Jump to content

vegardxf's C124 300E M/500 optik + 204

vegardxf
 Share

Recommended Posts

Så vel rimelig grei ut den der? Det er mye en kunne ønske seg, men ikke alltid en får det.  :D

Ville nå foretrekke en lågmilare, enn noe med mye utstyr og mil.

Takk for det! Den har de som trengs, avantgarde, cruise, klima, delskinn, gode seter og en trivelig cabin :D

Så på ett par andre rundt i landet, da med mye mer utstyr og samtidig dobbelt så mange kilometer. Så denne ble de smarteste valget siden den stod rett borti høgget her ;)

Blir noke mange gode mil med denne de neste årene!

Så får vi se om de dukker opp skilt på denne gamle coupeen også etter hvert :D

Spetakkel? Du hører ikke noe til den motoren. Dessuten er det en nydelig bil å kjøre. Den girer så utrolig fint, og får den samtidig litt motstand er den nydelig å høre på selv om det er en diesel. Har en slik selv i avantgarde. Er veldig fornøyd med den bilen. Ikke noe tull i det hele tatt. Bare går og går uten feilslag. Det er ikke noe reserbil, men holder trafikkbildet. Og komforten er formidabel. Gratulerer med fin bil!  :D

Spetakkel? Du hører ikke noe til den motoren. Dessuten er det en nydelig bil å kjøre. Den girer så utrolig fint, og får den samtidig litt motstand er den nydelig å høre på selv om det er en diesel. Har en slik selv i avantgarde. Er veldig fornøyd med den bilen. Ikke noe tull i det hele tatt. Bare går og går uten feilslag. Det er ikke noe reserbil, men holder trafikkbildet. Og komforten er formidabel. Gratulerer med fin bil!  :D

Tusen takk for det! :D

Har nok vært bortskjemt med gode bensinmotorer i mange år nå, så merker det er mer støy og vibrasjoner her ja ;) Denne og er avantgarde og er en drøm å kjøre!

Hvordan gjør du det med tilkobling av lydkilder? Vurderer å få tak i en AUX kabel, uten at jeg har satt meg inn i alle muligheter som fines.

Ta en titt i hanskerommet, er nok tilkobling til aux der :)

Sent fra min Nexus 6P via Tapatalk

Forstått de slik at om man ikke har NAV og/eller UMI har man ikke denne i hanskerommet eller midtkonsoll. Men jeg skal se etter om den er gjemt inni der ett sted! ;)

Hvorfor er MB så treg på sånne uttak egentlig?

De jeg sliter mest med å forstå på denne spilleren er hvorfor de ikke har lagt inn støtte for streaming av musikk over blåtann samtidi som de la inn støtte for telefon over blåtann ;)

Hadde vel heller ikke skadet nei om det var standard i alle med plugger i midtkonsoll. Tror det er noe med tyskere generelt og være konservative med sine spillere. BMW hadde vel kassett som standard frem til 2003? CD var ekstrautstyr

Severin hadde rett i sitt innlegg! Den grå runde i hanskerommet til høyre er en tilkobling for 3,5mm Jack :D

Så da ble de tur til clasern for blåtann tilkobling, inntil jeg finner ut hva som trengs for å få blåtann og DAB+ integrert. Skal da kunne styre blåtann musikk og DAB fra rattet.

• 8 months later...

Har blitt gjort litt med denne siste tiden, i påvente av å bli veteran neste år!

Byttet nettopp O-ringer i secondary oil pump til girkassa, ikke de enkleste å gjøre på garasjegulvet! Men håper den ikke lekker mer nå.

Ellers går det i småting nå siden alt av viktige saker er ordnet. En og annen tur på prøveskilt for å sjekke at alt er strøkent, og har merket at den er litt uggen når motoren er ved driftstemperatur. Får de på dette når den har fått skilt neste år.

DSC00129.thumb.JPG.3e0f058d812b0465e9c33a6049e5386a.JPG

• 2 months later...

Fint du tråkker opp løypa Vegard  :D

DAB i 204'en har jeg nå gitt helt opp! Blir enten veldig kostbart, eller jeg må ha dingser som i mine øyne ødelegger ett stilrent interiør jeg liker ;) Har derfor gjemt en blåtann mottaker i hanskerom og bruker radio via telefon, TuneIn nettradio koster 750,- i året og har alt av utvalg.

DAB dekningen er også ganske tilfeldig her på Sunnmøre, far min får inn DAB omtrent halve veien hjem, mens jeg med nettradio har ful gass hele veien!

• 2 years later...

Nå har denne fått skilt som veteran og kan endelig brukes! 

Byttet lambda, tempsensor, hjernen var og defekt så etter litt justering går nå motoren helt nydelig. 

Byttet hjullager, hjelpesnekke, topplager til dempere og ett par andre småting. Invisterte i michelin pilot sport 4 å tok en 4hjulskontroll, bilen er nå stillegående og morsom å kjøre, samt ganske behagelig med nye sportline fjører. 

Neste på agendaen er å ta ett par småting som dukker opp i karoseriet, får se på dette i vinter eller neste år før de får gå for langt. 

IMG_20180602_104121.jpg

• Like 2

204'en har fått seg nye felger, 19" i gunmetal, 9,5" bredde på alle 4, 245 dekk bak men de var de ikke plass til forran så måtte kjøpe ett par i 225 å sette på forran. 

Måtte bytte vannpumpe og dieselfilter holder pga lekkasje, bremser og ett par andre slitedeler, ellers fungere denne bare veldig bra

IMG_20200428_140339.jpg

• Like 2

Litt på siden i forhold til mercedes men den er jo en del av familien her denne og. 

2009 canam spyder, kjøpte den ny i Mai 2009 og siden da har den ikke laget ett eneste problem! Har kjørt den hardt og mye uten at den viser tegn til å ta seg nær av de. Byttet olje, filter og plugger nesten hvert år. Dekk holder ca 2 år med aktiv kjøring, bærekuler i forhjulsstilling holder ca 4 år. Utrolig fornøyd byggekvalitet på denne. 

For de som lurer på hvorfor kjøre 3 hjul så dro jeg av med 2 hjulssykkel for 16 år siden og kan ikke kjøre med 2 hjul. 

IMG_20200523_134459.jpg

• Like 3

Tusen takk for de Syversen! Artig sak å kjøre 😉

Har brukt noe tid denne uken på å kalibrere innsprøytingen på coupeen, går utrolig pent nå men mangler en del hestekrefter. Får være bra nok med arbeid denne sesongen å spare litt arbeid til neste år. 

• Like 2

• 9 months later...

Var på eu-godkjenning med gamlebilen, nervøs som alltid siden det er en 33 år gammel bil

Legger ved bilde som sier mest, trodde jeg drømte når jeg såg lista over mangler 😯

Godt med fint vær og en fantastisk bil å tilbringe mange mil i

IMG_20210630_142618.jpg

300CE.png

• Like 1

• 8 months later...
  • 1 month later...