Jump to content

Termostat 290TDT

Frank O
 Share

Recommended Posts

Hei

Eg har en E290TDT 98 mod.

Skal altså til å skifte termostat. En kompis skulle gjør jobben for eg har fullt opp med å renovere et hus.

Da eg handla termostat hos den lokale CD-Cardic sjappa sa dei at det var to alternativ til denne bilen, en laus termostat og en termostat med hus. Eg og han bak disken blei enige om at eg sikkert skulle ha kun termostat uten hus, billigere og den dei solgte mest av.

Så demonterte kompisen termostaten for å skifte, men han kom fram til den konklusjonen at eg måtte ha komplett med hus, for det gikk ikkje å få ut termostaten.

Så søker eg på EPC og autoimport.dk og da kommer det fram et alternativ, nemlig den uten hus.

Er det noken som har ein formeining om dette, har kompisen tatt feil, eller må eg få han på CD-Cardic til å bestille termostat med hus til meg. (må seiast at eg har fått endel feil deler hos CD-Cardic til denne bilen.)

WDB2102171A536849

Du har trossalt bare en bola gammel 250D motor.

Takk for raskt svar.

Nå har eg ikkje følgt så masse med på denne dieselverden ,men vil det sei at eg har en 20v 250 motor som stammer 94 facelift 124, med større volum og sneglehus. Jaja, men da er det jo solide greier.

Angående termostat får eg vel ta meg tid til å skru litt sjølv da, før eg blir tøff i trynet overfor han delepusheren.

Du har trossalt bare en bola gammel 250D motor.

Takk for raskt svar.

Nå har eg ikkje følgt så masse med på denne dieselverden ,men vil det sei at eg har en 20v 250 motor som stammer 94 facelift 124, med større volum og sneglehus. Jaja, men da er det jo solide greier.

Angående termostat får eg vel ta meg tid til å skru litt sjølv da, før eg blir tøff i trynet overfor han delepusheren.

Spørs vel om ikke du i stor grad har en 250 10v :-)

Det er mye som er endret, men blokka skal være omtrentlig den samme. En relativt solid sak som går både billig og helt greit.

Spørs vel om ikke du i stor grad har en 250 10v :-)

Det er mye som er endret, men blokka skal være omtrentlig den samme. En relativt solid sak som går både billig og helt greit.

Strengt tatt så er det vel en 250 10v ja  :x

Den virker faktisk temmelig bra, men så er den jo akkuratt innkjørt, dvs 412K KM