Jump to content

SLS AMG Black serie i Norge...!!!

Lars Alex
 Share

Recommended Posts

"- At jeg fikk tak i denne var bare utrolig flaks, forteller Erling. "

Han kunne gjerne ha utdypet dette. Virker som det var mye interessante tilfeldigheter som gjorde at han fikk bilen, noe som hadde vært morsomt å lese. Løp han til en forhandler dagen de ble lagt ut for salg og sikret seg eksemplar?

Eller bare dro han innom en forhandler en onsdag ettermiddag og sa: "jeg vil ha en SLS black series".

"ja de hadde en på lager i Tyskland", og så var det i boks...

For det er ikke "utrolig flaks" i mine øyne.

Grei bil :) Men journalisten er en klovn. "De upraktiske måkevingedørene"... WTF, det finnes vel ikke noe mer praktisk enn måkevingedører?

Prøv å åpne dørene i CL'en min hvis bilen står i 15 grader helling... Dørene veier like mye som en middels utstyrt Mondeo... Skulle gjerne hatt måkevingedører på CL'en :)

Denne bilen står utstilt hos Mercedes forhandler Nils Wathne i Haugesund. Sammen med en rød "vanlig" SLS AMG! 8)

Denne er også i utgangspunktet rød, men den ble foliert gul før den ble tatt med til Norge.

Journalisten må være en klovn ja...

Han skriver:

"Sporvidden har økt 2 cm foran og 2,4 cm bak. For å få plass til Ultralette spesialfelger (275/30ZR19 foran og 325/25ZR20 bak med spesiallagede dekk fra Dunlop) er bilen breddet 13 mm foran og 26 mm bak. "

Men på bildet så ser man tydelig at det er Michelin dekk som sitter på bilen!

Jeg er sikker på at bilen er foliert, fordi jeg har snakket med en fra Nils Wathne som var med og hentet bilen. Den ble kjørt til et firma i Bremen, og der ble hele bilen demontert og foliert. Der sto den i 3 uker, før de reiste ned igjen for å hente den. Det var også en artikkel i Haugesunds Avis hvor dette er nevnt, og dette skal være den eneste i verden med den fargen! 8)

Er en slik i USA i rimelig lik gul farge så er nok ikke akkurat eneste i verden.

Sitat Haugesunds Avis: På fabrikken kunne de bekrefte at denne bilen er den eneste som fikk denne fargen. Det var ikke utført på noen SLS tidligere og omtales som råere enn den originale Solar Beam.

Ja,den første artikkelen i HA viste vel også bilen før den ble kjørt til foliering.Er en intens gulfarge med litt glitter effekt i,ganske heftig og passer til bilen som hånd i hanske.Nils Wathen Auto er vel den Mercedes forhandler i Norge som selger mest AMG biler siden ene innehaveren alltid har vært opptatt av AMG og derfor har fått bra kontakter der.Bertel O Steen ble ganske misunnelig på han da han klarte kapre den eneste som kom til Norge  8)  Men det er ett syn for guder å komme inn dørene på Whatne Auto med en SLS på hver side i inngangen  :D nok til å få en.............nesten

• 4 months later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 5 months later...

Jeg svingte innom Sandven Bil i går for å titte litt på de to Black Series'ene de har, SLS AMG og SL65 AMG, samt SLR'en. Men alle superbilene deres var lagra bort ifm. ombygging av salgslokalet.  Selgeren kunne fortelle at de to BS'ene ikke er til salgs sånn uten videre fordi de er også investeringsobjekter.  SLS AMG Black Series hadde ihvertfall gått opp 300' det sist året.  Han fortalte at den gule borti Rogaland, som denne tråden starta med, ble solgt der borte og er nå registrert på Norske skilter!!

Får håpe våre klubbfrender i vest får sett & hørt bilen en gang i blant. 8)