Jump to content

Wicky sin Garage!


Wicky
 Share

Recommended Posts

Her er lista fra EPC.

 

Sales designation: 500 SEC

Order number: 0 2 219 02953

Paint code 1: 904 EQUIPMENT PACKAGE BASIC

Equipment: 255 No code designation available

Engine no.: 117963 12 044316

Transmission: 722311 02 465630

SA code

255A No code designation available

410 No code designation available

430 _______ - 19951002 - HEADREST IN THE REAR, LEFT AND RIGHT

430 117____ - 20090724 - OFFROAD PACKAGE

470 _______ - 19780601 - ANTI-LOCK BRAKING SYSTEM (ABS)

470 _______ - 19700401 - FAN CLUTCH

470 _______ - 19661201 - SPECIAL EXPORT VERSION 3

470 117____ - 20071011 - TIRE PRESSURE MONITOR (TPM) LOW LINE

504 No code designation available

534 No code designation available

580 117____ - 20070201 - AIR CONDITIONER

580 117____ - 20110221 - AIR CONDITIONER

580 _______ - 19951002 - AIR CONDITIONING

590 ALL-ROUND WD-GREEN GLASS,HEATED REAR WINDOW-VSG

870 FAX UNIT IN REAR ARMREST

871 117____ - 20141118 - SENSORS FOR TRUNK LID OPENING/CLOSING

871 _______ - 19961031 - TEMPORARY INAPPLICABLE CODE

904 EQUIPMENT PACKAGE BASIC

Link to comment
Share on other sites

Da kommer ett lite sammendrag av turen vår...

 

Torsdag sov jeg 3timer på morgenen før 8timer med jobb...så hjem...leke med barn og  spise middag..så ut og avlevere sommerhjulene til ML til Vestby...derifra videre til kongsvinger for å hente sommerhjul til E klassen...

 

Kom hjem 01...og måtte jo seff legge om på ene siden for å se åssen felga så ut...søvn var visst ikke så viktig :P Sovna i 03tiden..Opp igjen 06 med bebi..droppe henne i barnehagen..så jobbe til 17... rett hjem, spise middag også til flyplassen for å ta flyet til Arlanda kl 19... ankom flyplassen 1840...en smule sent men... rakk det sånn akkurat..

 

Landet på Arlanda 1950...ut og shoppe i taxfreen... ned i informasjonen for å bestille togbilletter til ett sted i svenske skoger som heter Strængnes...

 

Vel...siste toget dit gikk 19... neste gikk 0230 fra Stockholm...yeey... hva skal vi gjøre da tenkte vi? Ringte selger...han hadde ingen mulighet til å hente oss..tar tross alt 1,5time til flyplassen fra han... Taxi kosta, ifølge informasjonen på flyplassen ca 3500kr...

 

Vi spiste..roet oss ned...gikk ut...og fikk praiet en sjåfør som kunne kjøre til strængnes for 1150kr...kontant...

 

Joda var heeelt greit for oss... satte oss i en Caddy Maxi og rulla bortover inn mot de mørke skogene i sverige... Koblet opp Ice-net og surfa og slappet helt av... så sier sjåføren "jag vet inte vaart ni skaa"....ahahha adressen var såpass øde at ingen visste hvor den var...så vi ventet ved ett kryss "i nærheten" og ventet på at dama til selger skulle hente oss..

 

De kom de...og kjørte oss inn i skogen..virkelig...langt inn i skogen....nesten som en "Criminal Minds" episode...

 

Anyway...kom frem til en meget gjørmete gård... og der stod det masse rare biler... og litt kule...Han hadde en 560SEC stående med kompressor...en Lincoln Continental coupe mark 3 med 7,2 (?)liter motor... en SVÆÆÆR Peterbilt lastebil...en 59 chevy og en svær monster av en gammal suburban :P

 

Men...han var harry...VELDIG harry...kom ut i kjeledress og høye gummistøvler...og øl...og var passe brisen... Men vi ble enige om at vi skulle ha bilen...for vi kom oss jo ikke hjem derfra uten bil :P Signerte papirer og dro... Selger var forøvrig såpass full på dette tidspunktet at han ikke skjønte hva fødelsesdatum var...og når han var født... eller hvor han skulle signere på kontrakten  :lol:

 

Anyway...vi kom oss avgårde på svingete trange vinterbakker med sommerdekk... Mobilene gikk snart tom for strøm... Navien fant aldri en satelitt..Stereoen var elendig... Og det begynte å sludde...

