Jump to content

"ADVARSEL" E 200 kompressor 211, med motor kode 241

Guest Uflaks
 Share

Recommended Posts

Jeg har funnet ut at E 200 kompressor (211) med motor kode 241 er  noe av det dårligste som er laget av motorer.

Det er en skam at mercedes ikke sier sannheten at register kjedet på disse bilene holder ikke mer en max 50 000 km og at de tok feil da de påsto at et kjede skal "holde levetiden på bilen" som de sier selv!!

Jeg vil fra råde folk og kjøpe denne type bil med motor da det er en" PROBLEM MOTOR DE LUXE ". Kan bare nevne at jeg har hatt  2 stk registerkjede på en og samme bil på 10 mnd . Først røk kjedet på km 145000 og da ble det totalhavari med knust motor. Topp og blokk kan du glemme og kjøpe hver for seg da B.O.S kun selger komplett motor, pris ca kr 140 000 + mva....ja du leser riktig hundreogførtitusen.

Javel brukt motor tenkte jeg og fikk hjelp av de største i Norge til og hjelpe meg men selv de ga opp!!

Etter 3 mnd fikk jeg takk i en motor som hadde gått km 90000 som jeg kjøpte, men motor hadde sittet i en CLK så alt  elektriske på min motor måtte flyttes om på motor, alt er gjort hos BOS!!

Nå har registerkjede  på den "nye" motor blitt slakt etter km 12000. Konklusjon på det er at motor på verdens beste premium bil eller budget mercedes koster meg kr 90000 på 10 mnd. Det hører med til historien at jeg har 3 kjenninger som har hatt samme problem med motor så jeg kan trøste meg med det at jeg ikke er alene.

Vil gjerne høre om det er flere her inne som har hatt samme problem.

Vil gjerne høre fra andre inne her

Motorkode er vel M271.

Normalen på de som får trøbbel er ca 150.000km

Problemet ligger mer i strammeren enn i kjedet. Nye deler sørger for at risikoen er mindre enn på de som er levert fra fabrikk.

Anser ikke M271 for å være en problem-motor, men vil si at det lønner seg å skifte kjede og strammer før det er 150.000km

Koster ca samme som regreimskifte på en audi.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg byttet, som skrevet over så koster det ca samme som et regreimbytte. Biler med reim har hyppigere intervaller som regel. Siste pris jeg hørte var 7500,-

Bedre å være føre var. Motorene her er gode men kjede og strammer burde vært bedre.

Min 05 modell hadde gått 149500 når jeg kjøpte den, fikk med skifte i prisen da jeg ba om det. De sa i ettertid at kjedet var på tide å få byttet, men der var ingen ulyder eller noe.

symptomer på at registerkjede har " strekt seg" eller kjede strammeren er slitt kan variere har jeg selv opplevd to ganger nå!!

Første gangen lyste den" gule motor lampa"  og små fusket litt på tomgang men ingen ulyder i motoren , BOS sjekket motor og fant ut at kamvinkel/kjede var riktig og at alt var ok, de mente det var kamaksel sensorer som var årsaken så de ble byttet , men etter  noen dager kom den gule motor lampa igjen og BOS slettet og sjekket at alt var ok. Plutselig en dag raste kjede ,og ventiler knuste alle stempler som igjen ripet opp sylinder i blokka.

Andre gang jeg fikk registerkjede feil på den nye " bytte motor" for ca 14 dager siden lyste ingen motorlampe men det startet med en svak ventil tikking som kom og  ble hardere , kjørte rett opp til BOS og de fant ut at registerkjede/strammer måtte byttes og at denne gang var jeg heldig da ikke ventiler hadde "kræsja med stempel"  Pris på jobb med deler KR 15000,.

BOS sier at denne type motor ble forbedret etter 2006 modeler.

Så  til alle dere der ute med samme motor vil jeg si : BYTT REGISTERKJEDE ,HAR HØRT TILFELLER PÅ KM 40000 OG PROBLEMET KOMMER OFTE OM VINTEREN SIER MB SPESIALISTER DA DETTE ER ET KJENT PROBLEM NÅ.