Jump to content

Frodeb - på tide med en C63 i garasjen.

Frodeb
 Share

Recommended Posts

Hei dere,

Da har jeg vært medlem her i et par dager og på tide å skrive litt i ventegalskapen. Tiden går aldri fort nok når man venter på ny bil.

I april gjorde jeg en giga feil, møtte en kompis jeg ikke hadde sett på lenge. Viste at han hadde kjøpt seg en ny RS6, jeg er veldig ydmyk for andres verdier så spurte absolutt ikke om jeg kunne prøve, men siden han insisterte og det ble en luftetur for sjel og kropp som var et helt hinsides adrenalin kick. Ble kjedelig å sette seg i diesel slegga etter denne turen.

Jeg solgte tidligere i vår en mustang 73`modell som kunne lette litt på trykket innimellom. Så med diesel bil og ingen V8 stod V8 høyt opp på listen på den nye drømmebilen.

Alltid vært glad i fart og lyd, så med RS6 turen friskt i minne begynte jeg å sjekke på hva som var det råeste med tanke på HK, lyd, design og at man kan bruke det som en daglig bil.

Så innenfor budsjettet så dukket opp denne C63 AMG, mercedes har veldig gode utenlandske sider hvor man kan fantasere om drømmebilen/e. Mye lesing av bil tester i inn og utland, egentlig en helt fantastisk periode hvor man kan sitte i timesvis og lese seg opp og se på videoer.

Jeg vurderte C43, S4, S6 og C63 selvfølgelig.

Hadde ikke råd til Sèn, men hadde jeg hatt pengene hadde det nok blitt den istedenfor. Men jeg tror nok alt ligger til rette for at jeg blir strålende fornøyd med denne.

Endte opp med å møte en bra kar som jobber på StarAutoco og bestilte bilen hos de. Produksjonen på denne starter i begynnelsen av september. Passer det seg så blir det en IMBAS tur tenker jeg.

Jeg har veldig kjedelige bilder, men det er ihvertfall slik bilen kommer til å se ut. Jeg kan fylle på senere med litt utstyr, men fikk langt i fra på alt for å si det sånn:)

n9dhD.jpg

W8C3.jpg

wy1hi.jpg

• Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det er ikke hver dag noen av MBE medlemmer kjøper seg en slik bil,så da må jeg bare gratulere av hele mitt hjerte fordi dette er en flott bil med brutal kraft.

Jeg har blitt heldig at jeg fikk kjøre en C63 AMG stasjonsvogn av nettopp denne typen tidligere i år.Den lyden når man gir på glemmer jeg aldri.

Takk for det:) ikke fått noe annet enda en at den skal i produksjon ila de første 10 dagene i september. Håper tidlig oktober men det er kanskje for optimistisk?

Treff har jeg veldig lyst til å få til. Var på noe mustangen treff i når jeg hadde den. Og alltid like hyggelig.

Sent fra min E6853 via Tapatalk

Jeg har lite peiling på leveringstid på nybil men tror kanskje det tar litt lenger tid uten at jeg vet noe sikkert.

Et treff er aldri å forakte. Det vil være et treff på Vålerbanen i starten av september. Da er det mulig å ta turen for å kikke og stifte noen bekjentskaper.

Ellers er Landstreffet siste helga i mai hvert år en stor høydare for mange i klubben. Dette er et treff som strekker seg fra fredag til søndag. Kan også fungere fint i kombinasjon med en familiehelg.

Det kan jeg vettu,

Black metallic

Artico kunstskinn seter

Parkeringspakke

Command

Alarm

Burmeister

Led intelligent

Sorte ruter bak

Keyless

Head up

Ryggekamera

19” felger

Adaptive high beam assist

Komfortseter

Farge selenitegrå kode 992.

I tillegg endel standard som er med.. Klarte ikke klippe over fra PDFèn av en eller annen grunn...

@MB Jon, takk for det!

@Megaoctane: Lyd er halve gleden, spesielt på en små hissig V8. Vurderte C43 også, men når jeg hørte lyden på begge var det ingen tvil. Fikk meg til og med å glemme 4matic selv om det er praktisk til tider. Fornøyd med din W205?

Ja, veldig fornøyd med C klassen. Deilig å se bilen hver gang garasjedøra går opp. Min var blant de første bilene som ble produsert, da jeg fikk min i juni 2014.

Har hatt litt barnesykdommer, men din vil nok være ganske skuddsikker. Jeg har heller ikke hatt noen feil etter at gir og diverse ble oppdatert.

Helt fint utstyrt! Du har absolutt fått med deg det viktigste!

Det viktigste med denne er jo opplevelsen, og den får du jo uansett!

Ikke mange nye biler med V8 innenfor dette budsjettet lenger...

PS: vet du at denne sannsynligvis går ned en del i avgifter fra januar neste år? Om det er mulig for deg å vente med registrering til da...

Takk for hyggelig velkomst, det skal nok bli noen bilder det skal ikke stå på det:)

Opplevelsen er nok definitivt tilstede, man vil gjerne ikke prioritere utstyr og ha alt. Men må passe lommeboka også.

Hørte med forhandleren nå og den går i produksjon i slutten av august. Han mente også innen en mnd så ville den være hos forhandler. Det er sikkert fortsatt muligheter med forsinkelser men regner med at det tyske maskineriet er godt smurt i produksjonslinjene.

Det var faktisk eneste innen budsjettet med V8 (altså nybil) ... Det veide fryktelig tungt i avgjørelsen.

Sannsynligvis og endel? Har du hørt noe om ca sum? Jeg vet de gikk ned endel i år. Alternativet er å vente med skiltene til januar, men da bør det være endel om jeg skal klare å vente:)

Ingen vet hvordan avgiftene forandrer seg fra nyttår før finansministeren legger frem statsbudsjettet for 2017.

Det ble meldt i fjorårets statsbudsjett at hk-avgift skal helt bort fra januar 2017, så sånn sett "vet" man det.

Men, selvfølgelig vet man jo ikke helt sikkert likevel, jeg vil uansett vente å se hva som skjer i oktober. Vurderer ny E43 eller E400 selv. Kan fort være mye å spare på det!

Ingen vet hvordan avgiftene forandrer seg fra nyttår før finansministeren legger frem statsbudsjettet for 2017.

Det ble meldt i fjorårets statsbudsjett at hk-avgift skal helt bort fra januar 2017, så sånn sett "vet" man det.

Men, selvfølgelig vet man jo ikke helt sikkert likevel, jeg vil uansett vente å se hva som skjer i oktober. Vurderer ny E43 eller E400 selv. Kan fort være mye å spare på det!

Nå har vi fortsatt en mindretallsregjering i Norge, de er nødt til å forhandle frem et flertall for statsbudsjettet.

Effektavgiften er selvsagt noe som er på vei ut, men til gjengjeld er det naturlig å tro at avgifter basert på utslipp kommer til å trappes opp vesentlig.

De totale bilavgiftene vil trolig holde seg på omtrentlig samme nivå som i dag.