Posted July 19, 2019 TerjeR, i 'gamle dager' var første utgave av den 12 sylindrede motoren i Jaguar XJ kjent som 'Plumbers nightmare' - røleggerns mareritt, men det ser jaggu ut som om du også har måttet ty til avanserte arbeidstegninger for å få på plass alt! Med vennlig hilsen, Olaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olaf Posted July 26, 2019 Share Posted July 26, 2019 Jeg hentet litt deler til S124'en idag, bl.a. kupevifte for air-condition, vakumpumpe til sentrallåsen, og endel smådeler. Bilen hadde skinninteriør, men det var ikke bedre enn mitt eget, så jeg lot det ligge. Jeg skal opp å hente diffen med ASD senere, så skal jeg titte litt på mulighet for å bruke den med innkobling via en manuell pumpe. Huggebilen var en '95 modell, fullstendig opprustet. Det er trist å se hvor mange rare steder rusten hadde herjet, fabrikken må jo ha gjort en helt elendig jobb med rustbeskyttelse. Med vennlig hilsen, Olaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Tømmerås Posted July 27, 2019 Share Posted July 27, 2019 Huggebilen var en '95 modell, fullstendig opprustet. Da jeg kjørte 124 fikk jeg tak i en delebil som var det verste jeg noen gang har sett ang rust. Det lå et vognkort i bilen og der stod det ikke Mercedes-Benz, men det stod Schulz... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleks Posted July 27, 2019 Share Posted July 27, 2019 Har hatt mistanke om at det var litt svak lading på SECen' tok en måling da viser at landingen var så vidt over 12 v , byttet regulator og det ble straks bedre godt over 13 v Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted July 27, 2019 Author Share Posted July 27, 2019 Den der skal jeg bytte på min SEL også. Var det plundrete å komme til? Godt over 13 er fortsatt ganske dårlig. Bør helst godt over 14. Jeg tror min er på 13,6 og det er jeg ikke fornøyd med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleks Posted July 27, 2019 Share Posted July 27, 2019 Jeg fikk gjort det på verksted , ja det så ut til å være litt plundrete for han som skulle gjøre jobben hadde ikke helt teken på det , så fikk han et tips fra en annen på verkstedet . Jeg forstod som om man må holde børstene inn også føre regulatoren inn og vri , tror at det var sånn jeg stod par meter i fra . Ladingen skal bli bedre etter at børstene har fått " satt " seg sa de på verkstedet og da håper jeg at den er på over 14 v Frode Hvis ikke så må det være noe med dynamoen . Pass på at motoren er kald når du skal gjøre jobben Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KjetilP Posted July 29, 2019 Share Posted July 29, 2019 Er i prosess med å bytte oljekjøler, ny flapsmotor, nye stag til flaps... Samt litt rengjøring. Veldig omfattende og tidkrevende jobb. Turbo var et helvete å få ut da det er trangt som fy bak mot torpedoveggen. Er dette en OM642 motor? Gått langt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted July 30, 2019 Share Posted July 30, 2019 Vi hadde et fantastisk flott w123 treff i helga. Utrolig hyggelig med masse w123 snakk Mens vi satt der å funderte på denne 280'n jeg hadde stående inni garasjen, kom vi vel frem til at den har stått snart et år på samme sted, uten at det har skjedd noe spesielt med den, det, etter at jeg skrudde den sammen. Hmmm, sant det! Så i dag tok jeg den ned fra hjul-jollyene å fant frem den siste karosseri biten... Enjoy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted August 1, 2019 Share Posted August 1, 2019 Jauda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleks Posted August 2, 2019 Share Posted August 2, 2019 Da den nye dinamoen i hus tar samtidig i samme slengen og skifter alle reimene det er totalt 5 stk . Jeg har ikke skiftet de så lenge jeg har eid bilen og det nærmer seg 20 år så da er det vel på høy tid å skifte de Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted August 2, 2019 Share Posted August 2, 2019 I dag skulle jeg begynne å bytte fjærer på bilen. Mens jeg holdt på, så oppdaget jeg en ståltråd i den ene kanalen ved traversen. Tok den ut, og jett hva jeg fant Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleks Posted August 3, 2019 Share Posted August 3, 2019 Det ser ut som en bilnøkkel , hvordan kan den ha havnet der har noen forsøkt å få tak i nøkkelen med ståltråden og så gitt opp ? :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KennethJ Posted August 3, 2019 Share Posted August 3, 2019 Kanskje en lur måte å lagre reservenøkkelen på..? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted August 3, 2019 Share Posted August 3, 2019 Før i tiden, var det ikke uvanlig at folk gjemte en nøkkel til bilen, så den var tilgjengelig dersom man låste nøkla inne i bilen. F.eks i et blinklys med skrudd glass, var ganske vanlig. Da trengte man bare å få tak i en stjernetrekker for å komme ut av knipa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted August 3, 2019 Share Posted August 3, 2019 Absolutt! Dette er en reservenøkkel som er nyttig i krisesituasjon. Før fikk man kjøpt en liten boks på biltema med magnet til dette formål. Men tror ikke dem selges lengre. Men jeg tengte også at denne var så finurlig gjemt, at eieren kunne jo i prinsippet hentet bilen når han selv ville mange år etter å ha solgt den. Utrolig fint gjemmested egentlig. Var helt tilfeldig jeg oppdaget den. Tror ikke han som gjorde dette ville trodd den noensinne ville ha blitt funnet av andre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Kåre Isdal Posted August 14, 2019 Share Posted August 14, 2019 har betalt mb haugesund litt over 10 000 kr for sjekk av oppheng og fiksa av ein diselretur slange..som har gitt meg start problemer under +6 skifte av torsjonsstagledd og ende ledd og til slutt momentstag inkudert litt justering av fjører bak. prøde i alle fall. blei ein drøm å kjøre etterpå. håper at hjulet er heilt rett etter dette då eg skal over fjellet til oslo. elles....har nokon ei ils lykt til meg. venstre side,...den er ikkje heilt venn med meg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Sørensen Posted August 19, 2019 Share Posted August 19, 2019 Ikke i dag, men på lørdag henta vi den i Bergen og kjørte over Hardangervidda hjem.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.