Jump to content

Wicky sin Garage!

Wicky
 Share

Recommended Posts

Helt ok stand...har en stygg klakke lyd fra det uoriginale eksosanlegget som vibrerer til tider...mangler ett feste så blir nok å fikse det ikveld... Ellers har den litt småflekker med rust her og der under folien...Folien i seg selv har sett bedre dager...2år gammel 3M folie... tror det bare har blitt gjort en dårlig jobb fra de som har montert den... løsnet litt i kanter på par plasser...

Ellers er det el-stoler begge sider foran, el-vinduer og soltak, sota ruter, splitter nye originale frontlykter, originale AMG felger uten en eneste skade med nye sommerdekk, helt nye piggdekk på vinter på originale felger, original AMG styling rundt hele (ifølge eier). Hel og fin i understell og drivverk, nye dempere foran og bak, hjullagere foran, fulgt servicehefter etc...

Bilen virka tight og fin, og jeg trenger ikke å bremse for fartsdumper lenger (E klassen subber i alle fartsdumpene)...

Men idag snør det..og MLen står på sommerhjul.. Blir nok å selge de originale 16tommerne og kjøpe noen massive 20toms piggdekk og montere de på 20toms momo-felgene som stod på E klassen i sommer...må ha litt macho bil i vinter :P

30k......

Hvordan klarer du å prute så mye på nesten hvert bilkjøp? :P

Ser jo den at når du selger å kjøper så mye biler som du gjør så får du litt erfaring, men at de som selger går med på det hver gang forundrer meg! :P

Vel....denne ble Norges billigste ML "i daglig drift"...var en som ble solgt for 25k men den hadde defekt fordelingskasse...

Jeg påpekte feilene på bilen og sa at jeg skal se på par andre også, men om jeg fikk ok bud av selger så kunne jeg selge den...han pruta seg selv ned 15k før jeg hadde sagt noe....da var det klar bane for meg å prute enda mer :)

He he.. 30k. Det var et kupp! Kanskje jeg får ringe deg når en dag jeg skal handle billig bil privat  :D

Fredrikstad skilt ser jeg  8)

Angående vinterdekk på en tung bil som ML:

Ved bar vei, slaps eller snø så duger piggfritt.

Ved våt asfalt som fryser på, slik det var her i Fredrikstad forrige uke, så er det nesten ikke brukandes.

He he.. 30k. Det var et kupp! Kanskje jeg får ringe deg når en dag jeg skal handle billig bil privat  :D

Ved våt asfalt som fryser på, slik det var her i Fredrikstad forrige uke, så er det nesten ikke brukandes.

Ja jeg synes bilens pris tilsvarer bilens stand...og jeg sitter igjen med kroner for å fikse den om noe skulle dukke opp... Men usikker på hvilke hjul vi skal ha...de originale piggdekkene er jo nye ifjor... og funker nok i par år til...Men med AMG breddinga så ser de VELDIG spinkle og stakkarslige ut...

Han ville ikke hjelpe meg med å prute på traktor  :(

Men...du hadde jo urimelige krav....selger skal ha 150k...du ville gi 50k.... ikke engang jeg klarer sånt...

Du fikk CLK´en ganske billig. Husker ikke hva den kostet og hva du betalte men du fikk prutet ganske mye. Hvis du hadde prutet like mye på traktorn som du gjorde på den bilen så hadde prisen vært ca 50 000,- kr

Guest alexanderst

Gratulerer med ny bil Wicky! :D

Du er en kløpper til å prute ser jeg. Har greid å få meg ned 35k engang, men den gang ei.  :lol:

Kjøpte nye 265/50-20 piggdekk istad...slenge det på MOMOfelgene fra E klassen, lakke dem sort med plastidip imorgen... tror jeg skal ha nok grep igjennom vinteren :P

Han ville ikke hjelpe meg med å prute på traktor  :(

Men...du hadde jo urimelige krav....selger skal ha 150k...du ville gi 50k.... ikke engang jeg klarer sånt...

Du fikk CLK´en ganske billig. Husker ikke hva den kostet og hva du betalte men du fikk prutet ganske mye. Hvis du hadde prutet like mye på traktorn som du gjorde på den bilen så hadde prisen vært ca 50 000,- kr

njeeh....50k er alt for mye...  8)

Gratulerer med ny bil Wicky! :D

Du er en kløpper til å prute ser jeg. Har greid å få meg ned 35k engang, men den gang ei.  :lol:

En ting er å prute 35k på en bil til 200k...en annen ting er 30k på en bil langt under 100k...

Liten oppdatering... Har som skrevet lenger opp, fått tak i nye 20toms dekk med pigg som skal monteres på MLen... gamle momo felga fra E klassen skal doneres til dette... Imorgen blir det en ordentlig vask, montering av led i skiltlys og parklys samt xenon i hovedlys. Vet det er ulovlig og hat for veldig mange, men skal ha en bil som ser fresh ut så da blir det dessverre slik...

Skal lakkere felgene i sort med plastidip, samt lakkere calippere i sort blank. Har byttet vindusviskere idag, og kjøpt provisoriske gummimatter fra Biltema  :lol:

Forrige eier har gått "amok" med AMG logoen...er logo på låsepinnene, inni selve instrumentpanelet, på mattene (originale) på motoren samt plakett på midten av motoren (slik de ekte AMG bilene har). Er også originale AMG felger på denne med AMG styling...

Var en behagelig og digg tur i stor høy bil tur retur oslo tønsberg idag..bilen gikk på ca litern på mila...litt mer enn det jeg er vant til, men tror jeg overlever...

Planene er fremover å få denne ren og pen, samt få ordnet med klakkelyden fra eksosen... tror det er ett varmeskjold som er løst siden bilen lager lyder en gang i blant...

Synes det er kult å høre om erfaringene i det segmentet du opererer i, nemlig absolutt fucking billigst i sin respektive kategori  :lol:

Man blir jo som regel alltid bedt om å holde seg unna de billigste bilene, men du er jo som en feit dame i smågodtbutikken når de popper opp - all over dat shit  :lol:

Bilder av AMG logo overload interiøret?  :lol: