Jump to content

Gissmo - biler i gården: CL600TT / CL600 / CLS55 AMG / E350 4M


Gissmo
 Share

Recommended Posts

  • Replies 85
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 5 months later...

Nye sommerfelger er kommet på. Vertini 20"/10" bakfelg, dekk 285/30-20

DBKgh.jpg

 

Forfelg 8.5" med 245/35-20

f8ri5.jpg

 

Noen familiebilder:

CL600 2000

CLS320 2006

300CE 1988

HhRl.jpg

 

dzhHk.jpg

 

Planer for våren:

CL600 - rustfrie bakpotter med Ferrita doble rør

CLS320 - senkesett og 20" sommerfelger, vurderer også soting

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

En liten oppdatering.

En coil-rekke ble bytta i fjor under garanti. Nå har høyre side gått (er i hverfall samme symptomene) og bilen er gått over 100.000km på denne coil-rekka. Og etter det jeg vet, så er det slik det er.

Har bestilt ny coil-rekke fra e-bay (usa) som bør komme i slutten av neste uke. Mye fristende å finne på ebay, bla nyere lykter fremme med klart glass - men det får bli senere, først så skal doble Feritta enderør/potter i rustfritt på.

Denne bilen er litt for stille!

Link to comment
Share on other sites

fikk i dag coilrekke fra California, kjøpt på ebay. Pris ca 7.000,- koster 18.000 hos onkel Bertel.

Her er motor med coilrekke fjernet

F40it.jpg

 

Og etterpå

pwh1.jpg

 

ikke den reneste motoren, men den har stort sett stått hele vinteren. Tok under en time å fikse selv.

Det ble byttet alle 24 pluggene i fjor når venstre coilrekke gikk dundas. Har kjørt kanskje 1000km etter dette.

og jeg har kjørt 4km etter at høyre coilrekke ikke i stykker.

Burde plugger vært byttet?????

Etter bytte nå synes jeg bilen går litt dårligere enn før, men mistenker falsk luft, da det var noen dårlige vakumslanger som satt under luftfilteret.

symptomene var at litt dårlig gassrespons og litt rar oppførsel på maks turtall.

 

noen som har noen ideer?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 6 months later...

Bilen er nå i vinterdvale. Følgende er gjort/skjedd i sommer:

Full service ++ i Tyskland.

Nye skiver og øvre bærebruer.

en Lambda sonde fremme.

EU kontroll uten feil - bil passert 185.000km

 

Felgene som er på CLSèn har blitt litt urunde (rister litt og venstre fremme har fått en bulk i ytterkant) (selges med ok dekk for 4.500,-)

Vurderer derfor å sette felgene (Vertini) på CLS?en i stedet.

Forslag til nye felger?

Vurderer disse Vossen CV3:

 

Vet noen om hvor disse kan kjøpes i Norge eller har andre alternativer?

 

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

En liten oppdatering. Byttet alle 8 lambdasonder og luftemengdemåler.

 

Satt på kopifelger av  Vossen CV3:

ny0do.jpg

 

Har fått ordnet vinterdvale med mekke muligheter, så får satt ting litt i orden denne vinteren.

Driver å tenker på å få satt på styling, men er litt usikker på dette. Noen som har erfararing med dette på andre biler. Hva kreves?

 

Er denne stylingen som er mest tiltalende, selv om jeg synes fronten er litt overkill:

http://migatuning.com/products/?cid=1&lng=en&g=MERCEDES&id=444#products

 

Ellers så er denne fin, men vet ikke hvor den kan skaffes?

 

Rnwbu.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 months later...

en liten oppdatering. Bilen har gått dårlig hele 2013. Så det ble ikke mange turene, men har nå fått skikkelig sted å lagre og skru:

dCfS.jpg

 

Etter mye småjobber som bytte vakuumslanger, MAF, plugger og rengjøring av det elektriske anlegget (oljefilm på kontakter), så har bilen delvis gått bra.

Feilen er lokalisert til Sylinder Cut-off ventil:

ypato.jpg

 

9NFH.jpg

 

Sitter en fremme og en bak på denne sylinderrekka. som er sylinder 7-12.

Ny er bestilt på ebay.

 

Har også kjøpt en Kina Star C3, som er spennende lesning med EPC; WIS+++

 

Legger  ut noen bilder under demonteringen:

1prgm.jpg

 

hDqcB.jpg

 

Z5Dmg.jpg

 

Har også en liten jobb på gang i døra på passasjersiden, nok av ledninger her også:

Her det fra baksiden av setejusteringen:

63tRq.jpg

Fant tre høytaler på denne døra!

I tillegg så er det en i hver sparkeplate, pluss sub bak, senter høytaler og bakre!!!

D5nPh.jpg

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Eirik, det er en hobbybil - og det betyr noe skruing. men fortrinnsvis på vinteren. Jeg er ingen bilmekanikker men lærer noe hver dag på forumet her og forumet for CL. Er nok noen dager jeg skulle ønske jeg hadde valgt enn annen bil....

 

Har nå byttet den ventilen, utenatt det hjalp nevneverdig.. Etter noen runder med "brain storming" og annen søken så venter jeg på del fra USA. Så da får vi se.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Litt info om AMGèn

da var dagen endelig kommet til at jeg kunne parkere en slik bil i gården. Fleste bilder er fra annonsen. Kommer noen etterhvert fra fin natur her i Stavern.

 

Fra annonse:

 

Meget strøken CLS 55 AMG ! 19" Alu AMG, Command,Bi Xenon, Harmon Kardon ,Activ Body controll ABC,CD shifter,Viftekjølte seter;Multicontourseter,Alle servicer.  Bilen selges for kunde, visning må avtales.Den rå lyden fra V8 med 476 HK og 700NM.

 

CLS skal sikte seg inn mot de som egentlig vil ha en kupé, men som også vil ha plass til fire personer, ha fire dører og godt med bagasjeplass. CLS leveres kun i fireseters variant og bagasjerommet rommer opp mot 505 liter.  Den største forandringen fra en sedan er den høye vinduskarmen og de lave vinduene. Dette forsterker kupéfølelsen mye.

 

Mercedes har strukket designet langt på denne modellen. CLS ble første gang vist som konseptbilen Vision CLS på bilutstillingen i Frankfurt i 2003 og allerede nå er den på markedet omtrent uforandret. Det mest gjenkjennelige er grillen.  De L-formede lyktene, det lange buede taket, ingen synlig B-stolpe, den skrå bagasjeluken og den avrundete baken er nytt i firedørssammenheng.

 

CLS 55 AMG med 476 hestekrefter hentet ut fra en 5,5-liters V8-motor med kompressor.Mercedes CLS 55 AMG har 476 hestekrefter og 700 newtonmeter genererer som regel 0 til 100-tall rett under 5 sekunder og en solid akselerasjon opp til fartssperra på 250 kilometer i timen. CLS 55 AMG skal klare akselerasjonstesten til 100 på 4,7 sekunder.

Kreftene forsvinner ut til bakdekk i dimensjonen 285/35-18 og girkassen er en femtrinns automatkasse. Den har også luftfjæring og all verdens med elektroniske hjelpemidler og eksklusivt utstyr tilgengelig.

 

 

Utstyr

 

Lettmet. felg sommer

Luftfjæring

Metallic lakk

Nivåregulering

Parkeringsensor foran

Parkeringsensor bak

Xenonlys

Air Condition

CD-veksler

Cruisekontroll

DVD

Elektrisk sete m. memory

Elektriske speil

El.vinduer

Farget glass

Handsfree opplegg

Kjørecomputer

Klimaanlegg

Midtarmlene

Motorvarmer

Multifunksjonsratt

Navigasjonssystem

Oppvarmede seter

Original telefon

Radio/CD

Regnsensor

Sentrallås

Servostyring

Skinninteriør

ABS-bremser

Airbag foran

Alarm

Antiskrens

Antispinn

Diff.sperre

Sideairbager

Startsperre

Stålbjelker

 

gY09X.jpg

 

Yi8HZ.jpg

 

P0O5H.jpg

 

XtKS.jpg

 

yrj1E.jpg

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...