Jump to content

Stein sin 500 SEC.

Stein Arnestuen
 Share

Recommended Posts

60 HK med bil bakpå. Det kommer nok til å gå litt seigt ja  :lol: Hva er planen da Stein?

Godt spørsmål Syver, har ikke tenkt så mye over det ennå, men den skal fikses opp så den blir EU-godkjent og vinkelen på oppkjøringsplanet må gjøres litt slakkere pga dagens biler kommer til å skrape nedi. Det blir nok ikke noe superfinish men skal bli morro å kjøre 500 SECen opp på planet :D :D :D.

• Replies 131
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Måtte bare registrere meg på forumet her når jeg leste gjennom denne tråden, må bare si at du har en utrolig flott bil og ett imponerende høyt arbeidstempo  :shock:

Jeg har for hånd en 500sec som jeg vurderer sterkt, jeg er helt frelst av bilen og spandere flere timer om dagen bare av og glo og sleve etter bilder til C126  8)

Kan jeg spørre om hvordan er kvaliteten på disse m117 5.0 V8rne? og hvordan er holdbarheten på automatene? dette begynner jo og bli gamle biler som har blitt godt brukt. er deletilgangen greit?

Og hvordan er forbruket på denne motoren vist man kjører helt easy peasy på blandet kjøring, langkjøring, bykjøring? er jo ikke akkurat en økonomi tralle :P

Velkommen i klubben, hyggelig at denne tråden falt i smak. Vet ikke hvordan kvaliteten er på motoren for jeg har ikke kjørt så mye med den ennå. Automaten på denne bilen er meget bra, god kvalitet der. Deler er det ikke noe problem. Forbruket er et ikke tema for meg da jeg ikke kjører så mye. Jeg tror hvis du har en brukbar SEC på hånd er det bare å handle, holder du den ved like tror jeg du ikke taper penger på den. Lykke til med bilkjøpet.

jeg har hatt noen mercer tidligere av billigere utgaver.

Men denne jeg tenker på bærer preg av og være litt sleten, og har ikke vært registrert på endel år. tror sist EU var fra 2004  :( bilen har blitt lakkert fra sølv til svart på den billige måten, så det er sølv inni dørsiden og bagaluker men sort utenpå. der er endel rust i gulv så det må byttes gulv på høgre side mellom kanal og tunnel  :( har letet som en galning de siste dagene etter denne delen men finner det desverre ikke.. har ringt også til noen karosseri verkstedet og de klarer heller ikke og skaffe den delen av gulvet.

Om jeg også tør og spørre bare for moro skyld og veldig langsiktig, hvordan er disse motorene og trimme? få frigjort litt mer kraft fra 5.0literen på 230HK  :lol:

Kan du anbefale noen steder som selger pakninger osv? trenger vinduspakninger osv då det er nokså oppsprekt

Pakninger ville jeg nok aldri handlet annet en originale.  Da passform kan være svært varierende på ettermarkeds produkter.

På tuning kan man bytte manifolder og cam'er. Er det som er mest vanlig.

Har du handlet bil i helgen? Er du heldig kan du komme over noen på ebay, det er også det billigste. Ellers er det mange firmaer i Tyskland som sikkert selger også uten at jeg vet om noen.

Ja, jeg har handlet bil :D så no er jeg en stolt eier av en 500SEC. langt ifra norges fineste, og det kreves alt for mye for og gjøre den konkuranse dyktig til norges Peneste. så desverre må jeg sikte meg inn på og kansje lage norges råeste? den er uansett kjempe fin i mine øyne selv om andre ser rødt på den  :(

Den er lakkert i en billig svart lakk. Orginalt er en sølvfarget, det ser man med engang man åpner dørene osv.

Soltaket er trøkt ned også blant annet. så det som blir priorietert no er og få nytt gulv, fikse soltaket, og nye pakinger så bilen blir tett.

Dette er en bil som skal brukes i findager, men i Bergen så regner det også på dager som vi ser på som fine så då orker jeg ikke fukt og vann inni bilen :P

• 3 weeks later...