Jump to content

Fredrik B '96 E280T

Fredrik B
 Share

Recommended Posts

Da har jeg gått til innkjøp av ny bruksbil. Planen var egentlig å ha 320en til bruksbil å fikse rusta på den, men når jeg gikk den nærmere i sømmene dukket det opp mer rust enn håpet. Fikk ett godt tilbud på en bra 280, så da bruker jeg den som utgangspunkt istedenfor. Skjebnen til 320en er usikker, men det er ihvertfall noe utstyr som skal over på denne.

Noe småfiks er det, å foreløbig har jeg skiftet en lekk slange på nivåreguleringen, skiftet en treg bryter til takluka å ordnet litt annet småfiks.

Videre planer er å flytte over dørtrekk, elvinduer bak og el seter fram. Skal også ha den litt nærmere bakken.

Bilen er en 1996 modell E280 med ca.240.000km på telleren. Skinninteriør, El vinduer framme, telefon og aircondition er vell noe av utstyret.

443cf6fac088ecafaec61075153f1002.jpg

beeac75746ce89108ed83b8b2e9c5964.jpg

f9bd6430c4eeb7ac8b67520bab399cae.jpg

0233ec7039d0d546af439e7613385ed9.jpg

10c8cfa3d10f40734d114bd802075fc1.jpg

Har en 320coupe også, med litt motoropgraderinger. Lurer på å sette inn den, og sette inn 320motoren fra den gamle vogna i coupeen. Men ingenting er spikret. Får se ann vær og økonomi utover våren :)

Hvilken motoropgraderinger er jort :D ?

Og mine skvettlapper subber i alle homper. , er en 4-matic i tilleg, så er høyrere enn vanelig.

Den har vært inne til planing og en mindre overhaling av topp, skifte av toppakning, og skifte av kammer.

Samtidlig ble ei pumpe som blåser kaldluft inn i eksosen fjærnet.

Mer om jobben kan du lese på flenstadtekniske.no eller søke opp tråden her på forumet :)

• 2 weeks later...

Med vår custom-eksos som her er laget opp mot kamprofilene, og det kamsettet som vi har brukt her - er jeg ikke redd for å si 50hk pluss i økning fra originalt.

Denne holder en C/E36 helt greit nå.

interessant:) mulig du hører fra meg en gang i fremtiden.. Skremme opp 320`n min litt ;)