Jump to content

Harald sin 1973 280E

Harald
 Share

Recommended Posts

• 2 months later...

Ikke mange totalrestaurerte klassikere som brukes i så stor grad som du bruker dine - flotte bilder av flott bil i flotte omgivelser! ;-)

Det er flere her inne som bruker sine klassikere, du må få deg en du også :D

Har litt sans for en sånn uten merke bak. Folk kan fort bli overraska da  :lol:

Jeg valgte å ha merket hengende til pynt i garasjen nettopp for å overraske de som tror dette er en gammel diesel.

Ikke mange totalrestaurerte klassikere som brukes i så stor grad som du bruker dine - flotte bilder av flott bil i flotte omgivelser! ;-)

Det er flere her inne som bruker sine klassikere, du må få deg en du også :D

Det har jeg veldig lyst til, men det ser ut til at det får vente til etter studiene :-)

• 2 weeks later...

Bøyer meg i støvet for deg, Harald!

Det er bra det finnes slike som deg til å ta vare på disse godbilene ;)

Har selv en W114 280E også, som er tilnermet- eller muligens enda mer rusten...

Lurer på når jeg skal finne tid til å få denne på veien igjenn.

Vurderte en tid å kjøpe en 250 og flytte over motor, bremser forran osv, men etter å ha sett bildene dine er jeg mest ivrig etter å få originalbilen i stand istedet :)

Det som er positivt med bilen:

- Motor i toppform.

- Overhalt automatkasse.

- Rust/ bulkfrie støtfangere og cromelister til dørkanalene.

- Alt nytt i forstilling.

- Helt og pent dashbord.

- Ny front- og bakrute, samt alle sideruter liggende i eske fra riis bilglass. (Dyrt!)

- Har samlet litt, så har nå 4 rustfrie dører, 2 rustfrie forskjærmer, rustfri bakluke og rustfritt panser.

- Differensial uten uling.

Minus med bilen:

- dårlig utført rustarbeid tidligere.

- mangler eksosanlegg.

- MYE rust i gulv og bagasjeromsbunn.

- Begge bakskjærmer (og innerskjærmer) må byttes.

- kanaler kan til nød repareres, men velger nok å bytte de også.

- dårlige seter.

Blir muligens laget en tråd om denne bilen også, om en 10- 15 års tid : p

Mvh. Michael

• 5 weeks later...

Denne bilen vart spotta på ein bensin stasjon på evje i 6 tida i kveld.

Og så igjen på Eiken i godt driv forbi min 94' E280 før den forsvant rettning Tonstad.

Må i mitt forsvar sei eg hadde foreldrene i bilen min, og kunne dermed ikkje vise kva min bil duger til  :lol:

Det var det jeg syntes jeg hadde sett den bilen før. Jeg var alene i bilen og kunne kjøre slik jeg ville  :)

Var på Ekebergmarkedet på lørdag og kjørte hjem fra Hønefoss på søndag. Siden det var stengt i Sirdalen, tok jeg over Evje og Tonstad. Fin tur.

FXDIa.jpg

8FqR0.jpg

• 3 months later...

Tid for vintervedlikehold. 15000 km siden jeg byttet kamaksler så jeg ville kontrollere ventilklaring. Eksos skal ha 0,25 mm og innsug 0,10 mm. Alle eksos var 0,25, fire innsug var 0,10 og to var 0,15. Det ble med andre ord ikke mye å justere  :D

kzScH.jpg

• 3 months later...
  • 3 months later...

Det ble en tur til Danmark i sommer også. På en lignende tur i fjor brukte den en del olje på motorveikjøring. Da med 10W-40 olje. Nå har jeg byttet til 20W-50 og oljeforbruket ble redusert til under halvparten  :D

od28.jpg

• 11 months later...
  • 1 month later...

hei. flott bil du har!

har et spm, er bilen din orginalt levert med denne motoren? aldri sett twin cam i sedan karosseriet før. vet du hva som er gjort med de stagene som går fra torpedovegg til vangene? er de bare tatt vekk eller er det andre forsterkninger som har erstattet dem?

Ja, bilen er original med den motoren. 280 og 280E har twincam motor og for å få plass er skråstagene fra torpedoveggen fjernet. For å beholde stivheten er innerskjermene annerledes med tykkere gods og det er en ekstra avstiver foran radiatoren.

• 8 months later...