_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted May 11, 2013 Share Posted May 11, 2013 Så moro! Kunne ønske jeg fant flere slike bøker selv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harald Posted July 25, 2013 Author Share Posted July 25, 2013 Ut på tur.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted July 25, 2013 Share Posted July 25, 2013 Nydelig! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 Har litt sans for en sånn uten merke bak. Folk kan fort bli overraska da Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 Ser utrolig koslig ut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted July 29, 2013 Share Posted July 29, 2013 Ikke mange totalrestaurerte klassikere som brukes i så stor grad som du bruker dine - flotte bilder av flott bil i flotte omgivelser! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harald Posted July 31, 2013 Author Share Posted July 31, 2013 Ikke mange totalrestaurerte klassikere som brukes i så stor grad som du bruker dine - flotte bilder av flott bil i flotte omgivelser! Det er flere her inne som bruker sine klassikere, du må få deg en du også Har litt sans for en sånn uten merke bak. Folk kan fort bli overraska da Jeg valgte å ha merket hengende til pynt i garasjen nettopp for å overraske de som tror dette er en gammel diesel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Ikke mange totalrestaurerte klassikere som brukes i så stor grad som du bruker dine - flotte bilder av flott bil i flotte omgivelser! Det er flere her inne som bruker sine klassikere, du må få deg en du også Det har jeg veldig lyst til, men det ser ut til at det får vente til etter studiene Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael_K Posted August 22, 2013 Share Posted August 22, 2013 Bøyer meg i støvet for deg, Harald! Det er bra det finnes slike som deg til å ta vare på disse godbilene Har selv en W114 280E også, som er tilnermet- eller muligens enda mer rusten... Lurer på når jeg skal finne tid til å få denne på veien igjenn. Vurderte en tid å kjøpe en 250 og flytte over motor, bremser forran osv, men etter å ha sett bildene dine er jeg mest ivrig etter å få originalbilen i stand istedet Det som er positivt med bilen: - Motor i toppform. - Overhalt automatkasse. - Rust/ bulkfrie støtfangere og cromelister til dørkanalene. - Alt nytt i forstilling. - Helt og pent dashbord. - Ny front- og bakrute, samt alle sideruter liggende i eske fra riis bilglass. (Dyrt!) - Har samlet litt, så har nå 4 rustfrie dører, 2 rustfrie forskjærmer, rustfri bakluke og rustfritt panser. - Differensial uten uling. Minus med bilen: - dårlig utført rustarbeid tidligere. - mangler eksosanlegg. - MYE rust i gulv og bagasjeromsbunn. - Begge bakskjærmer (og innerskjærmer) må byttes. - kanaler kan til nød repareres, men velger nok å bytte de også. - dårlige seter. Blir muligens laget en tråd om denne bilen også, om en 10- 15 års tid : p Mvh. Michael Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Inge Posted September 22, 2013 Share Posted September 22, 2013 Denne bilen vart spotta på ein bensin stasjon på evje i 6 tida i kveld. Og så igjen på Eiken i godt driv forbi min 94' E280 før den forsvant rettning Tonstad. Må i mitt forsvar sei eg hadde foreldrene i bilen min, og kunne dermed ikkje vise kva min bil duger til Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harald Posted September 23, 2013 Author Share Posted September 23, 2013 Det var det jeg syntes jeg hadde sett den bilen før. Jeg var alene i bilen og kunne kjøre slik jeg ville Var på Ekebergmarkedet på lørdag og kjørte hjem fra Hønefoss på søndag. Siden det var stengt i Sirdalen, tok jeg over Evje og Tonstad. Fin tur. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harald Posted January 10, 2014 Author Share Posted January 10, 2014 Tid for vintervedlikehold. 15000 km siden jeg byttet kamaksler så jeg ville kontrollere ventilklaring. Eksos skal ha 0,25 mm og innsug 0,10 mm. Alle eksos var 0,25, fire innsug var 0,10 og to var 0,15. Det ble med andre ord ikke mye å justere Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted January 10, 2014 Share Posted January 10, 2014 Kosejobb når man har verktøyet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted January 10, 2014 Share Posted January 10, 2014 Kjekt! Da vet jeg hvem jeg skal spørre om tips om jeg skal justere selv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harald Posted April 28, 2014 Author Share Posted April 28, 2014 På skitur med sommerbilen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted May 1, 2014 Share Posted May 1, 2014 Koslig å bare ta bilen ut på slike turer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harald Posted August 16, 2014 Author Share Posted August 16, 2014 Det ble en tur til Danmark i sommer også. På en lignende tur i fjor brukte den en del olje på motorveikjøring. Da med 10W-40 olje. Nå har jeg byttet til 20W-50 og oljeforbruket ble redusert til under halvparten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harald Posted August 5, 2015 Author Share Posted August 5, 2015 Sommer og bilferie. Og vask av insekter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bska Posted August 5, 2015 Share Posted August 5, 2015 he he Harald, 20W-50 passer fint for motorer med litt ekstra klaringer (ufrivillig eller med overlegg) så lenge greiene får jobbe litt Du så sikkert bedre oljetrykk også (?) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted August 6, 2015 Share Posted August 6, 2015 Kose deg i den fine bilen! Hvor mange /8 har du egentlig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mrbatnes Posted September 13, 2015 Share Posted September 13, 2015 hei. flott bil du har! har et spm, er bilen din orginalt levert med denne motoren? aldri sett twin cam i sedan karosseriet før. vet du hva som er gjort med de stagene som går fra torpedovegg til vangene? er de bare tatt vekk eller er det andre forsterkninger som har erstattet dem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harald Posted September 13, 2015 Author Share Posted September 13, 2015 Ja, bilen er original med den motoren. 280 og 280E har twincam motor og for å få plass er skråstagene fra torpedoveggen fjernet. For å beholde stivheten er innerskjermene annerledes med tykkere gods og det er en ekstra avstiver foran radiatoren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harald Posted May 29, 2016 Author Share Posted May 29, 2016 Sommer, sol og kjøretur i nyvasket bil. Har på stålfelger for tiden, greit å variere litt. Mye lettere å holde hjulkapslene rene, men barockfelgene er jo finere. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted May 29, 2016 Share Posted May 29, 2016 Smekker sak det der Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted May 30, 2016 Share Posted May 30, 2016 Barock er vel og bra og alt det der, men kapsler mann!! Det er flott altså! Tror ikke det finnes noen andre som har laget noe flottere kapsler enn akkurat den typen der? (Kanskje jeg burde skrevet dette med liten skrift)... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts