Jump to content

Arnt sin 1983 190

Arnt
 Share

Recommended Posts

Jeg blir helt matt når jeg ser folk må leite i menyer og undermenyer for å skru av f.eks ESP når de skal opp en bratt bakke.  Eller da jeg brukte flere timer på bilen til gubben fordi han med pensjonistfingra hadde klart å sette språkvalg til arabisk!

Når man kjørte bilen til Arnt, så føler man at fingerspissa har direkte kontakt med dekka framme. (selv med en tight fin styresnekke) Ingen display, ingen blunkende lamper og ingen lull-lull som tar styring under ferden. En motor/gear kombo hvor man føler man kunne kjørt fra Nordkapp til Lindesnes og hatt bilen i fjerdegear hele veien. Det handler om motorisert framferd i edleste form hvor man engasjerer seg og glemmer alt om sms og annet vissvass.

Det var en gang da biltester snakka om kjøringa og ingen brukte tid på antall usb kontakter eller om det var uttak for 240 volt i baksetet. I dag handler det om underholdninga underveis.

Prøvde denne bilen på søndag. Hvilken tidsmaskin. Man kommer i harmoni med seg sjøl når man kjører sånt. Sammenligner man denne med en moderne bil i dag, finner man ut at lite har skjedd mht til komfort og kjøreegenskaper de siste 35 år. Den største forskjellen er at denne er fri for helvete av menyer, undermenyer og underundermenyer.

Artig bil ja. Stort sett mekaniske deler som trenger utskiftning av og til. Enkel veteran og bruksbil for min del. Klart, helt samme komfort som i 211'n er det riktignok ikke.

Sent from my iPhone using Tapatalk