Jump to content
Jonas94

Jonas94's Garage

Recommended Posts

Ja det har det begynt å komme noen biler i garagehistorikken min, og litt lei av å lage ny tråd for hver bil.

Så nå gjør jeg som flere her inne har gjort, lager en "garage"tråd.

 

Bil historikken er:

W124 260E 1985 Solgt

pTIBJ.jpg

Ux80X.jpg

 

W202 220D 1998 Vraket

2DkzK.jpg

hxJsM.jpg

FdyUb.jpg

 

S210 E230 1997

71RS.jpg

6Oz1.jpg

VvmOT.jpg

di2lw.jpg

 

W201 200D 1985

E5DJ.jpg

IMG_20160807_121911.jpg

y3rO.jpg

vQ8w.jpg

 

Usikker på hva planen videre nå blir ang 210n, er jo en grei bil, men har en tendens til å kjøre for fort med den.

Derfor jeg kjøpte en 200D ;D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja du trykker enden av spaken inn mot rattstammen og da lyser ei oransj lampe (lim lampa lyser og kommer vel også opp i instrumentpanel), så er det bare så dytte den opp eller ned til ønsket maks-hastighet

Share this post


Link to post
Share on other sites

210 som E200, E230 og E220 Diesel (ikke CDI) har ikke denne muligheten, de har bare vanlig cruisecontrol. Øvrige 210 (større motorer prefacelift og alle postfacelift) har limiter-funksjon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan meddele at torsdag forrige uke, ble jeg ferdig og bestod fagprøven i landbruksmaskinreperatør faget :D

 

Litt bilder må vel til fra bilene :)

 

Oversikt

fjZEx.jpg

 

Vasket en del interiør i 190n helga som var, vanvittig hvor dårlig folk er til renhold..

tc73i.jpg

 

Vinterlooken på 210n

FhAfo.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gratulerer med fagbrev!

Takk for det:)

Eneste er at nå merker jeg at interessen har dabbet av veldig sia jeg begynte:/

 

+1

Da er det vel slutt på lærlinglønn, så da venter vi på neste bilkjøp?  :D

Takk :) Har faktisk vurdert enda en bil, men den må erstatte 210n, og sliter litt med å finne en god erstatter :P

Enten må jeg gå opp til en billig 211, eller en 124, men vi får se:)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ikveld nådde 210n 290K km, føler det er ingenting selv, men begynner jo å nærme seg 300tusen da:p

GwSBX.jpg

 

Kom i den annledning på noe jeg har glemt og vist, så vi får legge ut litt bilder av det.

Typisk rusthull på 210n ble utbedret i sommer:) helt greit resultat.

QT94c.jpg

 

APOH0.jpg

 

htCsU.jpg

 

Ei helg jeg holdt på med 190n så fikk jeg låne gjengeverktøy for M12 med 1,5 i stigning til hjulboltene.

Liker ikke å låne verktøy, så da handlet jeg det og fikk det iposten idag. (venter også en gjengetapp for gjengedelen:))

K081b.jpg

 

Ha2h1.jpg

 

ml3E9.jpg

 

Som dere ser på sist bildet kom det også kopp for gamle dieseldyser. Kjekt og ha:)

 

 

Utenom det så håper jeg det kommer litt deler til 190n iløpet av torsdag/fredag så jeg får den kjørbar igjen til uka:)

Samt noen andre felger:)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kom pakke fra Båstad idag, så blir andre felger på 190n i helga, samt litt mere service.

Håper også at øvre fjærfeste kommer i morgen så jeg kan sveise de inn i helga.

Noen tips til å sveise de inn? iforhold til plassering osv.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da var øvre fjærfeste byttet.

Tidkrevende jobb slik rustarbeid ^^ Når jeg hadde sveiset ihop alt og tectylert, så skulle jeg ta en siste sjekk på vinkelen av skåla. Ble litt missfornøyd, synes den ble litt skjev forrover.. Kan legge ut bilder om ønskelig.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yes, da var helga gått og diverse ting ble jo gjort med bilen:)

 

Fikk byttet øvre fjærfeste.. litt i tvil om hvor mye bilder jeg skal legge ut av den saken.. Mindre pent og er glad jeg ga meg selv kjøreforbud etter å sett hvor ille det var.

