Jump to content

Norsk "klubb" for SL R129 på Facebook

Tore Robert Klerud
 Share

Recommended Posts

Hallo folkens.

Har ligget lavt en stund etter en kombinasjon av jobbtørke og sykdom. Ble denne uken kvitt den elektronisk svært kranglevorne W211en som jeg kjøpte av mine foreldre da de kjøpte seg BMW E61 for noen år siden, og som har stått nærmest til pynt på et verksted det siste året, og ser en liten mulighet for på litt sikt å få realisert den gamle R129-drømmen som jeg har puslet med i noen (ti-)år.

I prosessen med å forberede meg på det fant jeg for en tid siden en "klubb" (høres så pretensiøst ut på Facebook) for norske R129-folk, og det hørtes i mine ører ut som en god idé å samle folk med samme språk og samme erfaringer når det gjelder elektronikk- og hydraulikk-problemer på disse bilene, noe som man vel dessverre bare må forvente å få oppleve. Søkte om "opptak", men har aldri hørt noe mer. Er dette en typisk Facebook-gruppe som har blitt startet i et anfall av ambisjoner, og så glemt bort igjen like fort? Har noen av dere erfaringer med at det faktisk skjer noe der? Kan det være slik at bare folk som allerede eier en slik bil blir funnet verdige et "medlemskap"?

MVH Tore

(som for øvrig etter et par års tid med en Golf 4 med nesten 400k på meteret nå kjører Mercedes igjen, en prefacelift 99 E220 CDI S210 med uvanlig lite rust...)

Hei Tore.

Jeg er ikke på noen av de nye 'sosiale' mediene i det hele tatt, men jeg har jo fått inntrykk av at gruppene på trynebokji har en ganske annen tone enn her i dette forumet, du kan visst ikke forvente noen respons der. Synd hvis alle vi som ikke vil logge oss inn der, ikke kan få tilgang til noe spennende, så kan du ikke lage en egen tråd her i forumet, med en tittel som alle enkelt kan finne igjen?

Med vennlig hilsen, Olaf

• 3 weeks later...

Det er sant, FrodeS. Men det er nå engang så enormt mye mer folk der ute på FB som aldri vil rote seg inn her, som kanskje har gjort seg nyttige erfaringer.

Uansett var dette bare en tanke, hadde ikke noen umiddelbare planer. Men nå ser det faktisk ut til at jeg har kjøpt en i dag etter å ha gitt et bud, så vi får se hva jeg kommer til å trenge av tips fremover. Taket på denne skal visstnok være i orden, føler meg ikke helt overbevist over at dette er en bil jeg skal ha selv heller, men av og til snubler man over noen tilbud man må benytte seg av mens de er der.

MVH Tore

• 1 month later...