Jump to content

Hva har du gjort på din Mercedes-Benz i dag?

FrodeS
 Share

Recommended Posts

• 2 weeks later...

Denna har jo sånne runde jekkeklosser som mercedes har på mange. Og du vil ikke ha noe støttebukker der når man skal drive med kanalskjørt, så da blei det å snike ei sånn under hjulet mens man jekker opp. Og så har de større fotavtrykk på gresset

• 2 weeks later...

Hentet en ny og ubrukt panserstjerne idag, som har ligget på en hylle i en garasje og ventet på meg i 28 år! Hentet et par blinklys til forskjermene på S124 også. Det som sitter på høyre side blinker jo, men er visst ikke helt iorden...  :lol:

8a9fd665d1bbbec16faa13a77091f71b.jpg

ab0cea1d321e23d19cf881129f37f226.jpg

Med vennlig hilsen, Olaf

Man må nok stå langt unna for at den skal se perfekt ut. Men la den ut til salgs for jeg får ny pendlerbil i Juli, og tenkte det var tungt å få solgt. Men måtte deaktivere annonsen for å klare å beholde bilen til nybilen kommer

Ikkje så mykje skruing og ikkje i dag, men eg hadde meg ein liten tur for å samle litt deler tors-fre forrige veke.

Først innom Lillehammer for å hente venstre hjulspindel m/nav som eg trenger til W211en min, men og ein komplett travers bak med "alt". Dette kjem fra ein 2008 mod som kun rakk å gå 22 000km fram til 2014 før den kræsja. Siden km var så lav og alt i så bra stand blei den også med heim. Kanskje litt galskap å bytte ut alt bak på min som har gått ca 170 000km, men det blir no "ny" bil bak da :lol:

Vidare gjekk turen til Oslo og AutoTrio for å handle inn litt vanleg oljeservice til min bil og 2 stk w204-er før ein ørliten stopp på Scandicshine meldte seg og turen gjekk heimover. Hadde eigentleg planer om å plukke opp eit sett AMG felger, men det blei plutselig ikkje noko av.

Ca 1200km blei rundturen, men w204en trengte å lufte seg litt da den stort sett går på bykjøring til og fra jobb.

No blir det litt jobb framover ja  :lol:

569078fe7ba0b18fd1e8d775ca8850dd.jpg

a7f70c92e829ac152ada9fb568e742cc.jpg

Det blei fult til slutt. Små bagasjerom i desse "bybilene"  8)

3f010724d34cb25f0baeafd61dc590ae.jpg

Endelig fikk jeg puslet litt med stereoanlegget i 126’n. Det har vært ettermontert en dab-spiller, og resultatet var ikke helt en S-klasse verdig. Veldig lav lyd og dynamostøy. Bilen har soundsystem originalt, og det skal det visst være ganske god lyd i.

Jeg vet jo at resultatet av monteringen var ræva, men at noen faktisk greier å ta seg betalt for dette som er gjort, det er ikke annet enn flaut. På et sånt nivå har jeg aldri vært, selv da jeg var 16 og koblet anlegg i mammas Nissan Stanza. Og dette er gjort på merkeverksted... 

f41da9a3e4855bafa6ee05aa0b67a348.jpg

Disse var visst til overs, og bare surret sammen med tape rundt.

bd82cc3c51cdb63a5728bc95945dd4bd.jpg

Jeg fikk prøvd meg litt frem og tilbake, og fant fort ut hvorfor lyden var så ræva. Det var koblet til + fra to kanaler, mens - var bare utelatt. Da de også kom på, var plutselig gromlyden tilbake.

0e5bcfd12b602d1e2b59f7e85a96adda.jpg

Fortsatt ikke direkte lekkert, men loddet og med krympestrømper er i hvert fall bedre enn surringer og tape.

0715e2885ff13562830ca07a846b289d.jpg

Spilleren lager en del støy på lavt volum. Siden de originale becker-forsterkerne bruker høynivå, blir de ømfintlige for støy. Jeg testet fort med en annen spiller, og da var støyen redusert til tilnærmet helt borte.

Den originale becker Mexico er visstnok ikke helt frisk. Den ligger i en skuff her, og jeg kommer til å se på den en gang jeg kommet så langt. Uansett var det morsomt å få anlegget opp og gå igjen, og høre hvor gromt det egentlig er. Denne bilen er tross alt fra 80-tallet, og anlegget  er bare enda et vitnemål om hvordan disse bilene ble bygget, og hvorfor de kostet som de gjorde.

varmer mitt mekaniske hjerte. ahh. men sorg at du må selge. håper pendler bil holder samme standar...kan jo håpe.

Dessverre er pendlerbilen helt katastrofe Det blir en Hyundai Kona

Et bilde til siden den slo litt an.

Kommer på finn til 55 000,- snart.

96094e44a92444bc1ca0deaeac23be39.jpg