Jump to content

mrBakkens W211 E270cdi Avantgarde 63% AMG optic

mrBakken
 Share

Recommended Posts

• Replies 174
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Enda bedre lydkvalitet hadde du fått hvis du kaster ut Spotify-røkla og får deg et abonnement på Tidal Hi-fi, koster litt mere, men er verdt hver en krone  :lol:

Hadde det vært noe annet enn aux (eller hatt hifi hjemme)  så skulle jeg nok vurdert det :)  men nå fungerer alternativet over meget godt :)

Ikke funnet noe svar på hvor lang rekkevidde det er,  kan komme med info så fort jeg har montert.

Den bluetooth mottakeren tenker jeg å installere i motorrom,  da vil man kanskje få litt lengre range utenfor bilen.  Men skal først sjekke installasjonsmanualen for å se hvor den mener den skal monteres.

Uansett blir det nok timer med faste dager som blir mest brukt for min del.  Enklere å programmere det med telefon var grunnen til at det ble Bluetooth varianten.

Vurderte link men gidder ikke å betale pr år for en sånn tjeneste.

Forstår, tenkte at det var for å aktivere/deaktivere, ikke for å programmere den. Uansett hvor den monteres så har jo telefonen også begrenset rekkevidde, og som Kenneth er inne på er det ikke sikkert at motorrommet er det beste. Tipper hattehylle/dashbord er best dersom du ønsker å gjøre rekkevidden lengst mulig.

Ikke funnet noe svar på hvor lang rekkevidde det er,  kan komme med info så fort jeg har montert.

Den bluetooth mottakeren tenker jeg å installere i motorrom,  da vil man kanskje få litt lengre range utenfor bilen.  Men skal først sjekke installasjonsmanualen for å se hvor den mener den skal monteres.

Uansett blir det nok timer med faste dager som blir mest brukt for min del.  Enklere å programmere det med telefon var grunnen til at det ble Bluetooth varianten.

Vurderte link men gidder ikke å betale pr år for en sånn tjeneste.

Forstår, tenkte at det var for å aktivere/deaktivere, ikke for å programmere den. Uansett hvor den monteres så har jo telefonen også begrenset rekkevidde, og som Kenneth er inne på er det ikke sikkert at motorrommet er det beste. Tipper hattehylle/dashbord er best dersom du ønsker å gjøre rekkevidden lengst mulig.

Jeg får heller prøve ut :)

I følge han jeg kjøper dette via så skal det fungere fra gårdsplass og inn i huset,  avhengig av mange faktorer som plassering av mottaker,  avstand fra hus til bil,  og tykkelse på vegger etc. Jeg får vare prøve ut og informere her etter installasjon )

Da er  DEFA Wamup Bluetooth montert, fikk pakka i går!

Jeg brukte FrodeS sin DIY (http://mbentusiastklubb.no/smf/index.php?topic=58052.0) med litt andre løsninger siden jeg har en sedan og har litt annerledes plusspunkt under panseret. Jeg fant plusspunkt i sikringsboksen i motorrommet, som er selve tilførselen til sikringsboksen - for de som lurte :)

Og HotFrog`n ble modifisert inn på defa ledningsnettet.

Det ble ikke tatt noen bilder..

Kort om signalstyrken, jeg monterte bluetooth mottakeren akkurat bak grillen (foran radiator) i fronten på bilen i håp om litt bedre signalstyrke utenfor bilen.

Bilen min er parkert ca 6m unna huset, og pluss husveggen så har jeg ikke mulighet til å koble meg på, men så fort jeg åpner utgangsdøra eller lignende så har jeg signal fra bluetooth, så jeg kommer nok til å eksperimentere litt med plasseringa av BT mottakeren.

illustrasjon av lengden fra kjøkkenvinduet :)

IMG_20160123_170215.jpg

Sykt fet 211, når du får montert coilovers og får slept den litt mere ned 👌🏻 blir du å se på landstreffet? :)

Takk :)  Gleder meg til å få slept den ned litt til selv.

Jeg kommer nok på landstreffet ja :)

Det er bra :) er en stor gjeng som reiser herifra vært år også :) gleder meg til å se bilen din :)

Vurderte aldri den pakken med link da? Da kan du jo sitte i Thailand å skru på varmen :-)

Joda jeg vurderte den pakken med Link.

