Jump to content

Speil på 210 lever sitt eget liv

Frank O
 Share

Recommended Posts

På min S210 stiller speilet på passasjersiden seg ned og litt ut når eg setter bilen i revers. Egentlig en fancy funksjon i visse tilfeller, iallefall om det hadde justert seg tilbake når eg setter den i drive. Men den justerer seg altså viss eg er innom revers, og det er jo ganske ofte det på veien fra Park til Drive, så da tviler eg på at dette er som det skal være. Bilen har minne-seter, er speila kobla opp mot minnet og?

Har nettopp begynt å bruke bilen, så det kan jo hende det er noke som har hengt seg opp på et vis., den har egentlig ikkje blitt brukt siden 2005, mulig den har masse bugs i elektronikken. Får bruke den litt og så ta en diagnose på den.

Vel det skal jo stille seg tilbake igjen. Denne funksjonen er kun aktiv når du har aktivert knappen for å stille passasjerspeile i midtkonsollen. Hvis du har aktivert knappen for førersiden, vil ikke speilet stille seg, men holde den normale posisjonen.

På min s210 var det slik, og det var en god funksjon. Jeg kan ikke huske at den ble i revers stilling, og det betyr vel at på min gikk den i normal speilstilling når den ikke stod i revers. Jeg hadde også minneseter mener jeg....

Jeg hadde dette på min fineste s210 en gang i tiden, og det stemmer som det sies her at det er en del av memory-pakken. Stemmer også, hvis jeg ikke husker helt feil, at den bare fungerer når speiljusteringsbryteren står "parkert" på passasjersidens symbol, slik at man skal kunne koble det ut når det for eksempel er fare for frost. Og den skal gå nøyaktig tilbake der den sto når du flytter velgeren ut av "R"-posisjon. Gjør den ikke det, er det noe galt.

MVH Tore

Speilet går også tilbake i "vanlig" stilling hvis du trykker på førersiden for stilling av speil mens bilen står i R, og går ned til bakhjulet igjen sånn ca hvis du setter den til passasjersiden igjen..

På min går den automatisk ned og litt inn så jeg ser i bakkant av høyre bakhjul når jeg rygger. Den stiller seg til vanlig igjen litt ymse når jeg setter den i D... Enten kommer den opp med en gang, eller så må jeg faktisk begynne å kjøre før den kommer opp. Videre er det som Tommern57 sider, rygger du fort så retter den seg opp igjen og du har vanlig speil, og ikke ryggespeil :-)

Men hvis det er mulig å stille hvor speilet skal stå når man setter den i R vet jeg ikke, og hvis noen vet om hvordan man evnt gjør det så si ifra