Jump to content
Mercedes-Benz Entusiastklubbs forum
Dani mb

Mercedes GLA på vei snart....

Recommended Posts

Den hvite hadde jo til og med eksosrør...

Da må jo den røde være helelektrisk!

8)

Da kunne jeg vurdert den :D

B-klassen skal visst komme neste år som elbil.. Da skal nok BMW i3 få konkurranse..

B-klassen skal visst komme neste år som elbil.. Da skal nok BMW i3 få konkurranse..

Det visste jeg ikke... Ja, i3 får nok konkurranse da ja, den ser jo helt merkelig ut synes nå jeg. Så hvis en vanlig B blir hel elektrisk så må jo den bli en suksess.

Lurer på hvor lenge det varer med moms og avgiftsfritak ??

Det spørs om det blir noe lenger enn 2017 ja..

Forundrer meg ikke om det kommer forsøk på å fjerne det, eller avgift over gitte grenser slik at Telsa ikke skal spy ut 30 000 Model S uten at staten skal få sin del av kaka.

Med blå regjering vil dette havne i enda dårligere jord enn før tror jeg, så det kan jo være at de overser problemet frem til 2017. :)

Mercedes B ser jo i alle fall helt ut som en vanlig bil, BMW i3 ser jo helt fu**a ut etter min mening.

Ser jo hvor mye Leaf har solgt, den ser ut som en vanlig bil, Model S selger som hakka møkk selv til den prisen.

VW e-UP har vel solgt ut sine førse 600 biler (på få dager om jeg husker rett), så jeg tror det er stort marked for B-klassen om den bare ikke blir priset for høyt og kommer før markedet er mettet.

B-klassen bygger på batteri og drivverk fra Tesla og skal ha rekkevidde på ca 200km.

0-100 på snaut 8 sekunder river vel skinnet av pølsa i Norge, effekten skal tilsvare en 3 liters motor.

1003605_1958012_800_530_13C786_016.jpg

Mer info

http://www.daimler.com/dccom/0-5-1625161-1-1625169-1-0-0-1625162-0-0-8-7163-0-0-0-0-0-0-0.html

Kommer nok mer og mer av dette etterhvert....

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10126186

Tipper at endel bilforhandlere av luksusbiler river seg litt i håret om dagen...

Var vel heller ikke de rød-grønnes tanke heller tipper jeg. At luksus-bil skulle på billig salg  :D

Blir spennende å se hva som skjer....når kollektiv-feltet står bom stille med Tesla'er  :D

Jeg er ikke så sikker på om Tesla er en stor trussel mot luksusbilmarkedet.

Er nok ikke mange som vurderer CLS 63, M5, Panamera eller Tesla.

Har fulgt med en del på elbilforumet og Telsa avdelingen der og en del av disse gutta som kjøper Tesla kjøper den for økonomien, første elbil med ordentlig batteri.

En del av disse har f.eks. Leaf eller trilling i dag.

Jeg tror faktisk at det er flere salg av Passat som går i dass enn av de ovennevnte til Tesla.

Har også forstått at kvaitetsfølelsen på Tesla er på høyde med 2000 modell A6, ikke 2014 CLS..

Mange av kjøperene ser ikke Model S som en luksusbil slik som den portretteres i media, den er for eksempel langt dårligere utstyrt enn en 5-serie.

Når det er sagt vil jeg gjerne også ha en Tesla, har ikke økonomi til dette i dag, og ser for meg at det er lurt å vente 1-2 år for å få litt mer erfaringer fra vinterføre i Norge.

Første facelift, den vil jeg ha ;)

Når det er sagt vil jeg gjerne også ha en Tesla, har ikke økonomi til dette i dag, og ser for meg at det er lurt å vente 1-2 år for å få litt mer erfaringer fra vinterføre i Norge.

Første facelift, den vil jeg ha ;)

Helt enig, blir spennende å se hvordan den takler norsk vinter. Og da mener jeg ikke en test tur med fulladede batterier, men etter 2-3år.

Da satser vi på regjeringen ikke gjør noe med el-bil intensiven til Model S Facelift kommer!  :)

I prinsippet skal batteriene holde seg godt her i Norge grunnet klima.

Det verste for batteriene er for høy temperatur.

Men man har regnet ut at batteriet skal ha over 80 % kapasitet etter 300 000 km, så er ikke bekymret for dette.