Men etableringsgebyr på 250kr og så 40-50kr i mnd for å beholde muligheten til å skru på varmen i min egen bil, og ikke minst må man prakke den pakken over til nestemann som kjøper bilen gjorde at det utgår med glans ;)

Jeg har allerede stilt inn når dette skal varme i ukedagene alt (ferdig varm bil 06:00 hver ukedag :D ), og kommer helt sikkert ikke til å logge meg inn noe særlig utover dette :)

Edit:

Jeg var litt kjapp på avtrekkern i går, det fungerer å koble til bilen fra kjøkkenvinduet uten å ha gjort noe med plassering.. så rekkevidden funker bra for meg :)

Updates!!

Da har jeg endelig fått bestilt en brukt, eller beganad som svenskene sier, E63 AMG bakfanger samt sideskjørt fra samme bil :)

Ville helst ha originaldeler, så det har tatt litt tid å finne til riktig pris.

Mangler bare å finne en frontfanger nå da.... E63 eller E55...?  Er ikke spesielt gla i fiske-gjeller på fangeren.. så jeg tror jeg faller på E55 AMG fanger.. Kjør på med synspunkter :)

Mottat litt deler i dag :)

DSC_0061.jpg

Deilig med ekte deler  8)

e5b74159-2f0c-4117-83d7-e4cf6913e4ca.jpg

Mangler bare den nye facelift refleksplata jeg også bestilte før delene blir sendt til lakkering.

Jeg mener å ha lest man trenger å bytte ryggesensorene ved montering av facelift w211 deler - dette gjelder vel på denne bakfangeren også (som er fra E63) ? 

Jeg mener å ha lest man trenger å bytte ryggesensorene ved montering av facelift w211 deler - dette gjelder vel på denne bakfangeren også (som er fra E63) ?

Du må bruke originale sensorer, men de passer ikke i den nye fangeren - du må derfor montere inn nye fester som kan holde dine eksisterende sensorer.

Forøvrig; Kult med AMG-deler!

Du må bruke originale sensorer, men de passer ikke i den nye fangeren - du må derfor montere inn nye fester som kan holde dine eksisterende sensorer.

Forøvrig; Kult med AMG-deler!

Kan man for eksempel flytte over festene fra originalfangeren? :)

• 2 weeks later...

Da er delene sendt på lakk, til tross for at jeg mangler frontfanger - får ta den senere :)

Får håpe det ikke tar like lang tid som sist gang da jeg skulle lakkere felgene - om noen har fulgt med i tråden ;)

Fikk forresten facelift refleksplata rett før avreise til lakkerern

IMG_20160213_180143.jpg

Er det vanlig med så lite respons på dette forumet? :)

Jeg føler jeg skriver til meg selv her, så jeg vurderer å avslutte tråden snart.. - Kunne jo heller startet en blogg om jeg vil skrive til meg selv ;)

But anywho,, Delene er ferdig på lakk og jeg fikk montert alt i helgen.

Ettersom hele diffuseren ble lakkert sølv ved en feil, så valgte jeg å foliere diffuseren i førsteomgang i carbon, da kompisen min hadde dette liggende.

IMG_20160219_182420.jpg

IMG_20160219_185633.jpg

IMG_20160219_215311.jpg

IMG_20160219_222319.jpg

IMG_20160219_222336.jpg

IMG_20160219_222412.jpg

Gjenstår litt eksosarbeid, og innkjøp av frontfanger så skal jeg si meg fornøyd :)

Jeg føler jeg skriver til meg selv her, så jeg vurderer å avslutte tråden snart.. - Kunne jo heller startet en blogg om jeg vil skrive til meg selv ;)

Siter med samme følelse som du har jeg også. Er som å skrive i ei "dagbok" man har liggende, som ingen ande ser i

P.S

Bilen din blir fin, stå på videre.....

Siter med samme følelse som du har jeg også. Er som å skrive i ei"dagbok" man har liggende, ei ingen ande ser i

Enig..

M\Men denne bilen blir sinnsykt rå! gleder meg til sommern å se den med sommerhjula  :lol: