Stein Erik S. Mangerøy Posted December 14, 2012 Share Posted December 14, 2012 Hei, sveiver igang en tråd om 190en min Ett i prosess bilde: Bilen rett etter kjøp: Kjøpte billig i sommer, stått veldig lenge og vært avskilta siden 2010 pga eu. Fin i lakk, lite utvendig rust, overaskende bra under og i gulv, motorrom og vanger. Altså så godt som ingenting. Bilen er i følge speedo gått 312k km. I august satte jeg den inn på eu kontroll der det utrolig nok bare ble påpekt kast i ei skive, og for mye slakk i håndbrekk. I mellom tiden fikk jeg tak i TUV på HR senkesettet og bestilte time til godkjenning av senk og felger. Så i vognkort er den nå godkjent med HR 40mm senk, 16" OG 17" felger. Og nå er den også eu godkjent til august 2014. Så da var det bare å sette igang med bilen! Motorspecs: Garrett GT3582R T4 1.06ar Electromotive Tec GT Grenrør T4 pulsesplit 304SS Wastegate 50mm Siemens DEKA 600ccm Bensintrykksregulator Blokk: M104.941 blokk Borret til 90mm Toppdekket Underspyling Om603 veiv CP stempler 90mm Honda H22 H-profil råder 143mm Honda H22 ACL lagre Micropolert veiv, balansert og vektjustert alt. CR 8:1 Topp: M104.941 Topp Toppdekket Slipt ventiler Portet Bytta tetninger 12.9 Umbraco bolter Mekonomen toppakning Utført av EBB Drivverk: Tremek TKO600 Tilton Rally 2 plata 1130nm M102 1.8 Svinghjul GKN driveline mellomaksling Modifisert og forsterka travers 210mm ASD Manuelpumpe på ASD C280 ASR stikkakslinger 530x25mm Bilen ble eu godkjent i November 2012, så da var det bare å sette i gang! Først noen før-bilder. Stygt interiør som skal ut. Skal det bli noe av dette, så må den gromme 1.8 motoren UT, så dette ble gjort samme dag bilen ble eu godkjent. Grom trucken blir dratt frem til slike oppdrag. Motor ute.. Da ser det omtrent slik ut. Elnett, abs, og alt annet blir fjernet. Gratis delebil kan jo være greit. Her ble det tatt vare på små ting, clips, skruer, takluke, brukrute og diverse fra motor samt en skjerm og panser. Bilen fikk selvsagt gjennomgå både får og etterpå, borre hull i framdemperene var jo et intressant eksperiment. Også er det jo bare å fortsette å demontere å leite etter rust, men fant lite. Diverse deler samt litt 16v deler som skal på. Steaming av motorrom, gjorde seg det. Prøvemontering av 16v deler. Et stort fargevalg problem! Enda mer prøvemontering. BBS LM Replica 9.5x18 ET 38 med 225/35. Prøvemontering av motor. Passer fint men må ha litt lavere motorfester / fester fra 190e 2.6, noen som har? 165mm diff vs 210mm asd diff som skal i med akslinger. Fant akslinger i "delelageret" som passa også. Modifisering av E36 coilovers også. Som er mye kortere enn org dempere Kan bli bra lav også da. Var på ferie i Spania og kom over en hvit/krem grom90! Sjekk gliset i bakgrunnen også. Pussing og steaming av kompis sin E30. Også noen bilder av lokalet våres m lakkboks og utstyr. Diverse bilder av motorbygging m girkasse modifisering etc. Tilton clutchen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hallgeir Helland Posted December 14, 2012 Share Posted December 14, 2012 Så gøy! Blankt og fint, det liker jeg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolai Posted December 14, 2012 Share Posted December 14, 2012 Se her ja, det var på tide! Ser ut som det ikke er i gjen så mye av det orginale på den bilen din lenger Gromt lokale dere har jah! Men det er synn dere jobber kun i 60 soner Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Erik S. Mangerøy Posted December 15, 2012 Author Share Posted December 15, 2012 hehehe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
André B Posted December 15, 2012 Share Posted December 15, 2012 er det c280 som blir strippet til fordel for en 190? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Erik S. Mangerøy Posted December 15, 2012 Author Share Posted December 15, 2012 er det c280 som blir strippet til fordel for en 190? For det meste ja, og det blir helt rått! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blynkar Posted July 1, 2013 Share Posted July 1, 2013 Her var det ikke mye oppdatering.. Skjedd mye med bilen siden desember? Fint å se at noen deler sine bygg, siden det ikke er mye annet å finne om turbomating av denne sorten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TorgeirS Posted July 2, 2013 Share Posted July 2, 2013 Grise gromt prosjekt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Myrsveen Posted July 2, 2013 Share Posted July 2, 2013 MEER BILDER :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Erik S. Mangerøy Posted July 3, 2013 Author Share Posted July 3, 2013 Se her ja, kan se om ikke jeg klarer en svær oppdatering i kveld. Har masse bilder osv. Chassis er ferdig lakkert osv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
modzona Posted July 3, 2013 Share Posted July 3, 2013 Artig sak det her! Stå på! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans-Petter Posted July 7, 2013 Share Posted July 7, 2013 blir rått dette! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Erik S. Mangerøy Posted July 16, 2013 Author Share Posted July 16, 2013 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Erik S. Mangerøy Posted July 16, 2013 Author Share Posted July 16, 2013 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnt Posted July 16, 2013 Share Posted July 16, 2013 Her ligger det en del timer bak alt som er gjort! Hvilken farge har du valgt? Litt vanskelig å se det på bildene, selv om den minner om en blanding av lilla og 199 blåsvart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ugelvika Posted July 16, 2013 Share Posted July 16, 2013 tøft! men hey! hvor skaffet du deler til bakstillingen? justerbare stag og polyforinger? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
modzona Posted July 16, 2013 Share Posted July 16, 2013 Blir rått det her! Tipper understells delene er bestilt gjennom Hedgehog Tuning & Motorsport i england. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Erik S. Mangerøy Posted July 16, 2013 Author Share Posted July 16, 2013 Her ligger det en del timer bak alt som er gjort! Hvilken farge har du valgt? Litt vanskelig å se det på bildene, selv om den minner om en blanding av lilla og 199 blåsvart. Hehe ja det ska eg lova deg, så mange timer at tid til noe oppdatering her har det ikke vært på et halvt år! Fargen er VAG sin moccabrown, nyere volkswagen farge. Utrolig vanskelig å få fram på bilder, da den forandrer seg litt alt etter lysforhold. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StigAre Posted July 19, 2013 Share Posted July 19, 2013 Bilder ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Erik S. Mangerøy Posted July 24, 2013 Author Share Posted July 24, 2013 Bilder ? Bilder skal komme tilbake på forrige side snart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Erik S. Mangerøy Posted March 8, 2015 Author Share Posted March 8, 2015 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted March 9, 2015 Share Posted March 9, 2015 Kul sak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
petterw Posted March 9, 2015 Share Posted March 9, 2015 Kul sak Helt enig! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
myhre Posted March 9, 2015 Share Posted March 9, 2015 Kul sak Helt enig! Hele bilen er sinnsykt kul!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Erik S. Mangerøy Posted July 19, 2017 Author Share Posted July 19, 2017 Liten update etter gammalt e vel at eg hadde den i benken i fjor. 1.5 bar og blyfri 98 hav 646 hk på nav og 900nm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.