Jump to content

Nyinnkjøpt E 500 Nå med bilder.......

Bjørn Nøvik Eide
 Share

Recommended Posts

Hadde bilen på bukk igår,så idag ble det bestilt nytt styrestag v.s og paralellstag. Også skiftet en av slangene til luftfiltret,den andre i bestilling. Så at X-sos er dårlig og da blir det vel en tur til Fredrik i Skien for mont av nytt i løpet av sommeren.Går fremover sakte men sikkert.Glemte å si at :D solfilm på sideruter er fjernet,gjorde susen.Mangler "planken"rundt gearvelgeren,så om noen har en kjøper jeg.

Må vel vaske og pusse litt før "familiedagen" i Brobekkveien i morgen. Er utnevnt til "løkansvarlig" på den store dagen,en svært ettertraktet stilling sa gutta;eller er jeg lurt :lol:

Fant en dvd velsler der førstehjelpsputa skal ligge,mye rart disse jappsene har da gitt,må vel demontere halve bilen for å få fjærna dritten,eller :Gratis dvd med fjernkont for mont i bil ved henting og demontering :lol: :lol: :lol:Noen må vel gå på den den vel....

• 2 weeks later...

Da kom det ett brev fra Klaus & co i Flensburg med TUV papirer til den nette sum av 189 euro inkl flyfrakt :lol:.Vet ikke om det blir registrering i år ,neste år eller om noen år,skal jo ha tid til å bruke bilen litt også. Uansett er det greit å ha alt i orden sånn om man nå plutselig skulle få lyst :lol: :lol:

• 2 months later...

Da var innmaten til "kattene" fjernet,bilen "buttet" ved ca 3000 omdr,etter å ha kontrolert tenning uten å finne noe fikk vi den på bukk og etter den gode gamle bankemaskin(hammer)metoden oppdaget vi at kattene var løse.Fjernet disse for å prøve,skal jo bygge nytt anlegg allikevel før reg. Ble som en "ny"bil ,noe "hul"lyd,men lever godt med den inntil vidre.Har noen skrudde OZ felger i 18" på hånden,satser på at de er i hus snart. Tror det bir å kjøre denne på treff i Bogensse i sept,moro å få brukt vognen litt mer enn de 30 mil hittil i dette vi kaller sommer :o :o

• 3 weeks later...

Tenke det var greit å få skiftet parallelstag og styrestag, da muligheten er tilstede for en tur til Vålerbanen neste helg,kan vel trykt si det var på tide da helst uten å utdype det nærmere :lol:Mangel de nye hjula og en føler til tempen og idielt sett nytt eksosanlegg,ble i overkant mye resonans uten innmat i kattene. Men tror jeg venter til jeg skal registrere.

Har sine fordeler å ha 7 prikker på førerkortet også,kjørte 66 mil på 71,5 l bensin på siste fylling,blandet kjøring.Dette er da målt med tripptelleren så det er sagt,men ikke ille. :D :D

• 4 months later...

Da blir det stripping av bilen for hellakkering,hadde noen kroner tilgode hos en lakkerer,så vi kom til en god deal for oss begge.lakkerer selvfølgelig i orginalfarge,men med mellomsliping og ett par lag klarlakk ekstra.Må vel bestille div nye lister,stjerne og div småtjafs til monteringen finner sted.skal være ferdig til Gol satser jeg på.

• 3 months later...

Litt forandringer i planene blir det vel alltid,også denne gang. Blir ikke stripping og lakkering denne sommeren har jeg da fått hjelp til å bestemme :(

Blir derimot bygd nytt ex-anlegg, samt div rep i bakstilling. Har noe forferdelig "klakking" på hullete vei og fartshumper,finner ingen slakke.Men fått tips om at det kan være gasskulene,noen med erfaring der? Satte to av "tungvekterne" i klubben bak igårkveld,det bedret ulyden betraktelig :lol:

Har siden sist montert nye toppforinger og mansjetter på demperne foran samt fjernet ca 1000 meter :lol: ledning til diverse DVD/CD + andre japanske rariteter.Skal få tatt noen bilder snart da vet dere.Fortsatt storfornøyd med bilen,godt å få kjørt litt V8 igjen.

I påvente av nye regler på avgiftsfronten blir det nok ikke skilt pt,prøvekjennemerker av og til får duge.Morro å få den 100% før reg.Lakkering er vist det siste jeg skal gjøre sies det :lol: :lol:

• 4 months later...

Ja, da er det kjørt ca 100 km med bilen i år, ei stor skam etter min mening. Ikke gjort så mye som planlagt. Kjøpt inn nye fordelerlokk og gasskuler. Satser på å få skiftet dette før vinteren. Fikk en ide om at bilen skulle selges, men etter å ha blitt "strammet" opp etter noter av ett klubbmedlem skal jeg vist ikke det :D

Skal få tatt noen nye bilder med OZ hjul også. Ikke sant Lars A :lol: :lol:

• 1 year later...

Da er det skilter på bilen. Fikk skiftet frontrute i dag også. Nytte rustfritt eksosanlegg er montert (gir flott lyd). Blir lakkering til høsten. Masse nye deler er kjøpt inn for montering når lakken er på. Skiftet div stag og foringer foran og bak. Litt usikker på om det skal på ett lorinzer senkesett. Nye fordelerlokk og rotorer har den fått, ny olje på motor og gir. Nye frontlykter samt DAB radio og nye høyttalere. Så :lol: :lol: tenker jeg bilder kommer sånn ca når det kommer. 

Tror også at jeg går for original høyde, men den er litt høy i "rompa" etter jeg skiftet foringer bak.får prøve å senke den med staget først.

Gratulerer med skilter på 500en  :D.

Når det gjelder senk bak blir det vel litt feil å bruke staget. Tror riktig framgangsmåte blir å skifte til tynnere puter/pads og så "nulljustere" nivåreg. med staget etterpå.

Skulle ha gjort det samme på min, den er også litt høy på rompa..

• 9 months later...

Litt oppdatering her er vel på tide.

Bilen har blitt ribbet ned og pusset ned til bart metal stort sett over det hel. hadde ikke mere enn 8 lag lakk på det meste :lol:

Lakkert in sort met.197.

Ble litt krøll i forbindelse med montering.Da en eller annen skulle flytte den og koblet - til +. Det resulterte i deff rele til el.ruter og brent vakummotor til sentrallås. Samt at abs lampe lyste. Alt er nå ok etter noe feilsøking.Heldigvis ikke værre en sikkringer på ovp rele som var røket, skiftet disse og lampe slutet å lyse  :lol:

Skilter ble hentet ut i går og første turen gjennomført idag, en glede å høre en kvikk V8 igjen.

Bilen er nå flyttet for å få en grundig rengjøring og en polering før den blir satt i trafikk igjen.

Har også kjøpt inn Lorinser senkesett som monteres, samt 19" hjul. de blir montert mens OZ hjula skal restaureres etterhvert.

Alle orginale deler blir selvfølgelig tatt godt vare på.

Bilder vet jeg ikke om kommer før .mai treffet i klubben. Vi får se  :lol: :lol:

Moro uansett å få den tilbake, snart sommer nå.