Jump to content
Wicky

Wicky sin Garage!

Recommended Posts

Da er jeg tilbake for fullt.. Etter flere år som snikende gratis medlem her på MBE, Mercefreaken og Merceforumet.... og som superaktiv bruker på bimmers.no har jeg endelig tvunget kona til å betale medlemskapet mitt her på MBE.... Om pengene er velbrukt for meg gjenstår å se.. men foreløpig har jeg det ganske så artig med å lage dette innlegget...

De av dere som kjenner meg fra tidligere forum vet at jeg lager en del kaos med mine innlegg og elsker å provosere og skape diskusjoner.. De nye av dere, ikke bli stressa eller reddde... jeg hater ingen (med unntak av noen på bimmers.no)

Men over til noe fakta...

Har holdt på med mercedes siden vintern 2000...da jeg kjøpte min første w124 i gull... den bilen hadde jeg evig lenge... Etter den ble det vel nærmere 30forskjellige s/w124 som ble kjøpt og solgt for å tjene penger... Så endte jeg opp med min elskling... En C123... Som jeg i ett angrende sekund solgte ifjor... Dog har jeg en kontrakt der det står at den skal selges tilbake til meg om ny eier bestemmer seg for å selge den...

Så gikk turen over til Bmw E65, Jaguar XJ6, Alfa Romeo GT... til jeg til slutt fant ut at ...HEY, barnevogna vår passer ikke i noen av disse bilene :( Så da ble alle de solgt... E65 ble bytta inn i w220... Brukte den i vinter sammen med en volvo s80..Så vraka brodern volvoen...forsikringa betalte oss cash... Og jakten på en stasjonsvogn var igang...

Kravene var ; BILLIG. Men det ble ikke helt billig likevel... Budsjettet var på ca 50k.... Det ble heller ikke opprettholdt... Men så fikk vi jo en bil både jeg og kona er strålende fornøyde med. Kravene var "ikke sølv farge, ikke sort skinn, ikke manuell, ikke bensin, ikke bmw... Da var valget lett...

Da er det igrunn bare taxikjørte s211 biler som passet inn...Og da må man jo ha facelift..

Etter ett par dagers leting fant vi bilen, pruting ble igangsatt, prisen ble halvert...Og Wicky fløy avgårde 3 dager før termin for å hente den nye fornuftige familiebilen :)

Bilder og mer info om bilene kommer vel senere ikveld...

Sjåføren bak merca er pakistaner...ergo...I make it a cool topic :P

Det blir umiddelbart mer pakistansk når gummimattene blir kasta ut for å gi plass til "ekte persiske" tepper fra Lahore :D

Har ikke Top Gear gjort noe sånt i en eldre S klasse, med peis og tepper?

Persiske tepper, OG man må ta seg av på bena før man setter seg inn i bilen:)

Var på vei til Steve i nederland i 2005, og ble stoppet på grensa Tyskland/Danmark. Politiet fant jo ingen feil, men siden jeg drev og kjørte uten sko, så sa politimannen: "in Germany it is not allowed to drive without shoes"... Vanskelig å tro, men jeg tok på meg skoene bare for å få komme meg av gårde..

"in Germany it is not allowed to drive without shoes"... Vanskelig å tro, men jeg tok på meg skoene bare for å få komme meg av gårde..

Jeg vet ikke om det stemmer, men det er jo et poeng. Har man skoene stående løst, så kan man risikere at de setter seg fast under pedalene. Dumt når man skal bremse.

Kan ikke huske nå om skoene lå bak eller foran. Mener de lå bak. Men vedkommende hadde ikke sett skoene mine. De er jo to stykker, og han ene sto der med hånda på pistolen, mens den andre sjekket papirene  på bilen og sånt. Vi ble bedt om å kjøre inn til siden på en rasteplass. Man er ikke mye høy på hatten når ingen er i nærheten og to politimenn med våpen stopper en. Som regel blir tjenestemenn ansett som mer troverdige.

Kan ikke huske nå om skoene lå bak eller foran. Mener de lå bak. Men vedkommende hadde ikke sett skoene mine. De er jo to stykker, og han ene sto der med hånda på pistolen, mens den andre sjekket papirene  på bilen og sånt. Vi ble bedt om å kjøre inn til siden på en rasteplass. Man er ikke mye høy på hatten når ingen er i nærheten og to politimenn med våpen stopper en. Som regel blir tjenestemenn ansett som mer troverdige.

Er snart bare i Norge det er uvanlig med politi uten våpen.

Flyplasser osv i Frankrike så ikke bli overrasket om du ser dem med maskingevær

gamle ce min:

64_971130223_xl.jpg

Jaguaren:

64_587265409_xl.jpg

Alfaen:

24_-366945481_xl.jpg

Sjuern:

31_135845508_xl.jpg

Nei disse ble kjøpt og brukt og beholdt og jeg tapte penger på alle  :lol:

De jeg kjøpte for å selge gidder jeg ikke legge ut her...er for mange..

"in Germany it is not allowed to drive without shoes"... Vanskelig å tro, men jeg tok på meg skoene bare for å få komme meg av gårde..

Jeg vet ikke om det stemmer, men det er jo et poeng. Har man skoene stående løst, så kan man risikere at de setter seg fast under pedalene. Dumt når man skal bremse.

Det stemmer det at man ikke har lov å kjøre uten sko  i Tyskland. Veldig vanlig blant lastebilsjåfører at man ikke bruker sko under langkjøring, (gjelder ikke meg, jeg kan ikke fordra å kjøre uten sko) Men i Tyskland bl.a er det påbudt og man blir bøtelagt uten sko.

Har det vært noe skikkelig motorisering på de bilene her da Wicky ? Tenker da på de Tyske, ikke Italia skrot og Jag  :)

Har det vært noe skikkelig motorisering på de bilene her da Wicky ? Tenker da på de Tyske, ikke Italia skrot og Jag  :)

Italieneren var DIGG å kjøre faktisk 1,9tdi med chip...En av bilene jeg savner mest... Jaguaren var en deilig cruiser 3,2 R6... Sjuern var en 735i V8, 230CE, S320 og E220cdi :) Har vært innom en ombygd 500E også ifjor sommer.

7'er med bensin er ikke feil  :) Angående min kommentar om Italia skrot, så har jeg hatt et par bekjente med usedvanlig MYE feil på ganske nye biler  :)

7'er med bensin er ikke feil  :) Angående min kommentar om Italia skrot, så har jeg hatt et par bekjente med usedvanlig MYE feil på ganske nye biler  :)

På samme måte som at jeg har hatt flere omtrent nye MB med mer feil enn på de omtrent nye italienerne mine?

Evig eies kun et dårlig rykte.

Og enig med Wicky. Har hatt mange Alfa og har en GT fremdeles. Fantastisk kjøreglede.

Men jeg liker også mine MBer og må nok derfor ha begge merker 8)

Skjønner godt at wicky prøver ulike ting. Livet er for kort til å la være :D

Og jeg som trodde livet var for kort til å kjøre drittbiler når man får kjøpt Mercedes :lol:

:thumbleft:

Og jeg som trodde livet var for kort til å kjøre drittbiler når man får kjøpt Mercedes :lol:

Nå er det vel ingen av bilene Wicky lister opp som er spesielt dritt eller kjedelig. Ingen grunn til å mobbe alfa. Hadde det vært en huyhuy eller seat eller noe sånt skrot, så blir det en annen historie.

Nå er det vel ingen av bilene Wicky lister opp som er spesielt dritt eller kjedelig. Ingen grunn til å mobbe alfa. Hadde det vært en huyhuy eller seat eller noe sånt skrot, så blir det en annen historie.

Hvis du refererer til meg så har jeg ikke sagt at Wicky sine biler er "dritt eller kjedelige". Men etter å hatt en splitter ny 156 i garasjen i 2 smertefeulle år, kan jeg trygt si at Alfa hadde store kvalitets brister. Om de har forbedret seg vet jeg ikke, og ikke har jeg tenkt til å finne det ut heller.

:D(når wicky skriver i sitt første innlegg her at han elsker å provosere, så syns jeg min kommentar om "Italia-skrot" ikke bør taes altfor høytidelig) :D

Han sikter nok til meg.

Har også hatt mye annet enn mb.

Og som nevnt så fremstår Mr wicky ikke som en spesielt hårsår kar :)

Han sikter nok til meg.

Har også hatt mye annet enn mb.

Og som nevnt så fremstår Mr wicky ikke som en spesielt hårsår kar :)

Siktet ikke så voldsomt i noen retning, egentlig. Mulig alfaen er litt dårlig sammenskrudd for alt jeg vet, men direkte kjipe er de jo ikke.

Tror neppe Wicky sitter hjemme og griner over kommentarer herfra, nei.

Dårlig velkomst her...kanskje jeg skal stenge og slette brukeren min her og kreve erstatning....

