Lars Alex Posted September 27, 2013 Share Posted September 27, 2013 Hei. Jeg solgte AMG'n til en hyggelig kar her på forumet, som de fleste vet hvem er nå...... Så jeg måtte jo handle meg noe annet. Her tror jeg nesten at jeg har vært innom hele spekteret av eldre biler før jeg bestemte meg for en R129. Dette er en USA utgave. Sølv med grått hudinteriør. Ikke flust av utstyr, men det er en 97 modell med de fordeler det har. Det sitter orginale E 55 AMG hjul på den, men de blir nok solgt tenker jeg. Det følger med hardtopp med glasstak. Ganske kult, men jeg har valgt å "cabbe" de siste fine dagene i år, så det er ikke montert enda. Bilen har gått ca 123 000 km og virker tight å fin. Motoren går skikkelig bra og alt virker helt fint. Lurer bare på hvordan i huleste jeg får gjort om fra farenheit til celsius i kombiinstrumentet og AC. Nå noen bilder. Jeg valgte så klart å sette på de orginale USA blinklysene etter jeg hadde tatt bildene. Ko-ko....... De var tøffe, så de står på bilen nå. Som dere ser på bildene, så er venstre speil punktert. Er det noen som har et, så bare skrik ut..... Denne bilen skal brukes hele året, så jeg har orginale 16" vinterhjul med helt nye Goodyear piggfrie, som jeg fikk på dem i går. Bilen skal til Funderud antirust 9.10 for en behandling. Det finnes ikke rust på bilen i dag. Skal bli spennende å se hva kong vinter gjør med bilen..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ClasT Posted September 27, 2013 Share Posted September 27, 2013 Grattis med ny bil Kjørt endel tusen-km med SL 500 R129 og de er herlige å kjøre. Nydelig moment i den motoren der Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CHARLIE Posted September 27, 2013 Share Posted September 27, 2013 Gratulere med ny bil Lars Alex!! Er knalltøffe biler dette. OG de funker fint vinterstid også Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneT Posted September 27, 2013 Share Posted September 27, 2013 Se på den du Slett ikke verst doning dette. Tror disse tåler kong vinter ganske så bra. En omgang hos Funderud skader uansett ikke til sånt bruk. Gratulerer så mye! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Alex Posted September 27, 2013 Author Share Posted September 27, 2013 Takker gutter. Gleder meg alt til neste sommer... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Alex Posted September 30, 2013 Author Share Posted September 30, 2013 Da er hjulene på bildene til salgs.... Det er vel E 55, CLS 55 hjul. Hjulene er 8,5.18 et 30 med 245.40.18 Pirelli zero rosso forran og 9,5.18 et 33 med 285.35.18 Pirelli zero rosso bak. Selges 12 000 Venstre forhjul trenger litt småfiks. (lakken i ytterkant av felgen er ikke pen, ser ut som den "slipper") Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HolgersEN Posted September 30, 2013 Share Posted September 30, 2013 Gralla me ein flotte bil, 129 er en utrolig lekker bil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Alex Posted September 30, 2013 Author Share Posted September 30, 2013 Takker, Holgers! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjetil Halvorsen Posted September 30, 2013 Share Posted September 30, 2013 Grattis! Har lyst på en slik igjen selv.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Alex Posted September 30, 2013 Author Share Posted September 30, 2013 Det skjønner jeg, Kjetil...!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olaf Posted October 1, 2013 Share Posted October 1, 2013 Denne bilen skal brukes hele året' date=' så jeg har orginale 16" vinterhjul med helt nye Goodyear piggfrie, som jeg fikk på dem i går. Bilen skal til Funderud antirust 9.10 for en behandling. Det finnes ikke rust på bilen i dag. Skal bli spennende å se hva kong vinter gjør med bilen..... [/quote'] Det er riktig innstilling! Verdens beste biler kan med hell brukes hele året, alt for mange går glipp av gleden ved vinterkjøring, det er da man lærer å kjenne bilen sin! Forresten, småturer på Oslos innfartsveier er vel ikke å anbefale å gjøre hver dag for noen bil... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MB JON Posted October 2, 2013 Share Posted October 2, 2013 Gratulerer med fin bil. Det blir nok bra å kjøre uten tak til sommeren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Odd Sigurd Posted October 2, 2013 Share Posted October 2, 2013 Gratulerer, dette var jo ett prakteksemplar,herlige biler som du kommer til å få masse glede av.Savner alltid den jeg hadde når jeg ser bilder av folk som har gått til anskaffelse av SL ,ingenting er som å kjøre en fin sommerdag uten tak,kjenne vind og lukter som man ellers ikke gjør når man sitter i bil.Ble jo nesten poetiske her nå men nyt bilen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars U. Posted October 2, 2013 Share Posted October 2, 2013 Den ser fet ut Lars, men skiltet foran er det pga US utgave det ikke er ordentlig skiltfeste ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Alex Posted October 8, 2013 Author Share Posted October 8, 2013 Får se om jeg "gidder" å kjøpe det skiltfeste, Lars. Helt greit med borrelås også..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ClasT Posted December 9, 2013 Share Posted December 9, 2013 Blir det noe kjøring i snøen på deg i SL'n ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Alex Posted December 11, 2013 Author Share Posted December 11, 2013 Her kjøres det i all slags vær, men jeg merker at bensinforbruket har steget betraktelig etter at det har blitt kaldt og glatt. (det er alltid morro å gi gass). Har akkurat byttet ut det orginale vinterhjulsettet. 16" med TSW 18" Ble meget fint. 9,5x18 et 35 forran og bak. Kjører med 20 mm spacere bak. Tror det er 245x40x18 Conti bak og 225x45x18 Conti forran. Forrhjulet ble noen få mm større enn bakhjulet, men måtte gjøre det for å få plass til 9,5" felg med et 35 forran. Bilde med de gamle orginale vinterhjulene. Tre bilder med de nye. Beklager de dårlige bildene og møkkete bil. Eneste problemet jeg ser nå, er at jeg har kulere vinterhjul, enn sommerhjul... He, he... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ClasT Posted December 11, 2013 Share Posted December 11, 2013 Se der ja. Ble fint det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henning Bruun Posted December 11, 2013 Share Posted December 11, 2013 staslig vinterbil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest alexanderst Posted December 12, 2013 Share Posted December 12, 2013 Grom 90-taller dette Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Alex Posted December 13, 2013 Author Share Posted December 13, 2013 Takker for alle hyggelige tilbakemeldinger. Her kommer 4 bilder, som er noe bedre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gissmo Posted December 14, 2013 Share Posted December 14, 2013 fin bil Alex! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Alex Posted December 14, 2013 Author Share Posted December 14, 2013 Takker Gissmo... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wicky Posted December 14, 2013 Share Posted December 14, 2013 Shell Grorud? Bor du i mitt område? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Alex Posted December 14, 2013 Author Share Posted December 14, 2013 Ja...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts