Jump to content

Besøke fabrikken i Sindelfingen - ønsker info, reisetips

MB JON
 Share

Recommended Posts

Hei Mercedes fans!

Er så heldig at jeg skal en tur til Stuttgart i oktober og har da lyst å få med meg Mercedes Museet og gjerne fabrikken i Sindelfingen.

Kan man dra på besøk til fabrikken for omvisning? Finnes det noe info på nettet om dette eller har dere noen erfaringer.

Har dere tips om kurante overnattingsteder i området?

Info tas i mot med takk

Tror ikke det er bare å møte opp, men når det er sagt var det ikke akkuratt trengsel sisit jeg var der. Kan hende du får vært med på en omvisning i fabrikken hvis du har flaks.  Museumet og det som står utstilt ved kundesenteret/butikken er åpent for alle i åpningstidene. De som henter bil selv på fabrikken bor på hotell Graf Zeppelin. Meget fint hotell. God Tur :D

De gangene jeg har vært på omvisning på fabrikken så har jeg bare dukket opp - dog blir turene raskt fylt opp, så det lønner seg å være tidlig ute. Et par ganger har det hjulpet å fortelle at vi har kommet langveisfra for dette, og fått lov til å bli med på tross av at det egentlig var fullt.

Museet er moro å få med seg, men pass på at du får med deg alle utstillingene - ruten er ikke umiddelbart logisk.

• 2 weeks later...

Mener også det bare er å dukke opp og melde seg på omvisning, men når du først er i Stuttgart og hvis du har tid, ta en tur til AMG i Affalterbach ca  60-70 km bort dit.

mye fint å se på på dagtid ( står noen titalls AMG biler utenfor området, men litt vanskeligere å få til fabrikkbesøk her.

Og hvis du har mer tid , ta en tur til HUGO BOSS fabrikkutsalg i Metzingen for å kjøpe deg en skikkelig HUGO BOSS dress til "dressmann" pris

du tjener inn turen bare på dette.

ca 1/3 av vanlig butikkpris. og mye annet i Metzingen også.

• 2 years later...

Hallo,

beklager at du får så sent svar - jeg fant siden din først i dag da jeg lette etter noe i Affalterbach.

Besøk på Mercedes-Benz fabrikkene ordnes via Bertel O. Steen AS, eller via en MB-forhandler som formidler kontakt.

Det er riktig som noen sier i svarene, at man bare kan møte opp og håpe på å få bli med på tur. Dersom det er fullt må man ev. vente til neste tur, ev. neste dag, og det kan jo være vanskelig å få til.  Ved å reservere plass på forhånd via BOS er man sikret plass. Gjør også oppmerksom på at det er forskjellige turer med engelsk og med tysk guiding.

Tips og hjelp til hotellbooking, transport etc. får man også via BOS.

Tråden er eldgammel, men siden dette sikkert er interessant for mange uansett:

Her er fra nettsidene om fabrikksbesøk. Si fra om noen trenger oversettelse.. :)

Tour "Produktion Kompakt", Dauer ca. 1 Stunde Montag - Donnerstag: 15:45 Uhr

Tour "Produktion Exklusiv", Dauer ca. 2 Stunden Montag - Mittwoch und Freitag: 09:20 und 14:00 Uhr,

Donnerstag: 14:00 Uhr

Englischsprachige Führungen Dienstag und Donnerstag: 13:50 bis 15:50 Uhr

Für weitere Informationen und Ihre persönliche Buchung erreichen Sie uns unter:

Telefon: +49 (0)7031-90 7 04 03 (Mo-Fr 8-16h)

E-Mail: Werkbesichtigungen.W050@daimler.com