Jump to content

Min CLS 320 CDI "AMG 63"

caaatooo
 Share

Recommended Posts

Da er det kanskje på tide å lage seg en liten tråd om CLS'en min, som er en tidligere kjenning inne på dette forumet, da det var Ronnie som var første eier på den.

Bilen er en 2007 modell CLS 320 CDI med full AMG 63 optikk med 4 utblås bak. Lettere senket (30 - 35 mm) på Airmatic-systemet. Bilen har også utvidet skinnpakke (skinntrukket dashbord, dørsider, m.m.), samt elektrisk justerbare, Alabasterweiss Designo skinninteriør med memory i et ellers sort interiør. I tillegg inneholder utstyrslisten også det største Comand navigasjonssystemet med DVD, Harman Kardon lydpakke, el soltak, Keyless Go, ortopediske stoler, 4 soners klimaautomatikk, el. rollo, 7-Gtronic automatkasse med girskifthandler på rattet, osv osv osv.

Bilen er på sommeren skodd med kostbare Superstar Leon Hardiritt Orden felger i 9,5x20" foran og 10,5x20" bak, med Yokohama AVS Sport 245/30-20" foran og 285/25-20" bak. På vinteren har bilen 19" AMG felger med 235/35-19" Nokian Hakkapelita 7 piggdekk.

Det som er blitt gjort med bilen hittil i mitt eie er å fått profflagt lys solfilm på alle rutene unntatt frontruta (20% lysgjennomstrømning på bakruta og 40% lysgjennomstrømning på alle siderutene). Jeg har også tatt en skikkelig firehjulskontroll med bl.a. bytte til kortere, originale bolter i forstillingen, for å få bukt med skjeivslitasjen på dekkene.

Av videre planer for bilen skal jeg gå til anskaffelse av "senkestag" fra http://adjustableairride.com/ , få tatt en skikkelig skinnpleiebehandling med produkter fra Swiss Wax (evt. fra andre leverandører, kom gjerne med anbefalinger!), få montert iPod-adapter, samt "pusse opp" sommerfelgene og forhåpentligvis lakkere senteret i en annen farge enn sort (kom gjerne med forslag til farge dere tror kan bli kledelig!). Utover dette skal bilen bare nytes  8)

Noen bilder, slik den ser ut nå:

efluulxdedq0zrpl00wy.jpg

Sammen med gammelbilen min...

d7485j61u81n6oaizzfv.jpg

Etter solfilm...

Samt noen bilder i "vintermodus", sammen med mine foreldres MB W212....

fjn6eqwrddsh6fw6v12s.jpg

j8dkis4bs1al68abaw17.jpg

pwvzudr03vab5mprphby.jpg

13epnl45qeotkg0zyu2l.jpg

pwvq1ci1md52neyecohh.jpg

1585e0z3j5dwdgs3tms6.jpg

• Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

NIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIICE VOGN :D :D :D

Tusen takk for det! :D

Denne bilen er bare helt sinnsykt rå!! Men si meg, har du lakkert felgene som Ronnie hadde??

Takk for det, Charlie - kjempemorsomt å høre fra en ekte MB entusiast (selv om det er MANGE av dere her)  8)

Felgene var lakkert i mattsvart da jeg kjøpte bilen, uten at jeg vet noe nærmere nårtid dette ble gjort. Forsto det slik på Ronnie at felgene faktisk var kjøpt nye med hvitt senter. Felgene er uansett ikke i den tilstanden jeg ønsker (les: de ser ikke ut som nye), så jeg skal bytte ytterkanter på ett par av felgene og få de lakkert opp igjen. Vet ennå ikke hvordan farge jeg burde satse på, da... :)

Denne bilen er bare helt sinnsykt rå!!

+1  :thumbright: Ikke mer å si om den saken!

Personlig synes jeg den kler felgene med sort senter ganske så bra jeg.

(evt.: http://arkiv.mbentusiastklubb.com/Klubbtreff/nasjonale/gol2007/web/utstilling/images/DSC_0019.JPG:))

Tusen takk Stian! Du har ikke akkurat så mye å klage på når det gjelder bilparken, du heller... ;)

Du har jo sett bilen "live", så du vet jo hvordan bilen kler hjulene. Jeg liker personlig ikke sorte felger, selv om CLS'en faktisk kler dem overraskende bra. Jeg tror likevel at de kunne sett mye bedre ut med en mørk, gråaktig farge. Skal prøve å photoshoppe noen bilder etterhvert, for å danne meg et inntrykk. Gullfargede felger kunne jo kanskje også vært et alternativ, men det vil nok bli litt for mye bling-bling  :P

Den CLS`en var råååååååååååååå  :D

Det kjører nok mye som er råere langs våre norske veier, men jeg er i alle fall forelska i CLS'en. Er "født og oppvokst" i Mercedes, men har selv bare hatt BMW'er tidligere, og jeg fryktet at savnet etter BMW ville bli til å ta og føle på. Så feil kunne jeg ta...  :lol:

Bare en ting å si: MAGISK bil 8)

Kjempemorsomt å høre gunsen, tusen takk! :)

Sitter bare her helt fjetret og skroller opp og ned på bildene av bilen(e), øya er ikke i nærheten av å bli mett, ser virkelig frem til oppgraderingene. :) Tør nesten ikke å be om flere bilder for da kommer jeg ikke ut av tråden.

Kjempemorsomt å høre! :D Jeg synes i alle fall selv at bilen er meget "riktig", og håper at de planlagte oppgraderingene kommer til å sette prikken over i'en. Har noen flere bilder av bilen på sommerhjulene, skal se om jeg ikke får lagt dem ut med tid og stunder... :)

Felgene ble lakkert av han som kjøpte bilen av meg :D.  Hva Med å la senteret være sort å lakkere ringene hvit matt. Tror det vil passe bilen bra  8)

Det høres ut som et spenstig forslag, skal tenke litt over det :D Selv liker jeg godt den blanke kanten, selv om jeg skulle ønske at den var litt større... du bestilte felgene med liten kant foran og middels bak? Mener å huske at man kunne bestemme kantstørrelsen ut ifra tre alternativer på Superstar felger :)

Jeg fikk beskjed fra Superstar da jeg var i dialog med dem før importør, at dette var max som passet på bilen. Tror du vil få problemer med større felg. Får du mot formodning plass så er jeg helt enig at det hadde vært rått.. Jeg hadde samme problemet på S-klassen jeg kjøpte etter din bil. Blei liten kant forran og middels bak. Der var det absolutt IKKE plass til noe mere  :D Er jo så lite salg av sånne felger her til lands, så det er vanskelig å få prøvd noe på forhånd også. :x 

Jeg fikk beskjed fra Superstar da jeg var i dialog med dem før importør, at dette var max som passet på bilen. Tror du vil få problemer med større felg. Får du mot formodning plass så er jeg helt enig at det hadde vært rått.. Jeg hadde samme problemet på S-klassen jeg kjøpte etter din bil. Blei liten kant forran og middels bak. Der var det absolutt IKKE plass til noe mere  :D Er jo så lite salg av sånne felger her til lands, så det er vanskelig å få prøvd noe på forhånd også. :x 

Det er ikke godt å si, men jeg vil tro at det kunne gått an å hatt breiere kant hvis man hadde hatt et annet innpress på felgen, ved å fått felgene mer inn "under" bilen. Superstar-felgene produseres jo individuelt til hver enkelt bil, slik at man kan få det innpresset man selv ønsker. Vil nok tro at man kunne fått en 11,5 - 12" brei felg på bak  8) Likevel er det mer enn rått nok for min del, og til mitt bruk (mye langkjøring) er det nok gunstig å ikka ha heeelt ekstreme felger - selv om disse felgene er nokså ekstreme i mine øyne  8)

Jeg er veldig spent på hvilke felger som kommer på den nye S212'en din - har du lyst til å avsløre noe..? ;)

Går uttapå alt annet  :P !!!!! Drømmebilen  :D :D . Bare helt nyyyyydelig. Hyggelig å se at noen med entusiasme tar vare på det grunnlaget som Ronnie la. Lykke til videre!!

Tusen takk for det, det er virkelig kjempemorsomt å høre! :D Jeg kan love at bilen har et godt hjem hos meg, den skal ikke mangle noe, verken når det gjelder vedlikehold og pleie :)

Ååååååååååååååh, shit! Dæven den er bare helt vannvittig rå!!!!!  :D

Tusen takk for det Syver! :D Jeg er storfornøyd så langt, har lyst til å kjøre med den hele tiden! Det er en helt fantastisk bil, og når det gjelder kjøreegenskaper så er den helt fantastisk! En ekte milsluker :)

Legger i samme slengen ut enda noen lavkvalitets mobilbilder av CLS'en på sommerhjulene. Skal få lagt ut noen ordentlige bilder av den så snart jeg finner kabelen til digitalkameraet... :)

qt2rjvg6y8q5fs7k1mtx.jpg

b1gu7ge9otcyj27tpqyx.jpg

boc6jmlhd5f91e7lfsxh.jpg

kqonfx7m9yxynqaux6nw.jpg

qwczz519q7ljgzz4mjzu.jpg

Til tross for at jeg frem til nå har vært bitt av BMW-basillen, så har jeg faktisk hatt en Mercedes tidligere, men dog som bruksbil. Det var en 1991 modell 230TE Sportline, som var gått noe over 300.000 km da jeg solgte den. Solfilm på alle rutene unntatt frontruta, 17" på både sommer og vinter (avbildet nedenfor på vinterhjulene), og stor Alpine stereo som var profft bygget. Kjørte 65.000 tilnærmet problemfrie kilometer med den i mitt knappe to års lange eie, og tjente for første og hittil eneste gang penger på bil (!) da jeg solgte den :)

ne3fb6nli213cjx92u3a.jpg

z6kdo0gys6nub6de1i7n.jpg

8bwlqvvvldzbv9uyqqsa.jpg

Mercedes-Benz har vært ekstremt flinke på design, denne CLS'en er noe av det flotteste 

jeg vet om. Den er så utrolig fin i hvit (Californiahvit), Noe din er ett bevis på. Med dem

felgene du har på, sort med blank kant - smakfult!

