Jump to content

S210 97 modell begynte og fuske/lugge (LØST!)


Mrviper
 Share

Recommended Posts

hei jeg har akkurat vært ute på en kjøretur med min s210 97 Modell motorkode er M111942 vanlig 2liter bensin. plutselig begynte den og lugge og ville nesten ikke gi noe dra kraft, samtidig når den var på tomgang så kjentes det nesten ut som en kenguru. skulle da dra igang igjen og det var nesten ikke mulig og komme frem. plugger,olje olje filter osv er nylig byttet samt olje på girkassa,men dette kunne virke som den ikke gikk på alle sylindrene plutselig men er som sagt usikker. noen andre som har vært borti noe lignende kanksje som har litt erfaring med dette? motor er kun gått 242000 så det er ikke mye.

Link to comment
Share on other sites

ta av lokket over pluggene å rør litt på ledningene inn på coilene. På 190'n min så var det et brudd i den ene kontakta, selv om ledningnene var nye. Det er jo mulig de har fått en knekk da du byttet plugger.

Start bilen å vri litt på ledningene.

Link to comment
Share on other sites

det viste seg faktisk at det var plugg eller plugg og coil,plugg var rimelig sotet noe jeg finner litt rart da det ikke er kjørt mange mil med nye plugger,men skal få tak i ny coil og da prøve,annen ting jeg la merke til var at det var bittelitt olje nedi der,noen som vet hva de kan komme av?

Link to comment
Share on other sites

prøvde og flytte pluggene men det virket nesten som den ene coilen ikke ville. så er og prøver og få tfak i en ny coil og teste. ok så det er på en måte normalt at det kommer litt olje nedi der? er ny toppdeksel pakning også.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

en aldri så liten oppdatering på denne.. etter mye om og men så ble feilen funnet.. viste seg at det var en ventil som hadde mistet en del og den biten hadde gått rett ut i eksosen..  sylinder 2 var død pga dette. så ventil på den sylinder var død samt ventil nr1 var ned sotet sammen med nr2. alt dette er byttet ut sammen med mye andre ting og nå er motor 100% i orden.. synes det var flaks at verken stempel eller toppen ble berørt av dette. var luftmassemåleren som var helt død som foresaket dette i utgangspunktet.. så tenkte jeg skulle oppdatere denne tråden om mitt problem i tilfelle dette skulle skje andre der ute. så mitt problem er løst etter masse nye deler osv samt en god slump med penger men i mitt tilfelle var det verdt hver krone.. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...