Jump to content
Tor Anton

Treff på Vålerbanen 2010

Recommended Posts

Da er et nytt MBtreff på Vålerbanen under planlegging.

Som sagt tidligere så er baneanleggene stengt i juli(noe team Norge  har bestemt :( ) å vi synes at å ha dette før juli er litt tidlig med tanke på landstreffet på Gol, div. treff ellers og ferier så August har alltid vært drømmemåneden vår.

Men vi har jo lært litt opp igjennom årene. De 3 tidligere treffene har vist oss at å ha treff sammen med jakt og fiskedagene i elverum er litt problematisk med tanke på overnattinger i omrd.

Å da 1.august i år er på en søndag så utgår den dagen, å jakt og fiskedagene er 5-8 august så det utgår også. å så viser det seg at NTS er opptatt de 2 påfølgene helgene.

Den datoen vi har reservert er Lørdag 4.September 2010

Noen synspunkter fra Dere på dette???

Passer utmerket, det er en god gjeng fra Stavanger som vil stille på dette, satser på flere enn ifjor... :P

Dette er helt hinsides gøy så det kan anbefales for de som ikke har prøvd dette før, dette passer for alle fra 16 år(De kan øvelseskjøre på Våler fra fylte 16 år...) til livets slutt.... 8) :D

IMG_1118-2.jpg

Et lite stemningsbile fra i fjor med 4 biler fra Stavanger.... :P

Tor Anton: Eneste forskjellen for våres del, er at vi med stor sannsynlighet ikke bestiller overnatting på Våler hos gamlefar igjen, men overnatter der vi var året før...det er en times kjøring sørover fra Våler, men det gjør ikke noe da vi mest sannsynlig drar over fjellet på torsd for å ta en tur innom søta bror på fredagen... :lol:

Eventuelt om det er noen skikkelige hytter nærmere banen med litt bedre standard enn hos gamlefar så kan jo det vurderes.... :lol:

folk bor seff akkurat der de vil. Du kan bo hjemme, i bilen, telt, på hotell w.e.

men vi må tenke litt på de som skal komme også.

det er mange som ikke ønsker å bo på sangengrunn(hetet det ikke det??) pga. pris og avstand.

det er flere som ønsker å ha kostnadene så lave som mulig, å det er de som ikke ønsker å passere NTS å kjøre en time ekstra for så å kjøre en time tilbake dagen etterpå for å komme på banen.  Dette de som kommer fra nord, øst og vest i forhold til NTS.

Men er det ikke ønskelig for noen å bo i nærheten av elverum og våler så kan vi å booke banen lørdag 7august da grunnen til datoen er kun for å ikke møte på fulle overnattinger i nærmiljøet.

TA & Viper

Det er helt suupert at dere som er primus motor i 190-klubben også arrangerer denne banekjøringen på Våler.

Massse cred til dere  8)

Det er helt fint Tor Anton, ser poenget.. :D

4 September er glimrende dato, så bare behold den.. :P

Er enig i at Sanngrund er noe langt unna banen!

Mener og huske at vi betalte 250kr per natt per hytte hos "gamlingen", da koster disse 62.5kr per person.

Ser hos Sanngrund at der koster dei største hyttene med alle retigheter 990kr per natt, da koster disse 123.75kr per person.

Har full forståelse for at folk vil ha det billigt og håper at vi kan samles på samme plass i år også siden kvelden før og etter kjøringen er en viktig del av den sosiale biten.

Blir også overrasket viss vi får komme til "gamlingen" i år også siden han ikke viste at det var en bilklubb og det var en del støy på lørdagsnatta.

Men det burde være alternativer mellom disse i både pris og standard, innen en time fra banen???

Link til Sanngrund: http://www.sanngrund.no/

Det er camping i Elverum også, og det er ikke fullt så langt - bare 20-25 minutter fra Våler. Har ikke vært på campingen der på 6-7 år, men da var hyttene helt ok hva angikk standard.

Ellers er det motell på Myklegard (ca. 35 minutter unna, http://www.myklegard.no) og Elgstua (i Elverum, http://www.elgstua.no/overnatting). Førstnevnte er enkelt, hos sistnevnte har de fleste rommene tilnærmet hotellstandard. :)

Camping er jo heilt klart og foretrekke siden det da blir mere sosialt og folk kan velge om dei vil betale for hytte eller ta med teltet og spare på den måten.

Helt enig der, dessuten gjør det at "alle" kan være med, trenger ikke å sette av flere tusen kroner for å ta en helg når man ikke bor seg ihjel med å bo et dyrt sted. ;) Bare litt info om hva som finnes i nærheten.. ;)

Gleder meg som et lite barn til denne turen jeg :D :D :D

2 måneder igjen så er banefelgenne til 211`en forhåpentligvis annkommet.! Såååååååååååååååå da er jeg klar :D :D

Det er camping i Elverum også, og det er ikke fullt så langt - bare 20-25 minutter fra Våler.

Bare vi kan finne noe som har litt bedre standard enn der vi var ifjor så er jeg kjempehappy!!.

Som Johnny er inne på, det å samles og ha det litt sosialt før og etter er viktig.... 8)

Hva koster dette å være med på?

Det har pleid å være rundt 400 for å kjøre på bana mener jeg å huske. Latterlig billig for å kunne kjøre en hel dag på ei bane som ikke er overfylt med gærninger uten forhold til verken egen eller andres bil.

Frister det, kan jo bare henge meg på vestlendingene bortover også...

Du MÅ være med til Våler...!!! Er utroli kult :D :D :D

Gleder meg som et lite barn, for da skal banehjula monters på 211`en...Oooooooooooooooooo hei som det skal gå :D

Da får vi prøve å få til det... Har utrolig lyst til å kjøre på bane, aldri prøvd annet enn på isbane(etter løpet), da fikk jeg bare kjeft for at jeg ikke var med i breisladden, løpsledern mente at jeg hadde vinni.... hehe

Skulle bare hatt en 230E, istedet for dette tunge S124-dråget....

Da får vi prøve å få til det... Har utrolig lyst til å kjøre på bane, aldri prøvd annet enn på isbane(etter løpet), da fikk jeg bare kjeft for at jeg ikke var med i breisladden, løpsledern mente at jeg hadde vinni.... hehe

Skulle bare hatt en 230E, istedet for dette tunge S124-dråget....

Er SJEF og kjøre på bane :D :D :D