Samme her; CLS og de gode, gamle S-klasse coupe'ene (SEC) er noe av det peneste Mercedes har produsert :) Men en SL (R129) og en strøken W124 er heller ikke å forakte...  8)

...samtidig som jeg gjeeerne kunne tenkt meg å fått kloa i den strøkne 123'en din ;)

Mercedes-Benz har vært ekstremt flinke på design, denne CLS'en er noe av det flotteste 

jeg vet om. Den er så utrolig fin i hvit (Californiahvit), Noe din er ett bevis på. Med dem

Samme her; CLS og de gode, gamle S-klasse coupe'ene (SEC) er noe av det peneste Mercedes har produsert :) Men en SL (R129) og en strøken W124 er heller ikke å forakte...  8)

...samtidig som jeg gjeeerne kunne tenkt meg å fått kloa i den strøkne 123'en din ;)

Mercedes har mange snadder biler :D :D :D

Mercedes har mange snadder biler :D :D :D

Det er helt sant :D Siden jeg nesten er født og oppvokst i Mercedeser, har jeg vært med foreldrene mine i en del forskjellig siden jeg ble født i 1984; flere W123, flere W126, MB 420 SEC (husker ikke modellbetegnelsen på disse..?), MANGE W124'er, en W210, en W202, to W203'er, en W220, såvidt en W211, og nå en W212. Kor oppsummert kan det vel slås fast at foreldrene mine er MB entusiaster, som aldri helt skjønte hvorfor jeg hadde lyst til BMW...  :lol:

• 1 month later...

Hei Cato

Gratulerer med nyydelig CLS!!!  :D :D :D

Kjører selv CLS med Kleemann oppgradering og AMG 63 styling

http://www.benz.no/MBCLS320CDIAMG.htm

Jeg fikk oppgitt 290 hk og 650 nm på Kleemann oppgraderingen- ref. hjemmesiden til Kleemann

320-KD: A KD-Box. Up to 290 HP a nd 650 Nm (481 lb-ft) of torque.

Har du programering av hjerne eller box?

Det er ihvertfall en utrolig nydelig bil å kjøre - med et utrolig drag!!

Mener dette er en av de peneste formene MB har laget!!! (Sammen med den gamle SEC'en)

Lykke til med grombilen videre

mvh Benz

• 2 weeks later...

Hei Cato

Gratulerer med nyydelig CLS!!!   :D :D :D

Kjører selv CLS med Kleemann oppgradering og AMG 63 styling

http://www.benz.no/MBCLS320CDIAMG.htm

Jeg fikk oppgitt 290 hk og 650 nm på Kleemann oppgraderingen- ref. hjemmesiden til Kleemann

320-KD: A KD-Box. Up to 290 HP a nd 650 Nm (481 lb-ft) of torque.

Har du programering av hjerne eller box?

Det er ihvertfall en utrolig nydelig bil å kjøre - med et utrolig drag!!

Mener dette er en av de peneste formene MB har laget!!! (Sammen med den gamle SEC'en)

Lykke til med grombilen videre

mvh Benz

Hei!

Beklager et altfor sent svar, har ikkje sjekket tråden i det siste  :(

Tusen takk, og takk det samme - det er virkelig nydelige biler! Er fortsatt storfornøyd etter snart 18.000 kjørte kilometer i mitt til nå problemfrie eie :D Ser også at jeg kjenner igjen bilen din fra en salgsannonse på finn.no for en stund tilbake; var en sølvfarga med like felger. Grom vogn!  8)

Min har omprogrammering av hjernen, hvor det er tatt utgangspunkt i Kleemann sitt oppsett, men blitt tilpasset nordiske forhold. Bl.a. er motortemperaturen justert opp +/- 2 grader sammenlignet med originalt. Jeg synes selv at 685 nm høres i overkant mye ut, så jeg vil tippe på ca. 650 nm. Det drar uansett mer enn bra nok  8)

Vurderer å kjøpe meg originale AMG pedaler til bilen, som en liten julegave til meg selv... noen som har bilder av dette? Sjekket pris hos Stjerneservice på delene, men syntes nesten det hørtes for billig ut til å være originale AMG deler, selv om han garanterte at det var det  :lol: