Jump to content

Rødt batterivarsel etter start s211 2008

Tosh5
 Share

Recommended Posts

Hei.

Fikk rødt batterivarsel etter start i dag. Det forsvant etter en kort stund. Bilen er en E220 T CDI 2008 mod. Er det flere batterier i tillegg til hovedbatteriet på denne modellen ? Sjekket unner luftfilteret og der var det ikke noe lite batteri. Sjekket så hovedbatteriet og det viste 11.79 V med motor av. Startet bilen og da viste det 14.2 V. Det tyder vel på at lading er Ok.  Tyder vel på at batteriet begynner å bli modent for å skiftes. Kan jeg skifte batteriet uten å miste bilens elektroniske memory eller må jeg passe på å ha 12V på bilen hele tiden? Kan jeg i så fall koble 12V via jumper kontaktene under panseret fra ett annet bilbatteri og sikre at det er strøm tilgjengelig for å unngå memoryloss?

Takker for svar.

Hvis bilen har stått 24 timer og du sjekker batteriet så mener jeg at fult batteri skal ligge opp mot 12,59 volt.

Se scala jeg har funnet fram på nettet:

12,6V = 100%

12,4V = 75%

12,2V = 50%

12,0V = 25%

11,7V> ~ 0%

Ditt er ganske utladet eller ødelagt. Ville byttet dette om det stemmer, eller prøvd en vedlikeholds lading om batteriet er nytt.

lading på 14,2 er bra.

Noen mener at det holder med minst 13,8 volt lading for at batteriet skal lades av erfaring så mener jeg denne bør ligge på minst 14,1-14,4 for optimal lading.

Jeg ville vel gått til Sønnak i Brobekkveien.

Dra med en haug av medlemskort fra ulike bilklubber og sånt og sjekk hvem som gir best pris..

Det kan nok være at det er billigere enn autotrio og resten av gjengen, men for all del er det greit å sjekke prisen hos autotrio også.

Jeg ville vel gått til Sønnak i Brobekkveien.

Dra med en haug av medlemskort fra ulike bilklubber og sånt og sjekk hvem som gir best pris..

Det kan nok være at det er billigere enn autotrio og resten av gjengen, men for all del er det greit å sjekke prisen hos autotrio også.

Medlemskortet fra MBE hjelper bra på både Autotrio (27%) og sønnak (drøyt 50% mener jeg å huske).