Jump to content

MERKELIG Kupevifte problem... W124 E320S

EsHernes
 Share

Recommended Posts

Heisann..

Trenger virkelig noen tips og triks her nå.. Kjørte for ett par mnd siden og hadde bilen på tomgang mens jeg var inni å vifta sveiv som normalt osv.. Plutselig så stoppet den bare, og jeg googlet og leste kjapt at selve motoren pleide å ryke. Tenkte da at det var go gang så jeg bestilte selvsagt ny vifte fra ebay.. Ventet et par uker på den for så montere og finne ut at ingenting skjer fremdeles.

Etter litt søking på nettet leste jeg frem til at det måtte da være den motstanden/regulatoren som ligger under vifta( US modell), bestilte også den ifrå utlandet og ventet halvannen uke til, for så montere å finne ut at ingenting skjer fremdeles.. Sikringer osv er selvsagt hele, med mindre det er et relè en plass som er med på å styre dette.

Har målt strøm på den røde ledningen som går til vifta, men ingenting på den gule (styrestrømmen), hvor ender denne inni bilen??

Har heller ikke strøm på de tykke ledningene som den flate sikringen sitter på. Men når jeg kobla direkte fra + til disse ledningene så får jeg strøm til den røde ledningen som nevnt tidligere..

Folk sier at tenningslåsen har noe å si på dette.. andre mener det er panelet som kan gjøre det ( er full automatisk klima i denne)

Noen som har en viss peiling på hva problemet er før jeg brenner bilen opp? :)

Takk for oppmerksomhet!