 

Så vi hadde noen koselige 500km foran oss :P

 

Turen gikk overraskende greit...Bilen fungerte perfekt (med unntak av en stadig økende eksoslekkasje som var relativt plagsom om vi åpna vinduet... Med lukket vindu lukta det ingenting) På grensa ble bilen momsa inn, og vi dura fornøyde hjem :) Parkerte i garasjen 08 lørdag morgen...

 

Da var jeg relativt trøtt... Sov til 12ish...ut og kose med merca! Viste den stolt frem til kona som sa "javel...dro dere helt til stockholm for den der?"

 

 

Da var jeg litt sinna på henne....Men ungen ELSKA den..pekte og gliste og "ooooo merceee se pappaaa merceeeee"

 

På søndagen til vi en liten kjøretur....da var hun litt mer positiv..og hun så at bilen har potensiale..og at hun likte oppmerksomheten... stolene omfavnet henne..bilen luktet "gammel koselig bil" og at den hadde en meget komfortabel fjøring... Så ja...hun likte den tilslutt :P

 

Over til selve bilen... Ifølge selger var bilen rustfri. Men jeg regner likevel med at den hadde rust på de utsatte plassene... ba han spesifikt sjekke plata under bakvinduet...Nei den var rustfri sa han...Det var den ikke...Den var ikke så ille...Men det hadde begynt å komme rust der..Var en dårlig oppretting av en skade på ene hjulbuen, litt flekker på ene døra og på ene siden av bagasjeluka (alt dette kun bobler). Under var den hel og fin, ingen antydning til verken svetting eller lekkasjer noe sted med unntak av dårlig eksos (visste om dette før vi hentet bilen). Så alt i alt er jeg fornøyd med det ytre...

 

Det indre er litt... mer...slitent...hjalp med en god vask... men den trenger ordentlig rens av tak og tepper, MÅ ha nytt originalratt, samt nye stoler...Eller...må ikke...men de er slitte i skinnet (ingen hull!) og har blitt litt vel slappe i fjæringen... Beltefremføringen virker ikke på noen av sidene.. vinduene er treige og soltaket har ingen reaksjon når man trykker på knappen... utenom det er den faktisk ganske hel og fin :)

 

Bilen har også AMG styling, men mangler frontfangern... den er vel ikke akkurat billig? Bilen er intill videre parkert på verkstedet for litt kos og stell og blir registrert når alt det tekniske er i orden :)

 

Anyway.... det var ett...litt langt sammendrag...

11005641_10155378883685045_293575903_n.jpg.5fff7ba88db03ef877e0a24d0b5b4610.jpg

11007488_10155378883630045_1570329567_n.jpg.a5b7271b8f198bb1429f0a3d4e36d7eb.jpg

11015307_10155383587470045_1714959679_n.thumb.jpg.d5817362f3a6d7f0db666b7c42f1dbfb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Her er lista fra EPC.

 

Sales designation: 500 SEC

Order number: 0 2 219 02953

Paint code 1: 904 EQUIPMENT PACKAGE BASIC

Equipment: 255 No code designation available

Engine no.: 117963 12 044316

Transmission: 722311 02 465630

SA code

255A No code designation available

410 No code designation available

430 _______ - 19951002 - HEADREST IN THE REAR, LEFT AND RIGHT

430 117____ - 20090724 - OFFROAD PACKAGE

470 _______ - 19780601 - ANTI-LOCK BRAKING SYSTEM (ABS)

470 _______ - 19700401 - FAN CLUTCH

470 _______ - 19661201 - SPECIAL EXPORT VERSION 3

470 117____ - 20071011 - TIRE PRESSURE MONITOR (TPM) LOW LINE

504 No code designation available

534 No code designation available

580 117____ - 20070201 - AIR CONDITIONER

580 117____ - 20110221 - AIR CONDITIONER

580 _______ - 19951002 - AIR CONDITIONING

590 ALL-ROUND WD-GREEN GLASS,HEATED REAR WINDOW-VSG

870 FAX UNIT IN REAR ARMREST

871 117____ - 20141118 - SENSORS FOR TRUNK LID OPENING/CLOSING

871 _______ - 19961031 - TEMPORARY INAPPLICABLE CODE

904 EQUIPMENT PACKAGE BASIC

 

Det der kan da vel ikke stemme? Offroad pakke og fax i baksetet??

