Jump to content

500 E

Kurt Jonny
 Share

Recommended Posts

Det var mange 500 er som blei importert og ombyggd med papir fra diverse vrak. Noken blei kappa og sveist både her og der, mens andre blei det vel gjordt mindre med. Men uansett så er jo det på papiret en f.eks 200d. Litt kjipt å kjøpe bil til 200K, kondemnere den og få utbetalt verdien av en 200d fra seint 80-tall.

Karosseribyttebil? Hva mener han med de da? Trudde en da hadde en orginal norsk som var vrak og event byttet over til en orginal import eller liknende. Ikke 200D

1. kjøp en norsk, skadet 200D og en tysk 500E

2. søk om å bygge opp 200D med karosseriet fra 500E.

3. 500-karosseriet regges som gjenoppbygget 200D med motor og drivverk fra 200D. Da sitter man med en 500-bil med særdeles slapp motor. Papirene sier at det er en 200D.

4. Søk om å bygge om 200D til 500E.

5. Sett tilbake original motor og drivverk.

Da sitter man til slutt egentlig med en helt original 500E, der det har vært en annen motor og drivverk innom en kort stund. Papirene sier at det er en ombygget 200D, mens det i virkeligheten er en 500E.

Det var også andre måter å jukse til dette på, f.eks. ved å skjøte bakpart og frampart fra forskjellige biler.

• 2 weeks later...

noen biler er bygget om som frode beskriver å noen er kappet å skjøtet på mange mulige måter(tidligere var det MYE rart her,nå er det som frode skriver).

Noen er det bare byttet rammenummer på også.

Ang det med skade er jeg ikke enig.

Er bilen bygget om så kan du fint forsikre din 200 til 500.

Min 16v er en ombygd 2liter å jeg har forsikret den som 16v å får igjen for en 16v med skade.

Å dette virker i praksis også for jeg ble rygget på å fikk skadet to dører ink.16v plast å fikk igjen 34000,-(16v dørpanelet er dyrere enn selve døra).