Jump to content
Mercedes-Benz Entusiastklubbs forum
Lars U.

F1 2013

Recommended Posts

Ja, jeg har stor tro på gutta i morgen. De har vært sjanseløse i de andre løpene i det siste men likevel råest på kvalik.

Når de nå har de to første startplassene på griden i morgen så er det stor sjanse for podiet.

Men de må være våkne og få en bra start og ikke som Lewis som gikk rett fra 2. til 4. i starten i Barcelona.

Gutta i pit må prestere maks de også for det er ofte der man har mulighet til å "passere" andre biler.

Ellers er det jo alltids noen kamikaze forbikjøringsforsøk ut av tunnelen og ikke minst inn i hårnålssvingen på toppen.

Og blir det regn så blir det nok action  8) Så er det jo lov og håpe at våre ikke kjører hverandre av banen da.

Ikke helt ufarlig i Monaco selv om det er en "treg" bane....

Monaco Conor Daly Horror Crash 2012 GP3 Series in

Jøssenavn for et løp!!!! Og det er enda ikke over. 3. gang safety car SLSen er ute. Fremdeles Rosberg i ledelse.... Krysser fingra.

Jøssenavn for et løp!!!! Og det er enda ikke over. 3. gang safety car SLSen er ute. Fremdeles Rosberg i ledelse.... Krysser fingra.

Flott løp! Den satt! Og ja..som jeg sikler på den SafetyCar  :)

Meget fornøyd med dagens innsats

Rosberg ruler

tror det ga ham lit ekstra selvtillit at han vant løp før Hamilton i Mercedes AMG teamet.

verdt å merke seg var også Adrian Sutil i Sahara Force India med Mercedes AMG motor som hadde et par eksemplariske forbikjøringer idagens løp

Neste år kommer også Williams med Mercedes-AMG motor,

da får også Susie (dama til Mercedes sjefen Toto Wolf) også muligheter til å kjøre Mercedes F1 bil...

Løpet var da et laaaangt gjesp. Kan vel knapt kalles noe bane. Denna "banen" hadde knapt overlevd dersom det ikke var fiffens lekegrind.

At Merce er på testing med dekkleverandør med sesongens biler før løpet og "plutselig" har finni ut av dekkproblemene sine stinker jo.

At Vettel prøvde på slutten å ta en runde med gassen på, og kjørte to sekunder kjappere enn alle, sier jo sitt. Eller som han sa sjøl etterpå: " Det føltes mere som en busstur, enn et race"

Grosjean er altfor urutinert ennå, men her ser det ut for meg hvertfall at Ricciardo bremser altfor tidlig. Var kjekt så se Sutil så offensiv og høyt oppe på resultatlisten. At han lykkes med 2 forbikjøringer i hårnålssvingen var imponerende men likevel var det nok like mye flaks at bilene kom helsinnet fra det for jeg ville ikke lagt fingen mellom  :lol: Men kult... ga løpet action. Perez var ikke like heldig ut av tunnelen med Kimi-sammenstøtet og ødela løpet for finnen etterpå. At juryen klarte å gi han godkjent i samme sving i fight med Alonso er vel en av de mest idiotiske avgjørslene jeg kan erindre  :shock: Hadde det ikke vært for at Alonso er så rutinert og kuttet svingen så hadde det blitt en smell der også. Perez var utvilsomt på bærtur og det var ikke plass til han, men takket være bl.a. en svenske i juryen så vant mexicaneren en plass opp i feltet (les: toget). Det var kjedelig i starten men absolutt en av de mest minnerike løp i Monaco etterhvert. Synd at timingen med Massas krasj og Lewis manglende pitstopp medførte at 2. plassen trolig røyk der. Kunne fort røket for Nico også, men kjekt at han vant. Monaco er et sært løp og ofte kjedelig med lite forbikjøringer men likevel synes jeg de bør ha det i kalenderen. Det er en treg bane som aldri hadde blitt godkjent som ny i 2013. Den stiller store krav til førerne mht konsentrasjon for det er omtrent ikke avkjøringssoner.