Samtidig er det jo et par som går som taxi i Norge så da finner vi vel fort ut hva de er gode for :)

Guest 1042

Lithiumbatteri er ikke veldig glad i lave temperaturer heller, de tåler det, men fungerer ikke optimalt, blant annet sliter mange håndverkere med batteri til verktøy som ikke tar imot lading under ca 15 minus.

Lithiumbatteri er ikke veldig glad i lave temperaturer heller, de tåler det, men fungerer ikke optimalt, blant annet sliter mange håndverkere med batteri til verktøy som ikke tar imot lading under ca 15 minus.

Stemmer det. Den siste drillen jeg kjøpte, vil ikke ta lading ute om vinteren. Mener den begynte å krangle rundt null. Må ta den inn for å lade. Blir det sånn med bila og?

Uffda..er jo helt feil å kalle det for konebil nå i 2013  8)

Hvorfor? Jeg er tilhenger av å kalle en spade for en spade. Kjører kona den ja så er det jo konebilen. Drit i å være så "politisk korrekt"  :lol: :lol: 8)

Her i huset er Aen konebilen men nå så hun denne tråden og nå vil hun ha GLA.... Har hatt den 7 måneder nå og kan ikke bytte nå allerede, men GLA ser bra ut  8)

Uffda..er jo helt feil å kalle det for konebil nå i 2013  8)

Hvorfor? Jeg er tilhenger av å kalle en spade for en spade. Kjører kona den ja så er det jo konebilen. Drit i å være så "politisk korrekt"  :lol: :lol: 8)

Her i huset er Aen konebilen men nå så hun denne tråden og nå vil hun ha GLA.... Har hatt den 7 måneder nå og kan ikke bytte nå allerede, men GLA ser bra ut  8)

He he. Ja, fruen her i huset sikler også på GLA nå. Hun vil ha en som man sitter høyt  :)

Kommer til å bli populær den der ja. Men hvor går egentlig grensen for å kalle en bil SUV egentlig ?  :)

Kommer til å bli populær den der ja. Men hvor går egentlig grensen for å kalle en bil SUV egentlig ?  :)

Grensen går da dem monterer nytt understell med 4x4 og heiser den litt  :) Perfekt bil for dem rette det der sikkert.

Grensen går da dem monterer nytt understell med 4x4 og heiser den litt  :) Perfekt bil for dem rette det der sikkert.

Så med Airmatic'en stilt på høyeste nivå, så vil 4-matic utgavene av 210/211/212 også gå som SUV da ?  :D :D :D

Tuller litt her nå....

Men syns lissom ikke SUV betegnelsen har noe å gjøre på BMW X1, Nissan Qashqai etc...også kommende GLA her.

Blir lissom ikke SUV synes jeg, selv om man heiser den opp noen cm. Mange GLA vil jo også bli levert med kun FWD. Blir de da ikke SUV ? mens 4x4 blir SUV ? :D :D

Så med Airmatic'en stilt på høyeste nivå, så vil 4-matic utgavene av 210/211/212 også gå som SUV da ?  :D :D :D

Tuller litt her nå....

Men syns lissom ikke SUV betegnelsen har noe å gjøre på BMW X1, Nissan Qashqai etc...også kommende GLA her.

Blir lissom ikke SUV synes jeg, selv om man heiser den opp noen cm. Mange GLA vil jo også bli levert med kun FWD. Blir de da ikke SUV ? mens 4x4 blir SUV ? :D :D

Dem strekker vel den strikken så langt det går i takt med etterspørselen av slike biler vel? SUV, skal jo være en litt større bil en personbil samtidig som den er litt sportslig? Eller hva betyr SUV?

SUV er vel Sport Utility Vehicle.

Med andre ord er del vel like mye hvordan den er tenkt brukt som hvordan den ser ut som avgjør om det er en SUV.

Så da er vel golfbilen til Tutta SUV også 8)

SUV = Sport Utility Vehicle eller på godt norsk, Sport og nyttekjøretøy  :D

Sånne uttrykk betyr egentlig svært lite i bilverdenen. Det er akkurat som automatkasse. Hva er egentlig det? I dag bruker de automatkassebegrepet om CVT- kasser og dobbeltclutchkasser, som i mine øyer ikke har noe med ei automatkasse å gjøra  :)

Sånne uttrykk betyr egentlig svært lite i bilverdenen. Det er akkurat som automatkasse. Hva er egentlig det? I dag bruker de automatkassebegrepet om CVT- kasser og dobbeltclutchkasser, som i mine øyer ikke har noe med ei automatkasse å gjøra  :)

He he..helt enig! CVT er noe av det værste jeg har kjørt, ikke noe med automat å gjøre i det hele tatt  :)