Link to comment
Share on other sites

Morro å kjøpe 500sec av en full svenske i ingenmannsland.... :P

 

Gratulerer med flott C126 Wicky, blir spennende å følge tråden fremover  :D

 

Fikk du med god underholdning på kjøpet? "Full svenske i ingenmannsland"..?  :lol:

 

Han var lættis han svensken as :P

Link to comment
Share on other sites

Her er lista fra EPC.

 

Sales designation: 500 SEC

Order number: 0 2 219 02953

Paint code 1: 904 EQUIPMENT PACKAGE BASIC

Equipment: 255 No code designation available

Engine no.: 117963 12 044316

Transmission: 722311 02 465630

SA code

255A No code designation available

410 No code designation available

430 _______ - 19951002 - HEADREST IN THE REAR, LEFT AND RIGHT

430 117____ - 20090724 - OFFROAD PACKAGE

470 _______ - 19780601 - ANTI-LOCK BRAKING SYSTEM (ABS)

470 _______ - 19700401 - FAN CLUTCH

470 _______ - 19661201 - SPECIAL EXPORT VERSION 3

470 117____ - 20071011 - TIRE PRESSURE MONITOR (TPM) LOW LINE

504 No code designation available

534 No code designation available

580 117____ - 20070201 - AIR CONDITIONER

580 117____ - 20110221 - AIR CONDITIONER

580 _______ - 19951002 - AIR CONDITIONING

590 ALL-ROUND WD-GREEN GLASS,HEATED REAR WINDOW-VSG

870 FAX UNIT IN REAR ARMREST

871 117____ - 20141118 - SENSORS FOR TRUNK LID OPENING/CLOSING

871 _______ - 19961031 - TEMPORARY INAPPLICABLE CODE

904 EQUIPMENT PACKAGE BASIC

 

Det der kan da vel ikke stemme? Offroad pakke og fax i baksetet??

 

Jeg synes også det ser snodig ut, men det er det EPC gir meg av liste..

Det er vel grunn til å tro at kodene har betydd noe annet en gang i tiden tenker jeg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg googlet litt og fant en liste..

255A fant jeg ikke noe på, den kom visst først 5. februar 1998, da som "Leather, Nappa - Quartz"

255 derimot kan det jo være at det egentlig skulle vært.. Det var fra 1981 til 1992 "Becker Radio Mexico Cassette, Full Stereo, Electronic, AM/FM, With Interphone And Remote Control" (Denne står jo under Equipment lenger opp i lista..)

410 er fra 1965 til 1988 elektrisk soltak.

430 er nok korrekt i første forsøk, altså hodestøtter i baksetet, den andre linja under 430 kan du nok ignorere.

470 er fra 1978 til 1993 ABS-bremser, de andre linjene under 470 kan du ignorere pga alder.

504  er elektrisk speil på høyresiden.

534 er "Antenna, Mechanically Operated, Without Radio Set"

580 fra 1982 "Air Conditioner/Tempmatic"

590 er fra 1972 "Green Heat-Insulating Glass All Round, Heated Rear Window, Laminated Safety Glass - Germany"

870 var fra 1974 til og med 31.07.1984 "Electric Seat Heater for Left Front Seat", fax  ble den først i 1991..

871 var fra 1972 til og med 31.07.1984 "Electric Seat heater for Right Front Seat"

904 var det vel ikke på den tiden ut fra hva jeg finner.. (Ble ikke brukt fra 1976 til 1995)

 

Kilden min er vedlagt som pdf.

Mercedes_Code_Descriptions.pdf

Link to comment
Share on other sites

Bilen har også AMG styling, men mangler frontfangern... den er vel ikke akkurat billig?

 

Tror ikke det skal være så vanskelig å få tak i AMG frontfanger, Wicky. Er nok MYYYE vanskeligere (og dyrere) å få tak i sideskjørt og bakfanger. Sjekk på Ebay & di!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...