Saken med Pirellitestingen tror jeg er bortimot grunnløs. Pirelli ville ikke gjort noe ulovlig uten å ha noe å vinne på det.

Blir spennende fremover om Lewis og Nico klarer å fortsette trenden med å være i toppen i selve løpene... frykter det blir tilbake til det vanlige i Canada. De har vært råe i kvalik men pinlig dårlige (trege) i løpet.

Frykter nok tilbake til det "normale" i Canada ja.. Dessverre.

Neste år kommer også Williams med Mercedes-AMG motor,

da får også Susie (dama til Mercedes sjefen Toto Wolf) også muligheter til å kjøre Mercedes F1 bil...

Da er det bekreftet at også Williams F1 kjører med motorer fra Mercedes AMG High Performance Powertrains (HPP) fra neste år.

De har signert en "long term" samarbeidsavtale uten at jeg kunne se hvor lenge det er.

Idag kan dere bestille flybilletter T/R Abu Dhabi for å se F1 for kr 3.000,- pr pers med Lufthansa

Sinnsykt rått løp idag! Men synd med det dekket til HAM. Men så deilig å slippe se fingeren til Vettel idag  :D

Da har jeg mottatt tribunebilletter til Italia F1 Grand Prix på Monza i september  8)

Da har jeg mottatt tribunebilletter til Italia F1 Grand Prix på Monza i september  8)

:) De blir sendt ut i såpass god tid ja. Er det vel to uker til jeg får mine billetter også da kanskje  :)

Hvilket løp er det du skal på ?

Det varierer vel avhengig av arrangør hvor tidlig de sender ut.

har tidligere opplevd å få billetter til Nürburgring  samme uken som vi dro avgårde...

Skal til Singapore.

Ok, min kamerat var på Nurburgring ifjor, de fikk samme uke/uken før løp.  :)

Da er sikkert de 30 billettene til kona kommet også. Hun administrerer firmatur til Monza.

Det er veldig forskjellig når billettene til de forskjellige banene blir sendt ut. Opplevde å ikke få de før vi reiste til Austin i høst. Det ordna seg heldigvis der borte men forårsaket myyyye bryderi i form av masse telefoner og engstelse for om vi i det hele tatt kom inn. Får satse på at det var nybegynnertabbe da det var første løpet der. Kom billettene på døra eller? Vi er på Hawaii nå og bør kanskje sjekke med de som bor i huset vårt.

Da fikk Hamilton sin første seier i Mercedes-AMG Petronas.

synd med Rosberg som fikk motrohavari

da er vi vel oppe i 3 seiere for teamet i år.

Jepp, 3. seier! Sitter og ser på champiswasten nå. Vettel har fremdeles et håpløst forsprang :(

Artig med første seier til Hamilton. Bare håpet Vettel skulle dra av banen der på de to siste rundene i kampen om 2., så hadde det blitt litt mer spenning om tittel.

Jeg satt å lurte i går. Roman fikk kjøre igjennom depoet fordi han var ute av banen i sving 4(?). Var det ikke akkurat samme sted Vettel kjørte i samme sporet da han prøvde seg på Kimi? Han fikk ikke drive-through?

Guest CLK55 AMG

Grattis til Hamilton!!

Håper på flere seire til Mercedes ut sesongen.

Noen 1-2 plass fremover til teamet hadde gjort seg :-)

Vettel kom ikke forbi Raikkonen, så derfor fikk ikke han straff.

Det er ikke lov til å kjøre forbi en annen bil med dekk utenfor banen.

Synes dog straffen til Grosjean var flisespikkeri av bane marshallene.

Dekkene var vel bare på curbsen / litt utenfor, så syntes forbikjøringen var ganske så RÅ  :cheers:

Ble ikke så godt løp for Mercedes desverre. Men vill jubel når de intervjuet Raikonnen og Alonso.

Buing når det kom til Vettel.  Ble litt overrasket... er han virkelig så dårlig likt ?

Han kan jo ikke begynne å tape med vilje heller :)