Hatlebakk Posted June 15, 2016 Share Posted June 15, 2016 Hadde nylig service på bilen, og da jeg skrudde ned beskyttelseplata under motoren så jeg denne slangen bare henge og slenge på luftkompressoren. Jeg kan ikke se noen plass hvor slangen skal tilkobles, så har litt tro på at dette er bare en slange som slipper ut trykket fra belgene når bilen senkes. (men litt rart det sitter på et filter ?) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christoffer Posted June 16, 2016 Share Posted June 16, 2016 Er igjennom denne den henter uft inn til kompressor. Er en gummiholder rundt filteret som igjen sitter på en brakett i karosseriet.. Denne holderen hadde røket på min. Slangen skal inn en plass bak støtfangeren. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted June 16, 2016 Share Posted June 16, 2016 Når du først har det åpent, så kjøp nye slanger og filter. De der morkner opp, sprekker, trekker inn sand i kompressoren, og vips, så har man havari. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hatlebakk Posted June 16, 2016 Author Share Posted June 16, 2016 Når du først har det åpent, så kjøp nye slanger og filter. De der morkner opp, sprekker, trekker inn sand i kompressoren, og vips, så har man havari. Ja, så at slangene var litt morkne. Men takk for tipset Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E200T Kompressor Avantgard Posted May 6 Share Posted May 6 On 16.6.2016 at 6.26, Christoffer said: Er igjennom denne den henter uft inn til kompressor. Er en gummiholder rundt filteret som igjen sitter på en brakett i karosseriet.. Denne holderen hadde røket på min. Slangen skal inn en plass bak støtfangeren. Hei, Takk for nyttig svar. På min nylig kjøpt 2004 MB E200T Kompressor Avantgarde har jeg funnet ut at inntaksslangen mellom kompressor og filter (rett bak venstre tåkelys) hadde røket, og ble derfor nylig byttet av meg. Hvis den tidligere eieren hadde kjørt bilen slik, regner jeg med at det sitter en del sand ol. inne i kompressoren. For å teste om kompressoren var defekt, startet jeg motoren, og sjekket om den henter luft inn til kompressor. Men jeg hørte hverken noe lyd fra kompressoren eller kjente noe lufttilførsel til den. Betyr dette at kompressoren er defekt? Eller er det slik at kompressoren blir koblet inn etter at bilen har kjørt litt? Hvordan kan jeg teste om kompressoren er defekt eller ikke, uten å bruke flere tusen kroner på diagnostiske test på et verksted? Bilen min fungerer ellers som den skal, uten noen ulyder fra motor, motorfusk o.l. Takk på forhånd for ditt svar. Mustafa Ceyhan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
utlending Posted May 7 Share Posted May 7 Prøv å legge en god del vekt i bagasjerommet, for å få bakparti ned og start motoren. Bilen skulle å heve seg til "original høyde". Stopp motoren, og tømm bagasjen, da skulle senke seg (slepper ut luft gjennom filteret). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E200T Kompressor Avantgard Posted May 7 Share Posted May 7 3 hours ago, utlending said: Prøv å legge en god del vekt i bagasjerommet, for å få bakparti ned og start motoren. Bilen skulle å heve seg til "original høyde". Stopp motoren, og tømm bagasjen, da skulle senke seg (slepper ut luft gjennom filteret). 3 hours ago, utlending said: Prøv å legge en god del vekt i bagasjerommet, for å få bakparti ned og start motoren. Bilen skulle å heve seg til "original høyde". Stopp motoren, og tømm bagasjen, da skulle senke seg (slepper ut luft gjennom filteret). Hei, Tusen takk for din rask response og tipset ditt. Jeg skal prøve det. Jeg hadde egentlig hørt en lyd fra bilens forparti (kanskje fra kompressoren) etter at jeg var ferdig med å bytte inntaksslangen, jekket ned bilen og startet motoren. Det hørtes som om en av dekkene foran slapp ut luft! Etter å ha lest tipset ditt, nå tenker jeg at dette kanskje var luft som kondensatoren slapp ut. Kan det hende at kondensatoren også slipper ut luft etter at en bil som er jekket opp, blir jekket ned og motoren startet? Takk på forhånd for ditt svar. Mva. Mustafa Ceyhan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simen Arntsen Posted May 8 Share Posted May 8 Viss bilen hevar seg til rett nivå går kompressoren som den skal. Du vil merke det på nivået veldig raskt om den ikkje startar, og du vil etter kvert få feilmelding i instrumentet. Når du løftar bilen kan du oppleve at den tømmer aktuell luftbelg, da høyrer du "luftlekkasje". Når du så startar bilen vil kompressoren normalt starte innan kort tid for å fylle opp att belg og akkumulatortank. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E200T Kompressor Avantgard Posted May 8 Share Posted May 8 2 hours ago, Simen Arntsen said: Viss bilen hevar seg til rett nivå går kompressoren som den skal. Du vil merke det på nivået veldig raskt om den ikkje startar, og du vil etter kvert få feilmelding i instrumentet. Når du løftar bilen kan du oppleve at den tømmer aktuell luftbelg, da høyrer du "luftlekkasje". Når du så startar bilen vil kompressoren normalt starte innan kort tid for å fylle opp att belg og akkumulatortank. Tusen takk for svaret. Ha en fortsatt fin helg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.