MercedesW124 Posted November 6, 2013 Share Posted November 6, 2013 Her er tråden om min Mercedes-Benz! (Slik ser den ut per dagsdato) Først litt om Trac´en: MB Trac 900 Turbo `82. 7000 timer. Tre eiere før meg. 1982 <-> 1990 - 1990 <-> 2013 - 2013 (februar) <-> 2013 (november) Sånn så den da ut når jeg fikk den: Kommentarer og forslag tas i mot med glede Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Enebakk Posted November 6, 2013 Share Posted November 6, 2013 Tøft jeg vil å ha Er det reg som motorredskap eller traktor? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MercedesW124 Posted November 6, 2013 Author Share Posted November 6, 2013 Tøft jeg vil å ha Er det reg som motorredskap eller traktor? Du finner en del fine på finn Den er reg som traktor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CHARLIE Posted November 6, 2013 Share Posted November 6, 2013 Artig og uvanlig med en MB Trac tråd . Legg gjerne ut mer info og bilder Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MercedesW124 Posted November 6, 2013 Author Share Posted November 6, 2013 Artig og uvanlig med en MB Trac tråd . Legg gjerne ut mer info og bilder Bilder og mer info kommer da den skal hentes i morgen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wicky Posted November 6, 2013 Share Posted November 6, 2013 Forslag? Senk og no andre felger, samt soting så er du imål! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MercedesW124 Posted November 6, 2013 Author Share Posted November 6, 2013 Det blir nok soting av vinduer og lakkering av felger. Senk blir litt vanskelig med fjæring på bare en aksel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lassen Posted November 6, 2013 Share Posted November 6, 2013 Endelig fått tak i en ja! Gratulerer blir spennende å følge tråden! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Inge Posted November 6, 2013 Share Posted November 6, 2013 Senk blir litt vanskelig med fjæring på bare en aksel Snu portal akselen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MercedesW124 Posted November 7, 2013 Author Share Posted November 7, 2013 Senk blir litt vanskelig med fjæring på bare en aksel Snu portal akselen? Tror den kan være som den er originalt. Endelig fått tak i en ja! Gratulerer blir spennende å følge tråden! Takk for det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Enebakk Posted November 7, 2013 Share Posted November 7, 2013 Drømmen er en Unimog dobbel cabiner Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CHARLIE Posted November 7, 2013 Share Posted November 7, 2013 Kanskje en runde med lakksprøyta?? :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MercedesW124 Posted November 7, 2013 Author Share Posted November 7, 2013 Vet ikke hvor lenge jeg skal ha denne men hvis den skal selges en gang så er det for å kjøpe en 443 serie 1300<->1800 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jøran89 Posted November 7, 2013 Share Posted November 7, 2013 Kul tråd! Ser nå at det var kansje dumt at vi bestilte ny Valtra her om dagen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rolf Åge Posted November 7, 2013 Share Posted November 7, 2013 Gratulerer med fin mb track:) Hadde det gått å bestille ny i dag, hadde det ikkje vert tvil her på gården;) Men vi har da BOS produkt i bestilling.. A-K maskiner eigast av BOS:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MercedesW124 Posted November 7, 2013 Author Share Posted November 7, 2013 Takk for det begge 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MercedesW124 Posted November 7, 2013 Author Share Posted November 7, 2013 2 bilder fra før vi hentet den og sjekket at alt var ok før en 6 mil lang kjøretur. Halvveis. Litt mat må til Hjemme, trygt parkert i garasjen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CHARLIE Posted November 7, 2013 Share Posted November 7, 2013 Artig traktor Går ikke disse rimelig greit også?? Mener å ha hørt om flere som går 80-90. Ble faktisk forbikjørt av en slik i en 70 sone en gang :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MercedesW124 Posted November 7, 2013 Author Share Posted November 7, 2013 Artig traktor Går ikke disse rimelig greit også?? Mener å ha hørt om flere som går 80-90. Ble faktisk forbikjørt av en slik i en 70 sone en gang :lol: Går greit da den har turbo, men maks hastighet 40 kmt. Det er 700 som har "høy" topphastighet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CHARLIE Posted November 7, 2013 Share Posted November 7, 2013 Artig traktor Går ikke disse rimelig greit også?? Mener å ha hørt om flere som går 80-90. Ble faktisk forbikjørt av en slik i en 70 sone en gang :lol: Går greit da den har turbo, men maks hastighet 40 kmt. Det er 700 som har "høy" topphastighet Eh... Går 900 dårligere enn 700?? Litt ulogisk kanskje?? 1500 går kanskje enda dårligere da?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MercedesW124 Posted November 7, 2013 Author Share Posted November 7, 2013 Eh... Går 900 dårligere enn 700?? Litt ulogisk kanskje?? 1500 går kanskje enda dårligere da?? 700 har en annen girkasse som gjør at de går 70 kmt. Har hørt mye rart om hastighet på de store MB Trac serie 443. Alt fra 40 til 70 kmt.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
S-MO Posted November 7, 2013 Share Posted November 7, 2013 Berre å snu om Høg og lav gir-drevet det, så får du 90 istaden for 45km/t i toppfart.. (Går dog litt for fort sjøl på lavaste giret) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MercedesW124 Posted November 8, 2013 Author Share Posted November 8, 2013 Dagens arbeid: Første og siste gang jeg bruker sotingsfilm fra biltema. Den får riper bare man ser på den Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted November 8, 2013 Share Posted November 8, 2013 Sota ruter? Det som er litt galskap i dette prosjektet her, er at siden du ikke har lov å kjøre vanlig bil etter veien, så handler du denne i stedet. Jeg skjønner deg godt, og skulle ønske jeg hadde hatt samme muligheten da jeg var 17, men det sier jo litt om regelverket. Det skulle tatt seg ut om alle begynte å kjøre "traktor" fra de var 16 i stedet for moped. Hvordan er denne saken å kjøre? Hva er toppfart på den? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
300e24v Posted November 9, 2013 Share Posted November 9, 2013 om du leser litt lenger opp står det 40kmt:) ser bra ut christian! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts