Jump to content

Kjøpe e280 96 mod

dollargliset
 Share

Recommended Posts

skal handle meg en w210. Har funnet en e280 96mod som har gått 300 tusen, en eier siste 10 år ingen rust og fulgt alle servicer. Er dette noe man bør løpe fra eller kan det være vært og satse på? Er det et veldigt høyt bensin forbruk, vanskelig å skru på, noe man bør være oppmerksom på. prisen er ca 30tusen va mener dere om den? takker for svar da jeg er grønnskolling på w210

Meg bekjent er W210 en meget grei bil å skru på.

Skrur lite selv, men har lest dette..

Store problemet med 210 er rust, teknisk gode biler som ruster (mye..).

Min 280 bruker en god liter i snitt, så havner du på 1,2 i snitt burde du ikke være lei deg.

Kjører du bare langt og pent så kan du nok klare å komme under literen.

Det er ingen rakett men du merker at bilen har kraft.

Prisen er det vanskelig å si noe om uten å se bilen, men rundt 30k for en rustfri 210 er vel greit, såfremt den faktisk ER rustfri.

280 er også ofte godt utstyrt, det hjelper jo :)

Min 280 bruker en god liter i snitt, så havner du på 1,2 i snitt burde du ikke være lei deg.

Kjører du bare langt og pent så kan du nok klare å komme under literen.

Din 280 (hvis du refererer til 2000 E 280 T 4-Matic Avantgarde) har ikke samme motor som 96 mod. 1996 modellen har rekkesekser (M104), mens din har V6 med 11 hk mer. Må også ta i betraktning at du har 4-Matic, som skal ha sin del av energien. Tror denne 96' modellen er en del rimeligere i forbruk. Kan ikke garantere dette, men legger ved oppgitt forbruk fra mercefreaken på 1996 mod E 280:

Forbruk per 10 km

-ved 90 km/t manuelt: 0,75 liter

4-tr. automat: 0,80 liter

5-tr. automat: 0,73 liter

-ved 120 km/t manuelt: 0,93 liter

4-tr. automat: 0,96 liter

5-tr. automat: 0,89 liter

-ved bykjøring manuelt: 1,36 liter

4-tr, automat: 1,24 liter

5-tr. automat: 1,27 liter

Transmisjon 5-trinns manuelt gir, 4-trinns automatgir, 5-trinns elektronisk styrt automatgir

Kan nevne at jeg selv har M104 motor i min E-klasse, og er meget godt fornøyd med bilen og motoriseringen. Herlig lyd når man kommer opp i turtall :) Svakhet på disse 210'ene er som Are sier rust, mens en annen gjennganger er defekt vindusheismekanisme (spesielt på bakdører). Problemer jeg har opplevd på min er defekt setevarmer på førersetet og småproblemer med lås på koffertlokk i kulda.

Synes 30 000 virker billig for en slik bil uten rust. Sjekk bak skilt på koffertlokk, innersida nederst på dørene, kanaler og under dørmattene om du finner noe. Skulle blitt overrasket om den er helt 100% rustfri etter 300 000 km.

• 1 month later...

Dersom bilen har lite rust, vil jeg anbefale deg en god gjennomgang av bilen nå i sommer - og oljebehandle spesielt hulrom. Min var ganske rustfri, men i løpet av denne vinteren kom rust til syne litt for mange plasser. Angrer nå på at jeg ikke fikk kjørt bilen innom Vestfold anti-rust og kjørt oljebehandling på bilen.

Når det gjelder å skru på, så har jeg blitt fortalt mange ganger at 210-serien er veldig lett å skru på. Min erfaring er at den er det. Kjapt å gjøre det som jeg har trengt. :-)