Måtte sveise inn ny plate i innerskjermen og sveise fjørfeste fast i innerskjermen. Samt tectylere.

F9LH.jpg

 

8k0KB.jpg

 

Fikk byttet felger, noen BBS lisensfelger jeg fikk med w202 jeg hadde. Ikke helt sikker på hva jeg synes, de ser så fake ut^^

Ønsket ikke noe bredere dekk, så la om de som stå på fra før på de nye felgene..

-gamle felgen

zd7eT.jpg

 

RhYCN.jpg

 

-ny felg

Ot0G.png

 

uqgQC.jpg

 

Byttet luftfilter og begge dieselfilterene. Skulle fylt filteret med diesel før jeg satt det inn, ble litt mye plag og kinning av motor for å få fylt opp filteret og få ut lufta. Er det ingen mulighet og pumpe frem diesel på disse? w202 hadde jo elektrisk fødepump, og så ikke noe stag på fødepumpa her for pumping?

yKLWP.jpg

 

aDbds.jpg

 

Fant ut at snart blir det minusgrader så greit å sjekk frysetemperaturen på kjølevannet.. siden forrige eier har vært så dårlig mer service, så blir også denne byttet.

Nd3Aw.jpg

 

 

Så servicemessig så står girolje og kjølevann igjen :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Var idag ute på "langtur" med 190n

ble litt under 20mil, og bilen brukte 10liter, endte opp med ett snitt på 0,51l/mil.

 

Første bilturen etter jeg handlet bilen var på 21mil, da hadde han ett snitt på 0,62l/mil.

 

Turen i dag var mye tyngre med tanke på terreng, samt har hatt service på bilen. Så artig å se at bilen bruker 0,1l/mil mindre nå enn før service:)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ble jo gjort litt med bilen i helga også da.

Monterte 2stk 6*9ere i hatthylla, men ble veldig skuffet.. Har 6*9ere i traktoren og de spilte MYE bedre og er av samme merke.

La opp 2,5mm*2 som signalkabel, men skurret og fikk ikke samme bass som de i traktoren.

 

Feilsøkte en god del på strøm inn til CD spilleren og fant ut at jordinga var elendig, det som utgjorde skurringen. Under feilsøkingen karte jeg og prestere noe gnister mens den gode spilleren sto i, så etter feilsøkingen så begynte den gode spilleren og skurre.. så nå satt jeg igjen med en dårlig cdspiller(utgangspunktet) og enda en dårlig cd-spiller (den gode)

 

Men hadde tengt ei stund å byttet den ut, men ikke helt ennå:P

 

Bestilte nye motorfester og girkassefeste idag, skal prøve å få filmet hvor løst motoren sitter.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Litt bilder fra helga:)

Kjørt rundt 75mil, og brukt 45l, alltså ett snitt på omlag 0,6l/mil.

Fornøyd med det iforhold til hvordan kjørestilen har vært.

 

DaVd3.jpg

 

v6InF.png

 

XsiuO.jpg

 

H5Dr3.jpg

 

v0cR.png

 

GVqaF.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helgens jobb..

 

Byttet motorfester og girkasse feste/oppheng.

Se på youtube filmen her, en motor skal vel ikke være så løs? aldri sett noe så "løst" selv iallefal. Trodde at det ble forskjell med nye motorfester/gummifester. Men var akkurat like løs etterpå og. Eneste var at det ene festet hadde lekket olje..?

8ALMG.jpg

WmY1j.jpg

 

 

 

Ordnet ett løst varmeskjold under bilen, skjoldet under bilen har laget mye støy på tomgang.. ble sjukt still nå..^^

 

I den sammenheng så lurte jeg på hva den "snorkel" aktige tingen på bilde her er? ventilasjon til girkassen?

GK3mB.jpg

 

 

Begynner å bli kaldt nå

2StQz.th.jpg

Savner å ha temp måler på 190n

 

Klarer ikke å ha sigarettuttak på bilene jeg har, så da måtte denne også omdannes til USB uttak. Ikke helt fornøyd med utseende, men sjitt la gå.

6UfiK.jpg

VxTJ.jpg

 

Etterlengtet vask av bilen :)

6Z8J1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...