Jump to content

Rattlåsen har låst seg.....

Guest Gjest 2

Recommended Posts

Har en 1993 MB 200e der rattlåsem har låst seg helt da får ikke vridd om rattlåsen eller vridd om tenninga ...

Har prøvd med låseolje men det ble ikke bedre......

Er det noen her som kan hjelpe meg!

Mvh Gjest...

jeg hadde det en gang, eneste som hjalp for meg var å stikke inn nøkkel og "lirke" litt på rattet så kom den seg, aldri hatt problemet igjen...

Andre har måttet borre opp hele låsen og bytte den...

Skulle du få inn nøkkelen så få det ut med engang...

Vist nok MYE lettere da hehhe

Du vet vel ikke hvordan man får av rattlåsen å da....

Har tatt av det metall festen som sitter rundt den da. den klyppa med skruen i da også har jeg prøv å dytte in den knappen på siden er å da men det kommer fortsatt ikke av da.......!

Istemmer. Når dette skjer er det etter hva jeg har forstått ikke selve rattlåsen som er problemet, men at selve låssylinderen er gåen. Jeg måtte få min 94 300TD hentet av Viking og kjørt til merkeverksted en fredag ettermiddag da jeg ikke fikk vridd rundt nøkkelen. Det regnet hunder og katter, og jeg hadde jobbet to dager i strekk, og var IKKE klar for problemer da jeg endelig skulle hjem og slappe av. Verre ble det da de hos forhandleren fortalte at dersom de ikke klarte å løsne den ville det bli DYRT. Da jeg klissvåt og trøtt endelig kom hjem med jobbens Renault Kangoo ble jeg heldigvis oppringt med melding om at de hadde klart å løsne den, og hadde satt inn en reserve-sylinder slik at jeg kunne få igjen bilen i påvente av at den bestilte sylinderen kom. For det er neste poeng i denne historien: Skal du ha ny sylinder bestilt etter korrekt nøkkelnummer, slik at du slipper å ha flere forskjellige nøkler til bilen, så er ikke det akkurat gratis det heller. Et alternativ kan kanskje være å kjøpe alle låsene brukt fra et vrak.

MVH Tore

Snakket med en MB entusiast på telefonen i stad å han sa at jeg måtte klippe av den ved der det svarterøret til rattstammen går, men han glemte  å si hvordan klippe redskap man trenger da.......

Materialet er av støpjern er det noen her som vet hva jeg kan bruke da, vinkelsliper eller dremel er ikke et alternativ da....

Takk

Mvh Gjest 2

Snakket med en MB entusiast på telefonen i stad å han sa at jeg måtte klippe av den ved der det svarterøret til rattstammen går, men han glemte  å si hvordan klippe redskap man trenger da.......

Materialet er av støpjern er det noen her som vet hva jeg kan bruke da, vinkelsliper eller dremel er ikke et alternativ da....

Takk

Mvh Gjest 2

hei du må bruke en bajonett sag på ratt låsen oppe ved den svarte "røret" så for du den av + et bor.. eventuelt en dermel med slipestein til til å slippe vekk den tappen på låse sylinderen som sitter der.. også går det et spor i det svarte "røret" som sitter på undersiden som du bruker en meisel og en liten slegge for så å slå ut låsen med :)

Guest Gjest 2

Nå har jeg fått delene ny tenningslås å sylinder da....

Å jeg har endelig fått ta den gamle rattlåsen/tenningslåsen etter mye banning irritasjon å svette da....

Men hvordan er det mulig å få av kontakten den sitter jo dønn fast da...

det skal vel ikke være en så dårlig løsning at du må ødelleggge kontakten for å få den av da....!

Takknemlig for alle svare i den frustrerte sitvasjoen..........

Guest Gjest 2

Nå har jeg endeligg fått satt på den nye tenningslåsen å rattlåsen men vær gang jeg prøver å fyrre den opp nå så skjer det ingenting da....

Fikk til engang i stad da startet den....

Men nå så lager bare elektroniken en slik rarr dddaaaaaa lyd........!

Noen som vet hva feilen kan være da.....!

Kan det være batteriet mitt!

Mvh Gjest 2

Nå har jeg endeligg fått satt på den nye tenningslåsen å rattlåsen men vær gang jeg prøver å fyrre den opp nå så skjer det ingenting da....

Fikk til engang i stad da startet den....

Men nå så lager bare elektroniken en slik rarr dddaaaaaa lyd........!

Noen som vet hva feilen kan være da.....!

Kan det være batteriet mitt!

Litt vanskelig å tenke seg hvordan en rarr dddaaaaaaa-lyd høres ut, men siden det funka én gang, vil jeg tippe det er lite strøm. Prøv å lade opp litt.

Guest Gjest 2

Tok starthjelp på bilen min istad å lot den stå i 10min på tomgang men når jeg slo av motoren også prøvde igjen så var det slik at den ikke fikk noe strøm igjen da...............

Hm............!

Mvh Gjest 2