Men nok om det... Alfaen var godt sammenskrudd, godt drag, komfortable stoler, bra stereo og ingen feil de 9mnd jeg hadde den!

Men burde vel kanskje laste opp bilder av bilene jeg har nå istedet for å diskutere alfa...

Litt info... Siden sist jeg var merce-aktiv har jeg gifta meg med min kjæreste igjennom 8år (ja hun er så norsk som det går an å bli... Linda fra Harstad...Jeg er så pakistaner det går an å bli...Waqas fra Oslo  8) ) Og vi har fått en bitteliten søt jentebaby som heter Inaya for 2mnd siden  :) Livet ble snudd ifjor da kona ble gravid...da var det igrunn bare å kvitte seg med sjuern og jaggen og få seg en mer fornuftig bilpark...

Får starte med bruksbolla... 2007 s211 E220 CDi med 525kkm på tellern! Bilen har før kjøp fått enormt mange nye deler...tror jeg telte en sum oppimot 120tusen kr i servicer/forbedringer siden januar 2012 til jeg kjøpte den i februar iår... (begge frontlyktene betalte forrige eier 21k for til BOS....) Av utstyr har den det jeg ville ha... DVD og lyst skinn  :lol: Fast og fin å kjøre og utrolig komfortabel.. (innmaten i alle seter er byttet til nytt hos BOS)

20130223_172420_zps5c371f3d.jpg

20130223_165836_zps6a3036b1.jpg

20130326_005741_zpse92d450a.jpg

Monterte så 20toms momo felger på tralla

1365615822254_zps766e6e2f.jpg

Disse var... mer kledelige på s.klassen... så de ble flytta over dit... Så monterte jeg noen 19toms asa krom look felger... Disse satt på bilen i 4 timer før jeg kasta dem tilbake i boden og fortsatte å kjøre på originale 17toms vinterhjul...Så kom jeg over noen CLS AMG felger som nå står på bilen... Dette er da 8.5x18 ET15 felg foran med 245-40/18 og 9.5x18 ET28 med 275-35/18 bak.. Disse hjulene fyller HELT ut i hjulbuen..Mangler bare litt senk så blir det bra  8)

20130501_143755_zpsa609655b.jpg

20130501_143810_zps5903b330.jpg

20130501_143824_zps5a2d997b.jpg

20130501_143837_zpseac3c174.jpg

Så over til litt interiør shots...

50_27474728_xl_zpsd3b49fdf.jpg

50_2035126745_xl_zpsf5545549.jpg

50_1296586498_xl_zpsd0dacaf4.jpg

Deretter flytter vi oss litt over til s-klassen...

1999 S320..Tidligere eid av Anker og Høyer familien i Oslo.. Alle servicer fulgt hos BOS så er lite feil eller mangler med denne (med unntak av en ABS sensor som streika for par uker siden) Denne har da kjøling/varme og luft, massasje i stolene, soltak, xenon, treratt og skinn-airbag på rattet og dobbeltisolerte ruter, el-gardin, 4soners klima og alt annet som er normalt og standard på s-klassen... Bilen har trilla 245kkm, men virker fremdele stram og fin :) Det er også oppgradert facelift nøkkel på denne. Det ble fikset noe rust på denne ifjor sommer, men dette har dessverre dukket opp igjen iløpet av vinteren grunnet mangelfull vask og kos..Så det blir da gjort om igjen på garanti så da blir den ganske hel og fin igjen :) Denne skal også få seg folie (matte blue metallic eller matt hvit) iløpet av par uker, da denne skal brukes som deltakerbil i www.modball.com denne sesongen! Så en oppdatert reisebrev blir å finne her på forumet iløpet av sommern )

83_521270055_xl.jpg

83_317912421_xl.jpg

83_53567071_xl.jpg

83_2054922392_xl.jpg

83_2126353559_xl.jpg

83_1981705182_xl.jpg

83_596436742_xl.jpg

Slik ser bilen ut akkurat nå i garasjen.. Kommer 18mm spacere bak på begge sider, samt bredere dekk. Det blir også bestilt senk på denne etterhvert.. Prøvde å senke den via star (hos simen) men bilen nektet å godta de nye verdiene (noen som vet hva som kan være galt?!)

18_442070254_xl.jpg

Dette var iallefall en kjapp oppdatering på en lørdagskveld...

Var på biltur ifjor også (7000km) fra oslo til bosnia og kroatia med en volvo s80...Om noen vil lese så kan jeg kopiere over innlegg hit til forumet...  :)