Jump to content

/8-prosjekt selges helt eller i deler

Sven Håkon
 Share

Recommended Posts

Mercen.jpg

Veteranprosjekt selges helt eller i deler. Bilen er en 1975 W114 230, kjøpt ny i Norge av den chilenske ambassaden.

Jeg overtok prosjektet i begynnelsen av 2008 fra et pensjonert ektepar som har eid bilen siden 80-tallet. De hadde påbegynt restaureringen av bilen, men innså at helsen ikke ville strekke til for å få den ferdig. De hadde rukket å bytte gulv, overhale motor, samt å bytte bremser+eksosanlegg.

Jeg har skaffet det meste som trengs av karosserideler for å fullføre prosjektet, men det gjenstår selvsagt en del jobb - eksempelvis må bakskjermene byttes (igjen), nedre del av C-stolpene må byttes og dørene må pusles sammen for å bli bra.

Motoren starter og sviver fint, girkassen fungerer som den skal og bremsene er bra.

Jeg har også klart å samle sammen en imponerende mengde deler tross lite direkte fremgang med prosjektet.

Slik så den ut da jeg hentet den:

Henting1.jpg

Henting3.jpg

Ta kontakt for mer info, hva som kan/skal følge med og eventuell pris - send meg gjerne en mail på shvoldum@gmail.com

• 5 months later...
  • 3 weeks later...