MercedesW124 Posted March 7 Author Share Posted March 7 211 samlinga vaska litt, plassert i rekkefølge etter produksjonsdato 2007 E220cdi - 2005 E220cdi - 2005 E280cdi Fikk også montert hengerkontakt på den i midten da forrige eier tydeligvis ikke tok seg tid til å montere det samtidig med hengerfeste når støtfangeren først var av Greit arbeid når det er ferdige kontakter til alt. Fått vaska den inni også, klar for salg neste 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MercedesW124 Posted March 25 Author Share Posted March 25 Solgte en bil her om dagen og fikk denna som delbetaling, en 2008 E200cdi som egentlig passe best å høgges. Trenge div deler til den sølv 2007 mod 211a. Har også fått vist 2001 E220cdi til eu Har sått ubrukt siden 2017-2018 en gang, det synes på mangellappen. Slo nesten rekorden min på feil som foreløpig beste er 35 feil totalt Ser veldig galt ut men er bare en hel haug av samme feil for det meste. Vil anta at denna blir satt istand igjen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted March 28 Share Posted March 28 Er det dette man kan kalle smørbrød liste 😁 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harald Posted March 28 Share Posted March 28 Godt gjort å skrive mangler på påløpsbremseanlegg når det er en personbil 🤔 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MercedesW124 Posted April 10 Author Share Posted April 10 On 3/28/2022 at 7:18 PM, _s_y_v_e_r_s_e_n_ said: Er det dette man kan kalle smørbrød liste 😁 Jepp, må sette meg ned ved datamaskina en dag å få bestilt noe deler så blir det god gang 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MercedesW124 Posted April 10 Author Share Posted April 10 On 3/28/2022 at 10:29 PM, Harald said: Godt gjort å skrive mangler på påløpsbremseanlegg når det er en personbil 🤔 Har en liten mistanke om at det ble lagt inn under feil kategori 🤔 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MercedesW124 Posted April 10 Author Share Posted April 10 Ble den heldige eier av en flott 2007 Vito 115CDI 4x4 igår Trenge noe utskifting av deler da den som det meste andre jeg har, også har en ørliten mangellapp. Fikk også bytta bremseskiver og klosser foran og bak på E280cdi idag 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MercedesW124 Posted April 15 Author Share Posted April 15 Har anskaffa verktøy til mothold mutter på toppen av støtdemper til 211 Og bytta en dårlig brukt støtdemper mot en litt mindre dårlig støtdemper venstre bak på E280cdi Fikk taki en billig brukt for 500kr, neste gang jeg må bytte støtdemper bak på den blir det nok en helt ny, da de koste "bare" ca 6-7000kr 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MercedesW124 Posted April 24 Author Share Posted April 24 Har vært på finn igjen å handla 124 skvettlapper. De siste jeg kjøpte er de 4 blankeste. Hadde helt glemt hvor mange jeg allerede hadde før jeg skulle legge de på lager. Har også fått taki div andre deler i helga; oljekjølerør til girkassa til E280cdi støtdempere foran og sikkerhetsbelte venstre foran til vito dieseltank, grill, vindavvisere og beltelås høyre bak til E220cdi 210 Dissa delene komme fra en bil jeg har eid etpar ganger tidligere men som nå blir høgd. 2000 E270cdi PP38049 E280cdi har rulla 350 mil siste 1,5 uka og er allerede 100 mil over service nå.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MercedesW124 Posted May 15 Author Share Posted May 15 Litt fra de siste ukene; Dårlige dysetetninger på 2007 E220cdi Ikke så mye kobber igjen på de i forhold til nye Byttet på de 2 bakerste og gjort sånn delvis rent Sånn i etterkant var det kanskje ikke så lurt da den oljelekkasjen som var på gammel mangellapp (men som ikke leke for øyeblikket) mest sannsynlig komme fra toppdekselpaning (noe jeg observerte da jeg tok av luftfilterboks for å bytte bremserør), og da må jo alt av igjen. Men det er en fin anledning for å få vaska toppdekselet skikkelig. Dysepakningene var uansett greie å få bytta så bilen fint kan brukes en stund til før det må gjøres. Nye bremserør fra abs og ut på begge sider foran Byttet ut 2 veldig dårlige tåkelys med 2 litt mindre dårlige Eu godkjent nå Trenge en service på motor og noe arbeid på girkassa før den kan settes i normal drift da. Har fått taki shift kit til 2005 E280cdi som skal byttes samtidig med montering av oljekjølerør til girkasse og oljeskift Vært rundt å levert og henta div deler Pause i hanekleivtunnelen Fått taki "nytt" instrumentpanel da det gamle er fullt av svarte prikker Datomerket 2016 Fått på nye hjul etter gjennomført hjulstillingskontroll Og tilslutt et halvdårlig bilde av begge i mørket 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MercedesW124 Posted June 11 Author Share Posted June 11 Måtte ha en sånn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan S Posted June 11 Share Posted June 11 Hadde en 2006 S211 for noen år siden, nydelig bil! Savner den .... Flotte biler du har 👍 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MercedesW124 Posted June 14 Author Share Posted June 14 On 6/11/2022 at 8:20 PM, Jan S said: Hadde en 2006 S211 for noen år siden, nydelig bil! Savner den .... Flotte biler du har 👍 Takk for det, ja er greie biler detta selv om jeg fortsatt like 210 bedre av de mer moderne e-klassene Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MercedesW124 Posted June 14 Author Share Posted June 14 Her er 3 generasjoner e-klasse samla, 212 - 211 - 210 Alle E220 cdi stasjonsvogn i sølv, facelift, med takluke og svart interiør. En avantgarde, en elegance og en classic. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan S Posted June 14 Share Posted June 14 2 hours ago, MercedesW124 said: Takk for det, ja er greie biler detta selv om jeg fortsatt like 210 bedre av de mer moderne e-klassene Kan du ytdype litt hvorfor du liker best 210? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MercedesW124 Posted Tuesday at 08:38 PM Author Share Posted Tuesday at 08:38 PM On 6/14/2022 at 11:26 PM, Jan S said: Kan du ytdype litt hvorfor du liker best 210? Synes de er finere å se på, spesielt i sedan. Sitte bedre i 210 og synes de er lettere å skru på. Hydraulisk nivåregulering istedetfor luft og sentrallås på vacuum er også ting jeg like. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts