Jump to content

Torbjørn S124 220TE 95`

Torbjørn
 Share

Recommended Posts

• Replies 507
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tar av meg hatten for deg, som tar fra hverandre motor kun for å sjekke om ting er ok  :) Men noen gjør det slik, mens andre kjører til man MÅ  :lol:

Det går på dette med å skaffe seg erfaring og viten Syver. Så jeg gjør ikke alt dette bare for 'the kicks' :D men får å bekrefte teorier og nye påfunn etter de har vært i bruk en stund :lol:

• 5 weeks later...

Ja, det går det.  :)

Motoren gikk inn i bilen på lørdags kveld, da er det kjekt å være noen ekstra slik at man ikke skader noe på vei nedi med motoren, men ellers så går det i solo show.... søndag var innkøringsdag  :thumbleft:

Mandag og i dag har bilen fungert som barnehagebil, til og med en tur til butikken :lol:

• 2 months later...

Stemningsbilder fra påsketur

10157374_228838933989663_8227514845015724085_n.jpg

1395780_228839057322984_6529290910971207034_n.jpg

Her skimtes familiebørsa i bakgrunnen

1465112_222105261329697_868861298_n.jpg

Noen bilder fra en tidligere hyttetur til røros, ski på taket og fint vær

1796436_216327701907453_660789547_n.jpg

Ellers går det nå mest til å fra barnehagen om dagen. Fikk sommerdekk på i forrige uke, så nå satser vi på ferie tur om noen måneder.

• 4 months later...

Hei Torbjørn, har du forsøkt å sette inn en M111 i en W123? Du kjenner vel til både M102 og M111 motorene, hvis du ikke har prøvd sjøl, er det spesielle problemer du kan tenke deg med et bytte? Vet du om automatkassene går om hverandre?

Med vennlig hilsen, Olaf

Hei Torbjørn, har du forsøkt å sette inn en M111 i en W123? Du kjenner vel til både M102 og M111 motorene, hvis du ikke har prøvd sjøl, er det spesielle problemer du kan tenke deg med et bytte? Vet du om automatkassene går om hverandre?

Med vennlig hilsen, Olaf

Jeg har satt m111 i w201 så det er ikke noe problem, ligger tråd her på forumet.

Med vennlig hilsen, Olaf

Hei du,

Det er ingen problemer med å sette både gir og motor (m111) inn i w123.

Du kan også sette en m111 over på m102'ens girkasse og visa versa. Så ja, de går om hverandre.  :)

Skulle jeg også likt å visst :P Tar gjerne imot pris på PM...

Wow, hva er ca. pris på noe slikt da? Frister fælt når man sitter med lat m111 selv :)

For priser og full oversikt (for dette tilbudet inneholder mye deler, jobb og tilpasninger som trenger forklaring for at man skal skjønne omfanget), vennligst send mail så kan jeg sette opp et tilbud til dere som er oppriktig interessert.

• 3 months later...

Er ikke så mye å melde her egentlig. Alt går som det skal og ikke annet enn noen foringer er byttet.

Men nå blir det litt prosjekt igjen,

Da er 722.6 5w580 kasse med rett clutchhus, spakestell og slikt på plass.

Når elektronikken er i hus, blir det utbytting av 4 trinns mekanisk 722.3 mot elektrisk styrt 5 trinns 722.6

Jepp Tommer'n 722.6036 (5w580) er kassen som står i bl.a E55amg, og 12'er bilene.

Med litt prepp tåler de greit over 1000nm, har fått smørbuliste på hva Amg og brabus gjør med disse til sine biler, og det er i all hovedsak styringene og ventilhus som er cluet for den økte kapasiteten.

Mekanikken er mye den samme, men noen små ting her også.

Nå er ikke det noe stress for min del, da denne kassen tåler mer enn nok originalt, så vi får se hvor grensesnittet mellom bruksverdi og kjapp girkasse havner etterhvert.

Akkurat nå er det full kontroll over alle girtidspunkter, sjaltetrykk osv og at jeg går et gir ekstra som frister mest.

Time will show.

Du mangler jo trekk på framhjula fremdeles Torbjørn, det må jo være et problem at det drar løst når du skal kjøre forbi noen i 100+ ??

Jo ja, men jeg sliter ikke med at bilen drar løs i over 100kmt, da tror jeg vi trenger litt mer pulver for at det skal bli en "case" :D

Du mangler jo trekk på framhjula fremdeles Torbjørn, det må jo være et problem at det drar løst når du skal kjøre forbi noen i 100+ ??

Jo ja, men jeg sliter ikke med at bilen drar løs i over 100kmt, da tror jeg vi trenger litt mer pulver for at det skal bli en "case"

Hmf - da jeg satt på virket det som bakhjula var smurt med olje, det spant jo hele tiden... :-)

He, sånn ja. ja vist man legger litt opp til det så får man alltids kjenne på friksjonsgrensen.

Men til daglig er ikke ukontrollert hjulspinn i stor hastighet det som plager meg mest nei  :lol:

Vinteren har latt meg fordype ned i tomgangsmotor og da spesielt justeringer rundt kaldstart i lave temperaturer, der har fokuset ligget noen måneder nå.