Jump to content

Min nyinnkjøpte 1986 560 Sec Amg Lorinser, trippel White,Recaro, back to the 80'

Osloone
 Share

Recommended Posts

Moro at det var en her inne som kjøpte den. Jeg satte kaffen i halsen da jeg oppdaget annonsen, og var i ferd med å lage en sak om den til Broom da annonsen forsvant. Fant en annen gammel og original AMG-SEC som jeg laget en sak på i stedet, men gleder meg uansett til å se flere bilder etterhvert av kritthvit bil med til og med gullforgylte beslag i bakkant av dørene. Dette er "Miami Vice" så det holder!

Gratulerer - og gi beskjed dersom du noen gang vurderer å selge den  :P !

MVH Tore

• Replies 76
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hei, takk for positiv respons.

Bilen er bygd av Auto Network i USA og jeg har fra selger fått et gammelt reklamebilde fra 80 tallet, da denne var ny.

Frontspoiler, sideskjørt, bakfanger og spoiler er fra AMG.

Felgene er fra Lorinser.

Girspaken med form som et ørnehode er fra ABC-Exclusive og muligens alle gulldetaljene slik som plata i bakkant av dørene, Mercedes emblemet på panseret, senterkoppene på felgene og til og med 560 SEC merket på kofferten!  (http://www.1000sel.com/index.php/abc-exclusive/abc-exclusive-mb-500sel)

Bortsett fra dette er absolutt hele bilen trekt opp i hvitt skinn inni, dashboardet, dørsidene, taket, askebegeret, midtkonsollen osv...

Jeg planlegger å restaurere bilen, dvs hellakkere, trekke opp igjen skinninteriøret, repare alt som må fikses osv.

Hvis dere vil kan jeg legge ut bilder her inne, eller så kommer jeg til å legge ut masse bilder etterhvert som prosjektet skrider frem inne på Benzworld: http://www.benzworld.org/forums/w126-s-se-sec-sel-sd/1786210-mercedes-560sec-triple-white-amg-lorinser.html

Kris

Ja legg ut mere informasjon og bilder her. Artig film på benzworld, det virker som om det er del småting å pusle med. Lykke til med prosjektet, dette er vakre biler.

100% enig med Stein her, du må ikke glemme å oppdatere Norges viktigste Mercedes-Benz forum om denne herligheten!

Helt klart. Lag en prosjekttråd. Og dette burde vel absolutt gjøre seg på trykk i MB Tidende også?

MVH Tore

Hei

ok, jeg kan lage en prosjekttråd på denne bilen, hvor vil dere jeg skal opprette denne, og hvordan laster man opp bilder her?

Hvis noen ønsker å lage en reportasje\skrive om denne bilen så synes jeg det bare er morsomt og dere er hjertlig velkommen til å komme og besøke meg i garasjen.

Bilen holdes hel en liten stund til også starter jeg med å plukke den ned for restaurering, har lagt til et reklamebilde fra da bilen ble bygd inne på Benzworld nå:

http://www.benzworld.org/forums/w126-s-se-sec-sel-sd/1786210-mercedes-560sec-triple-white-amg-lorinser-2.html

Kristoffer

Hei

ok, jeg kan lage en prosjekttråd på denne bilen, hvor vil dere jeg skal opprette denne, og hvordan laster man opp bilder her?

Hvis noen ønsker å lage en reportasje\skrive om denne bilen så synes jeg det bare er morsomt og dere er hjertlig velkommen til å komme og besøke meg i garasjen.

Bilen holdes hel en liten stund til også starter jeg med å plukke den ned for restaurering, har lagt til et reklamebilde fra da bilen ble bygd inne på Benzworld nå:

http://www.benzworld.org/forums/w126-s-se-sec-sel-sd/1786210-mercedes-560sec-triple-white-amg-lorinser-2.html

Kristoffer

Du kan:

- Melde deg inn i Mercedes-Benz Entusiastklubb å opprette en egen tråd her på brukernes biler sidene (450,- 1 år) Samt nyte godt av medlemsfordelene pluss resten av forumet. Trykk i såfall her

- Lage en prosjekttråd på Bilder sidene (Gratis)

- Fortsette å oppdatere på Benzworld, men med forbehold å oppdatere her (Gratis/?)  ;-)

Jeg vil gjærne se den bilen din! Send meg gjærne en PM/Mail

Hei alle sammen, jeg synes det var hyggelig at Kristoffer tok over denne bilen , den kom utvilsomt til ett godt hjem . Min intensjon med å kjøpe inn denne bilen i USA, var nettop at slike spesielle biler som denne fortjener å bli satt tilbake til sin fordums prakt.

Jeg så vel relativt fort at jeg ikke hadde den nødvendige kapasiteten tidsmessig til å få gjort dette og valgte derfor å selge bilen.

Jeg har heldigvis fortsatt en 07 Mercedes S 320 CDI og en 04 Volvo XC 90 samt en 70 Mustang Fastback og en 70 Ford Ranchero GT på lur, disse er dog i orden og meget god stand.

Derfor blir det sikkert litt kosekjøring uansett neste sommer, men jeg gleder meg stort til å følge prosjektet til Kristoffer videre... Kan bli en av kongerikets tøffeste 560 detta..

• 2 weeks later...

Hei, jeg har kommet godt igang med bilen.

Som dere kanskje har lest så er alt interiøret trekt opp i hvitt skinn, men blitt malt over med vinylmaling av forheværende eier i USA, jeg har fått mail av han hvor han beklager sin idioti og har gitt meg datablad på det produktet han har sprayet med, slik at jeg muligens finner et egnet rensemiddel.

Så paralellt med tekniske reperasjoner så jobber jeg med å finne ut av hva jeg skal gjøre med interiøret for å få det bra.

Av andre ting så har jeg fått mail av en Hollender som driver nettstedet www.1000sel.com og han sa at om jeg noensinne vurderte å selge girspaken fra ABC-Exclusive så skulle han kjøpe den! Så det var gøy! (avviste selvfølgelig høflig dette ) :-)

Jeg har valgt å oppdatere inne på Benzworld så lenge jeg allerede hadde opprettet prosjekttråden der og jeg har fått mange positive tilbakemeldinger både fra USA og bilinteresserte fra andre land, så det var morsomt at det finnes andre som deler min interesse for Mercedes SEC og 80`talls galskapen... :-)

Kristoffer

• 3 months later...
  • 4 weeks later...

Litt jobb inni bilen din også? Gikk det fint med recaro stolene?

Hei , har ikke fått begynt med innredningen enda, har bare demontert alt sammen for å pusse det opp!

Herregud for ett skrin!!! Nydelig bil...er det kødd at det er gammelbilen til Sugar Ray Leonard??? Det er jo helt villt i seg selv! Håper på masse råe bilder, virker som den er i solide hender!

Tusen takk, vanskelig å si hvem dette har vært bilen til en gang i tiden, men garantert en med litt penger!

Bilen er nå hellakkert, fått den hjem idag  :D

• 5 months later...