Jump to content

W210 - innspill og meninger ! :)

Guest jotii
 Share

Recommended Posts

Guest jotii

Hei .

Er en 16 år gammel gutt med HJERTE for Mercedes, spesielt E-klassen.

Har nå ( tror jeg ) bestemt meg for å kjøpe en W210 som førstebil iløpet av noen måneder, men trenger litt hjelp.

Burde jeg kjøpe pre- eller facelift?

Noe jeg burde være obs på? :)

TUSEN takk for alle innspill som kommer her !

Lover dere at med en gang bilen er kjøpt, blir jeg medlem her, og poster MASSE bilder ( som jeg vet dere er så glade i ! :D )

Guest jotii

Men hvordan, de fleste facelift som ikke har gått så langt, er som oftest 100 000 + kr..

Og som ungdom, er jeg ikke stinn av penger, kanskje ca max 75-80 000.

Er det da dumt å kjøpe en godt tatt vare på taxi som har gått 3-400 000 ?

Eller burde jeg da satse på pre-faceliften , der man kan få en bil som har gått kortere til en billigere penger?  :P

Facelift eller ikke, det begynner å bli gamle biler dette her, så noen veldig stabil bruktverdi kan du uansett ikke vente deg. Og når det gjelder rust i forhold til facelift eller prefacelift, så mener jeg å ha hørt at de senere bilene rustet like ille som de tidlige. Tror derfor du først og fremst skal tenke tilstand, ikke minst med tanke på rust, og så kjøpe den beste bilen du finner for det du har råd til å betale, og henge deg mindre opp i årsmodell.

Jeg hører til de gamle grinebiterne her på forumet som mener 124 er den beste miksen av komfort og slitestyrke som finnes, men da en kompis skulle selge sin godt opprustede men ellers meget bra s210 for nesten ingen ting for noen uker siden så ble jeg 210-bilist igjen, jeg også. Og må innrømme at jeg hadde glemt hvor fantastisk behagelig disse bilene er, og ikke minst hvor enormt god plass det føles som at det er i dem. Det er sikkert fordi det faktisk ER enormt god plass i dem...

Lykke til!

MVH Tore

..Tror derfor du først og fremst skal tenke tilstand, ikke minst med tanke på rust, og så kjøpe den beste bilen du finner for det du har råd til å betale, og henge deg mindre opp i årsmodell.

...

hvor fantastisk behagelig disse bilene er, og ikke minst hvor enormt god plass det føles som at det er i dem. Det er sikkert fordi det faktisk ER enormt god plass i dem...

Støtter Tore her - tilstand er viktigere enn årsmodell, det er utrolig god plass i en S210, og de er helt kurrante å kjøre også.  :P

Støtter de ovenfor jeg også. Tilstand er viktigere enn årsmodell. Og bilene med 4-sylindret M111 motor er kanskje ikke de mest spennende å kjøre, men de er billige og motoren er bunnsolid.

210 er enormt gode biler å kjøre, så det er synd at de ikke er så populære, for de fortjener bedre.

Lykke til med kjøp.. kan legge til av erfaring fra verksted at du må skjekke innfestning av øvre fjærskål begge sider foran om bilen har gått i mye salt. dem kan knekke! ingen problem og fikse men vær obs om du skulle ende på en mindre bra 210..

// Friksen

Guest Haraldbenz

Har fulgt med på markedet for w210 en god stund nå. Siden du kun er 16 år gammel haster det ikke med bilkjøp for deg, derfor er mitt foreslag at du venter en stund, og heller sparer penger frem til du er nærmere 18 år. Da har du mer penger å legge i bilen, samtidig som prisene har sunket litt. Da ville jeg gått for en 220cdi, eller lignende, som ikke har gått særlig langt. Hvis du er interessert i å legge så mye penger i det da. Da snakker vi fort +-120 000 kr for en som har gått +- 150 000 km, men som er i rimelig bra stand. Men til gjengjeld så har du en bil som kommer til å gå mange hundre tusen km til om du steller godt med den. :D

Er veldig på utkikk etter w210 selv. Kommer antakeligvis til å kjøpe en til høsten en gang.  :D

vil bare si meg ganske enig i det som er blitt sagt her ang 210 modellen har selv hatt 4 stk,det eneste jeg ikke er helt enig i er det som blir sagt om rust her,jeg vet like godt som alle andre at de ruster en del men er jobben skikkeligt gjort skal det dog ikke kome rust igjen.

hadde selv en 220 cdi som var en del rust å denne blei hel lakkert bytta bakluke og en skjerm resten blei behandla som det skulle og lakkert,bilen går fortsatt her i området og den finntes ikke antydning til rust på denne og nå er det 5 år siden den blei ordna.så vil jeg minne alle som er på jakt etter 210 bil at bilen til charlie er til salgs er vel en av de beste og peneste 210ene mann kan få tak i og denne er værtfall rustfri. 8)

legger ut link til bilen hans her.http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=23106285

Guest jotii

Haraldbenz ;

hehe, vet også jeg at jeg burde vente til jeg er 18, men problemet er at jeg gleder meg ( har gledet meg siden jeg var 10 år) til å kjøpe min første bil, så derfor KLARER jeg faktisk ikke vente lenger  :?

hihi, entusiast på vei?  :D

Guest Haraldbenz

Haraldbenz ;

hehe, vet også jeg at jeg burde vente til jeg er 18, men problemet er at jeg gleder meg ( har gledet meg siden jeg var 10 år) til å kjøpe min første bil, så derfor KLARER jeg faktisk ikke vente lenger  :?

hihi, entusiast på vei?  :D

Jeg skjønner deg veldig godt jeg. Er ikke eldre enn at jeg snart er 18 år selv. Var i samme situasjon som deg for omtrent 2 år siden. Jeg er vokst opp med Mercedes, og har i alle år vært helt bestemt på Mercedes er bilen jeg skal ha. Har også alltid gledet meg mye til å kjøpe min første bil. Det som skjedde for 2 år siden var at jeg holdt på å kjøpe en helt ok 190e, ikke akkurat drømmebilen, men var så utolmodig at jeg ikke klarte å vente. Heldigvis var ikke min far helt med på at jeg skulle kjøpe en slik bil, for i dag angrer jeg ikke et sekund på at jeg ventet. Nettopp fordi jeg snart har lappen, samtidig som jeg har råd til en mye bedre bil enn en ok 190e.

Nå vet jeg naturligvis ikke om du er født med millioner i hånden, eller slikt. Men regner med at du ikke er det, i og med at du sikter etter en w210. Men mitt råd er fortsatt at du venter. Du tenker sikker også at du vil ha en fin bil til å øvelseskjøre med... Men tenk så mange km du sparer på telleren om du øvelseskjører med bilen til mor eller far.  :D

Guest johanthomas

Hehe, bra det ikke bare er meg som er helt tullete :-P

Vet jeg burde, men klarer det bare ikke x)

Skal finne en fin bil som ikke er perfekt til en god penge, så bruke timer i garasjen på å mekke og fikse på den, ikke så mye til øvelseskjøring..

Tusen takk for råd om å vente, men klarer ikke.

Har det ikke helt supert i livet for tiden, så dette er den eneste tingen som faktisk vil få meg opp og stå ordentlig igjen..

Haraldbenz; du blir nok ''stolt'' over meg når jeg har kjøpt bilen du!  :D

• 3 weeks later...

Helt enig med Tommern , begynte den sporten når jeg var 13, er nå 17år og har hatt utrolig mye rart av biler , volvo , amerikanere og et lass med Mercedeser , utrolig morro og få prøvd så mye rart.

Nå har jeg både bruksbil å stasvogn til den dagen lappen er i orden og dere gutta som foreslår at han bør øvelseskjøre i mor/far sin bil , det gir ikke rette følelsen , det og kunne cruise rundt i sin egen bil og vise den frem er jo knallmorro!

220 CDI er nevnt, men hvilken motor man skal gå for er veldig individuelt. CDI går ganske billig, men kan fort bli dyr den også. Dessuten er CDI-bilene ofte drosjekjørt og har gått laaangt. Tar man til takke med en 200 eller 230 får man ofte privatkjørte biler som ikke er gått altfor mye. Vil man ha litt mer power finnes både 280 og 320 med 6-syl og relativt lavt forbruk. Disse er gjerne ikke så mye dyrere, og byr på litt ekstra kjøreglede.

Husk at det ikke er krav om bil for å melde seg inn i klubben :-)

Forøvrig høres ikke forslaget til Tommern så dumt ut. Kjøpe billige biler som trenger litt småfiks og prøve å tjene noen småkroner.

Guest johanthomas

Har nå, etter heftige diskusjoner med Pappa, bestemt meg for å vente med å kjøpe bilen til i hvertfall er 17.

Da har jeg tjente enda litt mere penger på jobben, dog jeg kan få en finere, og kanskje bedre bil ! :)

Takker for alle innspill, largrer denne tråden så jeg kan sjekke når den tid kommer at bilen skal kjøpes.

FrodeS; hehe, det burde nesten vær det , så god som denne klubben er!   :D

Har nå, etter heftige diskusjoner med Pappa, bestemt meg for å vente med å kjøpe bilen til i hvertfall er 17.

Da har jeg tjente enda litt mere penger på jobben, dog jeg kan få en finere, og kanskje bedre bil ! :)

Takker for alle innspill, largrer denne tråden så jeg kan sjekke når den tid kommer at bilen skal kjøpes.

FrodeS; hehe, det burde nesten vær det , så god som denne klubben er!   :D

Neida, det holder at du har Mercedes på hjernen :-)

Selv om det er vanskelig å innrømme når man er 16 og har bestemt seg, så skal du nok ikke se bort fra at far din har et godt poeng.