Jump to content
Mercedes-Benz Entusiastklubbs forum
Sign in to follow this  
4-matic

Veiledning..

Recommended Posts

Prøvde denne i en annen tråd, men der var det ingen som viste no.. Så da prøver jeg her. Kunne tenkt meg ei nettside eller en lektyre som forklarer diverse reprasjoner en kan gjøre selv, f.eks. skifte av pære i askebeger, fikk svar her inne, bare å rykke opp plata rundt giret??? Hallo, sitter jo som et helvet, og hvor mye skal en rykke?? Blir jo så en ødelegger noe til slutt.. Må da finnes noe der ute som en kan bruke.. Mercedes for dummies eller noe :-) Noen som vet av noe?

Finnes div "gjør det selv" (DIY) tråder her på forumet.

For å ta opp konsollplata rundt gir: skru opp skruen i bakkant(under teppebiten), dra plata jevnt og rolig opp i bakkant. Den er hekta fast foran. Den sitter som f fordi bryterne til el.vindusheisene og det andre elektriske der, henger fast i plata under og når du drar opp må disse bryterne "dele" seg for å komme fri. Det sitter bra fast, men vær forsiktig så ikke treverket skades..

Eh, den kokeboka over er vel gjerne relatert til 124-serie, ikke heng deg for mye opp i det om du tenker på 210'n din...?  :?

Sjekk denne og Youtube ellers for instruksjonsvideoer på alt mellom himmel og jord på disse bilene:

MB 210 center console

Ja, hadde vært greit om du hadde skrevet hvilken bil det gjaldt. Jeg tenkte automatisk på 124. Har aldri hørt om dette problemet med andre modeller...

Hei, jeg gjorde faktisk samme jobben igår,

Dra opp plata rundt girstanga, jeg tok tak bakerst og et bestemt rykk oppover så er den løs.

Løsne ledninger til elvinduer etc og legg bort hele plata.

Det kommer til syne to skruer under askebegeret som må løsnens. Da er hele greia løs, ta ut askebegeret. Jeg måtte sette sparken i "D" for å komme til.

Pæra sitter under sigarettenneren.

Lykke til ;)