Harald Posted March 20, 2011 Share Posted March 20, 2011 Her er min andre 3.0. Jeg kjøpte den i juni 2009 hos en bruktbilforhandler utenfor Drammen. Den skulle være i meget god stand, men den var ikke mer enn i brukbar stand, knapt nok det. Problemet er at det er rust i torpedoveggen, så vannet renner inn i kupeen, for øvrig en vanlig feil på disse bilene. I mangel av tid til å fikse dette, står bilen i garasjen og blir bare brukt når det er tørt vær. Det er meningen at denne skal overta etter vår hvite 3.0. Den er et mye bedre utgangspunkt å ta vare på. Det er også automat i denne, noe jeg synes passer best i disse bilene. Bilen har hatt to eiere før meg, og jeg har snakket med begge. Første eier kjøpte den ny da han bodde i Tyskland i 1976 og han tok den hjem til Norge i 1977. Han valgte /8 istedenfor W123 for han ville ha en skikkelig Mercedes med stående frontlykter. Bilen ble avskiltet i 1998 og fikk ny eier som skiftet diverse karosserideler og lakkerte bilen. Den ble registrert igjen i 2006. Km-stand er 224000. Utstyrslisten: 064 – Stoffseter 233 – Tåkelys lyser ikke sammen med nær-/fjernlys 401 – Enkeltseter 420 – Automatgir, gulvgir 502 – Høyre utvendig speil 550 – Tilhengerfeste 590 – Varmebeskyttende glass, oppvarmet, laminert bakrute 618 – Halogen lykteenhet 631 – Førstehjelpsskrin 656 – Michelin dekk 910 – Større generator 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarle K Posted March 20, 2011 Share Posted March 20, 2011 Flott bil! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HolgersEN Posted March 20, 2011 Share Posted March 20, 2011 Konge flott bil Harald :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnt Posted March 20, 2011 Share Posted March 20, 2011 Hvit /8 er fint, men syns igrunn denne var noe kulere Lite slår de typiske 70-tall fargene Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarle K Posted March 20, 2011 Share Posted March 20, 2011 Ser forøvrig at også denne har Kongsberg-skilt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted March 21, 2011 Share Posted March 21, 2011 Grombil! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LuckyDuck Posted March 21, 2011 Share Posted March 21, 2011 Sinnsykt pen bil, Harald! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christoffer Posted March 21, 2011 Share Posted March 21, 2011 Gromvogn i tidsriktig farge dette Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted March 21, 2011 Share Posted March 21, 2011 Sjekk her da! Moro, dette var skikkelig moro. Flott bil du har! Er fargen 876 cypress green metallic? Vi tåler MASSE flere bilder!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harald Posted March 21, 2011 Author Share Posted March 21, 2011 Riktig! Fargen er 876 zypressengrün metallic. Den var å få på /8 fra juli -75 til desember -76. Jeg har sett noen 123 med denne fargen. Første eier bodde i Hokksund, derfor har den KT-skilt. Jeg har kjøpt tidsriktige skilt som skal settes på. Det en del detaljer som er forskjellig fra -75 modellen, blant annet er multihendelen den samme som på 123. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted March 22, 2011 Share Posted March 22, 2011 Riktig! Fargen er 876 zypressengrün metallic. Den var å få på /8 fra juli -75 til desember -76. Jeg har sett noen 123 med denne fargen. Første eier bodde i Hokksund, derfor har den KT-skilt. Jeg har kjøpt tidsriktige skilt som skal settes på. Det en del detaljer som er forskjellig fra -75 modellen, blant annet er multihendelen den samme som på 123. Hadde samme farge på min w123 Har aldri sett en /8 med denne noen gang. Den kledde bilen utrolig godt! Hvordan farge har du på interiøret? Stas med org og tidsriktige skilt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harald Posted March 22, 2011 Author Share Posted March 22, 2011 Interiøret er beige. Litt falmet oppe på bakseteryggen og hull i stoffet på førerstol. Men jeg har fått tak i en passasjerstol med fint stoff som skal settes i. Det var denne bilen jeg satte i rattet jeg kjøpte av deg i fjor. Det er det eneste jeg har gjort med bilen siden jeg fikk den utenom å samle deler. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted March 23, 2011 Share Posted March 23, 2011 Aha, var det det ja.. Artig. Har du noen interiørbilder også? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Håkon Berg Gunnarson Posted March 23, 2011 Share Posted March 23, 2011 Perfekt! Blir heilt dårlig av sant eg.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harald Posted March 24, 2011 Author Share Posted March 24, 2011 Her er det noen flere bilder. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 Meget smakfullt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted March 25, 2011 Share Posted March 25, 2011 Ahhh en nesten pleddfri bil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Honoré Posted March 25, 2011 Share Posted March 25, 2011 Ahhh en nesten pleddfri bil :lol: :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Posted April 2, 2011 Share Posted April 2, 2011 Nydelig bil Må bare spørre, hva er den vakuumslangen som går på innsuget her til? http://www.mbentusiastklubb.com/smf/index.php?action=dlattach;topic=47131.0;attach=5217;image Ser ut som den til bremsekraftforsterkeren, men er jo ikke den? Så forøvrig ut som ett strøkent motorrom også. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harald Posted April 3, 2011 Author Share Posted April 3, 2011 Vakuumslangen går til vakuumpumpen som sitter foran tannhjulet til dieselpumpen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harald Posted December 9, 2012 Author Share Posted December 9, 2012 Siden bilen fungerte som delebil for min andre 3.0 noen dager, benyttet jeg anledningen til å gjøre litt med denne. Jeg hadde radiator og oljekjøler ute. Renset kjølesystem og fylte på frisk kjølevæske. Rustbehandlet oljekjøler. Montert blokkvarmer. Justert ventiler. Jeg fant ut at gass-stagene var feil justert slik at dieselpumpen ikke ga fullt ved bånn gass. Bilen har virket noe treg, så det skal bli spennende å se om dette hadde mye å si. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harald Posted November 21, 2020 Author Share Posted November 21, 2020 Da har jeg begynt på denne: 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harald Posted November 21, 2020 Author Share Posted November 21, 2020 Tverrbjelken bak støtfangeren er helt opprustet. Jeg bytter den med en annen bjelke som jeg tok fra en delebil. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted November 22, 2020 Share Posted November 22, 2020 Gleder meg til å følge prosjektet, Harald! 🙌 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted November 22, 2020 Share Posted November 22, 2020 Men...trenger du denne lenger når Anne har ny bil?🤣 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts