Davor Posted October 4, 2011 Share Posted October 4, 2011 Gun Metal er en fantastisk farge på felger,hvilken felg er det egentlig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gissmo Posted October 4, 2011 Author Share Posted October 4, 2011 fikk de fra Tyskland http://www.ernstcardesign.com/Alufelgen/Lonestar-Essential/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Stormyr Posted October 5, 2011 Share Posted October 5, 2011 Ser bra ut! Du skulle tatt et bilde av hele bilen fra siden.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gissmo Posted October 5, 2011 Author Share Posted October 5, 2011 Her er den nyvasket, men uten sol. Blir mer og mer fornøyd med felgene. men vet ikke helt. Siden jeg også skal ha 20" på CLSèn så er det en reserveløsning å sette dem der. Synspunkter? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gissmo Posted March 18, 2012 Author Share Posted March 18, 2012 Nye sommerfelger er kommet på. Vertini 20"/10" bakfelg, dekk 285/30-20 Forfelg 8.5" med 245/35-20 Noen familiebilder: CL600 2000 CLS320 2006 300CE 1988 Planer for våren: CL600 - rustfrie bakpotter med Ferrita doble rør CLS320 - senkesett og 20" sommerfelger, vurderer også soting Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted March 19, 2012 Share Posted March 19, 2012 Nydlig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gissmo Posted April 7, 2012 Author Share Posted April 7, 2012 En liten oppdatering. En coil-rekke ble bytta i fjor under garanti. Nå har høyre side gått (er i hverfall samme symptomene) og bilen er gått over 100.000km på denne coil-rekka. Og etter det jeg vet, så er det slik det er. Har bestilt ny coil-rekke fra e-bay (usa) som bør komme i slutten av neste uke. Mye fristende å finne på ebay, bla nyere lykter fremme med klart glass - men det får bli senere, først så skal doble Feritta enderør/potter i rustfritt på. Denne bilen er litt for stille! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glenn Sørvik Posted April 12, 2012 Share Posted April 12, 2012 Flotte biler ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gissmo Posted April 17, 2012 Author Share Posted April 17, 2012 fikk i dag coilrekke fra California, kjøpt på ebay. Pris ca 7.000,- koster 18.000 hos onkel Bertel. Her er motor med coilrekke fjernet Og etterpå ikke den reneste motoren, men den har stort sett stått hele vinteren. Tok under en time å fikse selv. Det ble byttet alle 24 pluggene i fjor når venstre coilrekke gikk dundas. Har kjørt kanskje 1000km etter dette. og jeg har kjørt 4km etter at høyre coilrekke ikke i stykker. Burde plugger vært byttet????? Etter bytte nå synes jeg bilen går litt dårligere enn før, men mistenker falsk luft, da det var noen dårlige vakumslanger som satt under luftfilteret. symptomene var at litt dårlig gassrespons og litt rar oppførsel på maks turtall. noen som har noen ideer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gissmo Posted April 26, 2012 Author Share Posted April 26, 2012 Fikk i dag montert ny bakre potter i rustfritt og nye endestusser. Fin brumming på tomgang og dyrisk barryton ved lett pådrag. Film tatt opp på mobilkamera, men hvordan legges denne ut? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gissmo Posted April 29, 2012 Author Share Posted April 29, 2012 Legger ut noen vårbilder. 15 grader i skyggen i dag så det er blitt tid til en vårvask Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
olepeder Posted April 29, 2012 Share Posted April 29, 2012 Fantastisk flott bil. Skulle ønske jeg også turte å kjøpe noe lignende, men er litt redd kostnadene. Bra noen er tøffe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gissmo Posted November 4, 2012 Author Share Posted November 4, 2012 Bilen er nå i vinterdvale. Følgende er gjort/skjedd i sommer: Full service ++ i Tyskland. Nye skiver og øvre bærebruer. en Lambda sonde fremme. EU kontroll uten feil - bil passert 185.000km Felgene som er på CLSèn har blitt litt urunde (rister litt og venstre fremme har fått en bulk i ytterkant) (selges med ok dekk for 4.500,-) Vurderer derfor å sette felgene (Vertini) på CLS?en i stedet. Forslag til nye felger? Vurderer disse Vossen CV3: Vet noen om hvor disse kan kjøpes i Norge eller har andre alternativer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w201035 Posted November 5, 2012 Share Posted November 5, 2012 Herlig bil og må vere spesielt og kjøre v12 Hvis du vil ha gromlåt kan du kontakte denne karen : http://www.tgsasaki.com/ Tøff lyd? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gissmo Posted August 1, 2013 Author Share Posted August 1, 2013 En liten oppdatering. Byttet alle 8 lambdasonder og luftemengdemåler. Satt på kopifelger av Vossen CV3: Har fått ordnet vinterdvale med mekke muligheter, så får satt ting litt i orden denne vinteren. Driver å tenker på å få satt på styling, men er litt usikker på dette. Noen som har erfararing med dette på andre biler. Hva kreves? Er denne stylingen som er mest tiltalende, selv om jeg synes fronten er litt overkill: http://migatuning.com/products/?cid=1&lng=en&g=MERCEDES&id=444#products Ellers så er denne fin, men vet ikke hvor den kan skaffes? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjetil Halvorsen Posted August 1, 2013 Share Posted August 1, 2013 Står www.pro-street-tuning.de på skiltplata..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Odd Sigurd Posted September 17, 2013 Share Posted September 17, 2013 Å i hel..e,hadde ikke vært i tvil ett sekund hadde jeg fått tak i det settet der til hele bilen.Den ble jo drit rå med det på,å du hendelse for en bil det ble.Kanskje fordi jeg liker når skjermene bygger skikkelig ut men allikevel GO FOR IT Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gissmo Posted January 21, 2014 Author Share Posted January 21, 2014 en liten oppdatering. Bilen har gått dårlig hele 2013. Så det ble ikke mange turene, men har nå fått skikkelig sted å lagre og skru: Etter mye småjobber som bytte vakuumslanger, MAF, plugger og rengjøring av det elektriske anlegget (oljefilm på kontakter), så har bilen delvis gått bra. Feilen er lokalisert til Sylinder Cut-off ventil: Sitter en fremme og en bak på denne sylinderrekka. som er sylinder 7-12. Ny er bestilt på ebay. Har også kjøpt en Kina Star C3, som er spennende lesning med EPC; WIS+++ Legger ut noen bilder under demonteringen: Har også en liten jobb på gang i døra på passasjersiden, nok av ledninger her også: Her det fra baksiden av setejusteringen: Fant tre høytaler på denne døra! I tillegg så er det en i hver sparkeplate, pluss sub bak, senter høytaler og bakre!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ClasT Posted January 22, 2014 Share Posted January 22, 2014 Er ikke den letteste motor å skru selv på den her Får håpe du får den i orden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Khan1 Posted February 10, 2014 Share Posted February 10, 2014 Råfin CL du har med virkelig grom motor Har du fått orden på bilen nå? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Tømmerås Posted February 10, 2014 Share Posted February 10, 2014 Bra at noen tør kjøpe MB fra den tiden, jeg gjør det ikke. Det var alt for mye kvalitetsproblemer da. Men, fin bil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gissmo Posted April 21, 2014 Author Share Posted April 21, 2014 Eirik, det er en hobbybil - og det betyr noe skruing. men fortrinnsvis på vinteren. Jeg er ingen bilmekanikker men lærer noe hver dag på forumet her og forumet for CL. Er nok noen dager jeg skulle ønske jeg hadde valgt enn annen bil.... Har nå byttet den ventilen, utenatt det hjalp nevneverdig.. Etter noen runder med "brain storming" og annen søken så venter jeg på del fra USA. Så da får vi se. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gissmo Posted September 20, 2014 Author Share Posted September 20, 2014 Litt info om AMGèn da var dagen endelig kommet til at jeg kunne parkere en slik bil i gården. Fleste bilder er fra annonsen. Kommer noen etterhvert fra fin natur her i Stavern. Fra annonse: Meget strøken CLS 55 AMG ! 19" Alu AMG, Command,Bi Xenon, Harmon Kardon ,Activ Body controll ABC,CD shifter,Viftekjølte seter;Multicontourseter,Alle servicer. Bilen selges for kunde, visning må avtales.Den rå lyden fra V8 med 476 HK og 700NM. CLS skal sikte seg inn mot de som egentlig vil ha en kupé, men som også vil ha plass til fire personer, ha fire dører og godt med bagasjeplass. CLS leveres kun i fireseters variant og bagasjerommet rommer opp mot 505 liter. Den største forandringen fra en sedan er den høye vinduskarmen og de lave vinduene. Dette forsterker kupéfølelsen mye. Mercedes har strukket designet langt på denne modellen. CLS ble første gang vist som konseptbilen Vision CLS på bilutstillingen i Frankfurt i 2003 og allerede nå er den på markedet omtrent uforandret. Det mest gjenkjennelige er grillen. De L-formede lyktene, det lange buede taket, ingen synlig B-stolpe, den skrå bagasjeluken og den avrundete baken er nytt i firedørssammenheng. CLS 55 AMG med 476 hestekrefter hentet ut fra en 5,5-liters V8-motor med kompressor.Mercedes CLS 55 AMG har 476 hestekrefter og 700 newtonmeter genererer som regel 0 til 100-tall rett under 5 sekunder og en solid akselerasjon opp til fartssperra på 250 kilometer i timen. CLS 55 AMG skal klare akselerasjonstesten til 100 på 4,7 sekunder. Kreftene forsvinner ut til bakdekk i dimensjonen 285/35-18 og girkassen er en femtrinns automatkasse. Den har også luftfjæring og all verdens med elektroniske hjelpemidler og eksklusivt utstyr tilgengelig. Utstyr Lettmet. felg sommer Luftfjæring Metallic lakk Nivåregulering Parkeringsensor foran Parkeringsensor bak Xenonlys Air Condition CD-veksler Cruisekontroll DVD Elektrisk sete m. memory Elektriske speil El.vinduer Farget glass Handsfree opplegg Kjørecomputer Klimaanlegg Midtarmlene Motorvarmer Multifunksjonsratt Navigasjonssystem Oppvarmede seter Original telefon Radio/CD Regnsensor Sentrallås Servostyring Skinninteriør ABS-bremser Airbag foran Alarm Antiskrens Antispinn Diff.sperre Sideairbager Startsperre Stålbjelker Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gissmo Posted September 20, 2014 Author Share Posted September 20, 2014 Ny bil siste uke er denne: 2006 320CDI 4 MATIC E63 front, ok med utstyr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dani mb Posted September 20, 2014 Share Posted September 20, 2014 Flotte biler her Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts