Jump to content

Kleemann boost kit til M111 (CLK230K 1999)

Recommended Posts

Hei folkens, har søkt litt rundt på forumet og funnet litt info om kitet. Har muligheten til å få kjøpt et brukt kit til 4.000,-, noe som er relativt rimelig sammenlignet med andre kit jeg har sett til salgs tidligere. Er det noen som har erfaringer med dette kitet? Det lover vel rundt 225-230hk (noe jeg tar med en klype salt), men regner med at det merkes en vesentlig forskjell i performance? Og burde jeg ha chip i tillegg, evt bytte tennplugger etc etc? Siden motoren får mer luft burde den jo få mer bensin også? Eller regulerer den dette selv? (Skjer det noe med drivstoff-forbruk?) Mye jeg lurer på, så alt av erfaringer/tips & råd blir satt pris på :)

På forhånd takk :)

Tror det var en tilsvarende din bil som ble målte på dynpack her i stavanger.

Husker jeg riktig hadde eier kun drevet om kompressoren, ingen andre endringer

Bilen leverte 200hk på nav, altså tilsvarende motor effekt du oppga

Takk for svar bska, 200hk på nav er slettes ikke ille :)

Jøran89, nei det er ikke alltid like lett å finne info om 208, men finnes noe info på utenlandske forum. Jeg har lenge synes at CLKen mangler litt effekt, så tror et boost kit kan gjøre meg mer fornøyd på den kanten. Før CLKen hadde jeg en 9-3 2.0t med 213hk fordelt på 1350kg, så 193hk fordelt på 1650kg føles litt slapt i forhold. Har en del prosjekter på gang med bilen, driver og setter inn comand 2.0 i den, har dog noe problemer med å finne en d2b wakeup cable som skal være inni ledningsnettet et sted, men tenkte å legge ut litt bilder osv fra det etterhvert :) Blir det kleemann-kit kjøp skal jeg se om jeg ikke kan få målt en før/etter effekt også. Har en G-Tech måler, dog fungerer den ikke så godt på automatgir.

Guest C200cdid2

hei

sørg for at du får med alle delene. får du med alle delene, så får du med

det som trengs for å flytte luftmassemåleren også.

hadde selv ett slikt kit på min 1997 C230 kompressor.

tenkte ikke så mye på forbruk, men ved vanlig kjøring så var det lite/ingen forandring.

chip i tillegg er mulig, jeg hadde ikke det. evnt større intercooler itillegg også, så blir det enda mer :-)

C200cdid2, takk for svar, merket du mye forskjell i ytelsene? Pratet med selger i dag, så det som trengs for å flytte lmm følger med :)

Blir kjøp i morgen, skal legge ut litt info om installasjon osv når det er fullført.

-har blitt anbefalt å bytte tennplugger og innsprøytningsdyser også. Tennpluggene vet jeg hvilke jeg skal ha, men hva med dysene? Vet ikke hva jeg har nå (M111) og vet ikke hva jeg trenger, utover noen som gir litt mer drivstoff.

Kaldere pugger kan være ett alternativ, men ved en beskjeden effekt økning på 10-30% er man normalt innenfor toleranse. Samme gjelder injector'er også. Byttes injector'er må motorstyringen chippes/reprogrammeres.

-sånn, da har jeg holdt på 9 timer med skruing i dag, for å finne ut at ene delen (drevet til dynamoen) ikke passer, i tillegg til muligens og ha ødelagt dynamoen (A010 154 54 02). Ser mekonomen skal ha over 6.000,- for en ny en, kan det stemme? Skal prøve å få frest en ny del til drevet i morgen.

EDIT: -noen som vet om det er samme dynamo på SLK230 Kompressor og CLK230 Kompressor? (Begge M111, 193hk, 1999 og tidligere).