Jump to content

Hvordan få annullert en vrakmelding? 'Prosjekt oppstart.'

Deltaone
 Share

Recommended Posts

Sorry, ingenting som skjer. Har nettopp funnet ut at photobucket skal ha 399 daler pr år for at 3.part skal se bildene. Har begynt å legge inn på nytt, da det fortsatt er noen som kikker her for å få tips ang reversjering av vrakmelding.

Bildene kan jo komme i litt feil rekkefølge, og jeg legger bare inn litt slik at det ikke blir så kjedelig å lese.

Kommer til å legge ut bilder når det skjer noe med bilen. Akkurat nå har jeg begynt på et baderoms prosjekt som jeg har gruet meg til, og spart penger til i 3 år...

Har pusla litt med noen lette prosjekter, og har nå en 78 323 1300 deluxe, 96.000 km, og en 1971 616 1,6 sedan med kun 20.000 km.

Det siste bildet viser at jeg ikke lyver, og er forklaringen på hvorfor Lanciaen ikke er ferdig  :shock:

Legger nederst ved et bilde av 3 av de jeg har hatt.

Fra i går:

003.JPG.b699caec6cf0be75eaf0c0e1020f51e1.JPG

004.JPG.4132a73cf1562f8e13c6a658ad40870c.JPG

img017.thumb.jpg.bebb21a53c49c290ff7fded1250ba7d9.jpg

Er det Mazda? Kjenner ikke til betegnelsen du la ut, men det ser slik ut. Du behøver ikke være redd for å legge ut flere bilder av den heller  :D

Ja, 78 Mazda 323. Den første serien som kom fra 1977. Og jeg har en grønn Mazda 616 1,6 som kun har gått 20.000 km. (tidligere utstillingsbil).

Da tør jeg ikke å legge ut mer japse bilder her, i tilfelle jeg blir gjort ansvarlig for hjerteflimmer og andre ubehageligheter.

069.JPG.36b4031c1120695df66607fc09d06f53.JPG

Ai! Bertone! Fra den gang Mazda hadde retthjulstrekk. Denne kan vi få litt flere bilder av.

Begge disse trakk bak, og begge er serie 1 (mk1). Tror kanskje at Bertone tegnet begge?

Den grønne vurderer jeg å selge.

Den oransje trenger jeg litt deler til bla førersete og en list, noen som vet om delebil?

006.thumb.JPG.c34565f90aafaabe6494a86d54411558.JPG

019.thumb.JPG.0c300711e35c3968927d406aabe173df.JPG

En nabo av meg hadde et par av disse. Den ene var grønn, en brun og en blå. Ingen med metallic. Var dem å få med metallic? Mener kanskje å ha sett brun metallic, kan det stemme?

Ja, både 616 og 323 ble levert brune. Mener å ha sett begge i metalikk også, i allefall 323'en med 4 kanta frontlykter.

Kom jo med mange forskjellige farger disse, noen ganske ville som Kawa grønn!

Ai! Bertone! Fra den gang Mazda hadde retthjulstrekk. Denne kan vi få litt flere bilder av.

Begge disse trakk bak, og begge er serie 1 (mk1). Tror kanskje at Bertone tegnet begge?

Den grønne vurderer jeg å selge.

Den oransje trenger jeg litt deler til bla førersete og en list, noen som vet om delebil?

Ooops. Her var jeg kanskje litt overgrodd i minnet. Mazda 1500/1800 var designet av Bertone. Egentlig var designet laget til Alfa Romeo, men Mazda fikk kjøpt det.

Hvem som designet 616 og 323 vet jeg ikke, men det kan jo godt ha vært Bertone det og.

• 1 year later...

På Facebook ble det diskutert temaet: 'å få ut biler fra vrakmottak', hvor vrakmelding er innlevert. Det er visstnok skatteetaten som nå organiserer vrakpant, og ikke tollvesenet. Så med denne endringen er det ikke lenger mulig å få ut vrakbiler.

Noen som har erfaringer rundt dette?

• 3 years later...
Posted (edited)

Tja, hva skal jeg si. Etter snart 9 år, så er det ikke stort jeg fikk gjennomført på denne bilen. Egentlig ikek mye rust, men fortsatt et stort og kostbart prosjekt.

Denne helgen har den ankommet Italia, hvor den skal total renoveres og null stilles. Leveres til oppretter som har avtale med motorverksted og skredder. Så innen to år er den tilbake, men ikke i Tønsberg hos meg, men i Larvik.

Følte at det kanskje ikke var noe poeng å la den stå her i 9 år til, så bil og oppsamlede deler fikk nye eier, som faktisk er så spenstig at han satte den på henger og kjørte til Italia med den, hvor han har restaurert bil før..

Så det var vel kanskje det beste...

016.JPG

Edited by Deltaone
xx

• 3 weeks later...
10 minutes ago, _s_y_v_e_r_s_e_n_ said:

Oida... men skjønner deg om det har gått 9 år å du ikke har fått gjennomført det du egentlig hadde tenkt. Kjedelig å bare se på en bil også. Se det positive i det, du har reddet en bil, å du får kanskje se den hel igjen 👍

Ja, har ikke hatt anledning til å bruke penger på den, selv om den var ganske enkel rustmessig, så var det alikevel et kostbart prosjekt. Penger går fortsatt i sprekker i huset her..

Så da står den akkurat nå å koser seg i Italia. Så dersom den ikke blir stjålet der nede, så er den etterhvert tilbake i Larvik. Får vel ta en titt på den når den tid kommer. Skulle ta inntil 2 år.

• Like 1