Jump to content

Fylt feil drivstoff, tips?

Sverris
 Share

Recommended Posts

Hei, har desverre klart å fylle bensin på min disel glk 4matic blutec. Har fått et tips av noen som jobber hos bertel o. steen om å fylle 1/2 liter to taktsolje og fylle på disel regelmessig, har gjort dette i en uke nå. Nå vil den desverre ikke starte mer, noen som har noen tips?

Det beste tipset jeg har er å ikke høre på slike tips om totaktsolje og sånt..

Er du riktig uheldig kan kanskje dieselpumpa være ferdig?

Det fine er at vedkommende jobbet hos BOS, og at du således hadde grunn til å tro denne..

Så da kan du jo muligens ha en sak på grunnlag av dårlige råd..

Hvor mye bensin ble fylt i utgangspunktet, og tappet du ut dette og fyllte på diesel, kjørte du et stykke kun på bensin, og tilførte totaktsolje senere??!

I slike tilfeller skal det tappes og dreneres for bensin i hele systemet for å unngå skade.

To-taktsolje i dieselen hører fortiden til i den grad det er noe godt råd. Får stadig tips til hvordan jeg kan få min egen dieselmotor til å gå stille og pent ved bruk av en kork eller to med to-taktsolje ved fylling. På gamle høvelbenken min vil nok det gå fint, men på en ny Mercedes hadde jeg aldri gjort dette uansett hvem som hadde fortalt meg det.

Jeg hadde nok henvendt meg til denne BOS personen som gav deg rådet. Så må man vel diagnostisere hva feilen kan være. Så spørs det om det var totaktsoljen eller bensinen som ble tilført for noen uker siden som har laget skaden.

To-taktsolje var oki på biler oppe til 124. Da den kunne smøre litt bedre på vinteren. Når vinterdieselen er litt tørrer enn normalt. Men jeg ville aldri våget dette med nyere bil. Som har partikkelfiltre ,rail og høytrykkes pumper... Håper det ikke har gått så ille galt med bilen din da...

To-taktsolje var oki på biler oppe til 124. Da den kunne smøre litt bedre på vinteren. Når vinterdieselen er litt tørrer enn normalt. Men jeg ville aldri våget dette med nyere bil. Som har partikkelfiltre ,rail og høytrykkes pumper... Håper det ikke har gått så ille galt med bilen din da...

Dessuten smører moderne vinterdiesel like bra som sommerdiesel. Det er ikke bare parafin de setter til.

fylte ca halv tank med bensin, det var disel på den fra før av. Merket det først neste dag da jeg merket at den ikke startet riktig. Så da tok jeg en titt på kvitteringen fra bensinstajonen. Derreter ringte jeg han fra BOS. Det var han som gjorde alt også, med andre ord fylte på olje.

fylte ca halv tank med bensin, det var disel på den fra før av. Merket det først neste dag da jeg merket at den ikke startet riktig. Så da tok jeg en titt på kvitteringen fra bensinstajonen. Derreter ringte jeg han fra BOS. Det var han som gjorde alt også, med andre ord fylte på olje.

Tømte han ikke av resten ???????????????????????

Må være en dårlig mekaniker dette som har rådet deg der og attpå til fullt på med olje.Hvorfor i all verden drenerte han ikke tanken med en gang og skiftet filter og slikt?Har alltid hørt at bensin i dieselmotor er rene døden i dag,har selv fullt diesel på bensin,kjørte 600m og tømte tanken og det gikk helt fint,den vegen med feil drivstoff er ikke så farlig.Du må høre med andre på verkstedet der hva de synes om hva han gjorde

Han må ha missforstått noe.

Tviler på en eneste bilmekaniker sier du kan kjøre en meter med bensin på nyere dieselbiler.

Har selv byttet deler for over 50000kr i forbindelse med feilfyllinger på flere.

Tøm alt og fyll på diesel.

Det er ingen problem i dag. Verksted har eget utstyr til dette.

Det skal gjøres så fort som overhodet mulig.

Siden den ikke starter er det ikke noe annet å gjøre enn å bestille veihjelp og få den på verksted. Så får du håpe at det bare er noe småtteri som er feil.

Sjekk forsikring som det blir foreslått over og gå på mekaniker som kom med slikt råd.