Jump to content

trenger råd/tips om olje/vann lekkasje s210

Mrviper
 Share

Recommended Posts

Hei jeg har den siste tiden opplevd at min s210 97 mod bruker bpde vann og olje,etter hva jeg har sett så er toppdeksel pakningen sliten og er bestillt og skal byttes. har sett etter tydelige lekkasjer men finner ingen der og da. men når bilen er parkert er det våt flekk i front under bilen men jeg vet liksom ikke hva eller hvor det kommer ifra. om noen har vært borti noe lignende så hadde det vært flott med noen tilbakemeldinger på dette. etter hva jeg har sjekket så finner jeg ikke verken olje i vann eller omvendt,men etter og ha kjørt langt må jeg etterfylle olje.    på forhånd takk for råd og tips om dette.

Lekker det i forkant av motoren er vel vannpumpe eller termostat syndere nr. 1. Begge sitter foran på motoren, så lekkasje her vil renne ned foran på motoren om den ikke er så liten at det fordamper først.

det virker hvertfall  sånn at det kommer i forkant. kjentes ut som en kombinasjon av vann/olje,den svetter pga toppdeksel pakningen vet jeg men lekkasje kommer etter bilen har vært i bruk. var under bilen men ikke sett tydelig lekkasje enda.  bare synes det har vært så rart at den bruker en del olje når den bli brukt  langt og her om dagen når jeg skulle starte bilen så lyste vann lampa i bilen og måtte fylle vann. men motor starter og går pent til tross for dette.