Captain 0 Posted July 28, 2009 Share Posted July 28, 2009 Hei folkens, har søkt litt rundt på forumet og funnet litt info om kitet. Har muligheten til å få kjøpt et brukt kit til 4.000,-, noe som er relativt rimelig sammenlignet med andre kit jeg har sett til salgs tidligere. Er det noen som har erfaringer med dette kitet? Det lover vel rundt 225-230hk (noe jeg tar med en klype salt), men regner med at det merkes en vesentlig forskjell i performance? Og burde jeg ha chip i tillegg, evt bytte tennplugger etc etc? Siden motoren får mer luft burde den jo få mer bensin også? Eller regulerer den dette selv? (Skjer det noe med drivstoff-forbruk?) Mye jeg lurer på, så alt av erfaringer/tips & råd blir satt pris på På forhånd takk Quote Link to post Share on other sites
bska 7 Posted July 28, 2009 Share Posted July 28, 2009 Tror det var en tilsvarende din bil som ble målte på dynpack her i stavanger. Husker jeg riktig hadde eier kun drevet om kompressoren, ingen andre endringer Bilen leverte 200hk på nav, altså tilsvarende motor effekt du oppga Quote Link to post Share on other sites
Jøran89 0 Posted July 28, 2009 Share Posted July 28, 2009 Flott det kommer mer info om 208 her! Er alt for lite fra før har jeg merket. Quote Link to post Share on other sites
Captain 0 Posted July 28, 2009 Author Share Posted July 28, 2009 Takk for svar bska, 200hk på nav er slettes ikke ille Jøran89, nei det er ikke alltid like lett å finne info om 208, men finnes noe info på utenlandske forum. Jeg har lenge synes at CLKen mangler litt effekt, så tror et boost kit kan gjøre meg mer fornøyd på den kanten. Før CLKen hadde jeg en 9-3 2.0t med 213hk fordelt på 1350kg, så 193hk fordelt på 1650kg føles litt slapt i forhold. Har en del prosjekter på gang med bilen, driver og setter inn comand 2.0 i den, har dog noe problemer med å finne en d2b wakeup cable som skal være inni ledningsnettet et sted, men tenkte å legge ut litt bilder osv fra det etterhvert Blir det kleemann-kit kjøp skal jeg se om jeg ikke kan få målt en før/etter effekt også. Har en G-Tech måler, dog fungerer den ikke så godt på automatgir. Quote Link to post Share on other sites
Captain 0 Posted July 29, 2009 Author Share Posted July 29, 2009 Etter hva jeg kan se på amerikanske forum anbefales det også å flytte mass air flow sensor, noen som har vært borte i dette? Quote Link to post Share on other sites
Guest C200cdid2 Posted July 29, 2009 Share Posted July 29, 2009 hei sørg for at du får med alle delene. får du med alle delene, så får du med det som trengs for å flytte luftmassemåleren også. hadde selv ett slikt kit på min 1997 C230 kompressor. tenkte ikke så mye på forbruk, men ved vanlig kjøring så var det lite/ingen forandring. chip i tillegg er mulig, jeg hadde ikke det. evnt større intercooler itillegg også, så blir det enda mer Quote Link to post Share on other sites
Captain 0 Posted July 29, 2009 Author Share Posted July 29, 2009 C200cdid2, takk for svar, merket du mye forskjell i ytelsene? Pratet med selger i dag, så det som trengs for å flytte lmm følger med Blir kjøp i morgen, skal legge ut litt info om installasjon osv når det er fullført. Quote Link to post Share on other sites
Captain 0 Posted July 31, 2009 Author Share Posted July 31, 2009 -har blitt anbefalt å bytte tennplugger og innsprøytningsdyser også. Tennpluggene vet jeg hvilke jeg skal ha, men hva med dysene? Vet ikke hva jeg har nå (M111) og vet ikke hva jeg trenger, utover noen som gir litt mer drivstoff. Quote Link to post Share on other sites
Captain 0 Posted August 3, 2009 Author Share Posted August 3, 2009 Nå har jeg vært inne på WIS og funnet alt (forhåpentligvis) av papirer jeg trenger for å skru inn kleemann kitet. Så da blir det skruing i morgen, skal prøve å få tatt noe bilder og lagt ut Quote Link to post Share on other sites
bska 7 Posted August 4, 2009 Share Posted August 4, 2009 Kaldere pugger kan være ett alternativ, men ved en beskjeden effekt økning på 10-30% er man normalt innenfor toleranse. Samme gjelder injector'er også. Byttes injector'er må motorstyringen chippes/reprogrammeres. Quote Link to post Share on other sites
Captain 0 Posted August 4, 2009 Author Share Posted August 4, 2009 -sånn, da har jeg holdt på 9 timer med skruing i dag, for å finne ut at ene delen (drevet til dynamoen) ikke passer, i tillegg til muligens og ha ødelagt dynamoen (A010 154 54 02). Ser mekonomen skal ha over 6.000,- for en ny en, kan det stemme? Skal prøve å få frest en ny del til drevet i morgen. EDIT: -noen som vet om det er samme dynamo på SLK230 Kompressor og CLK230 Kompressor? (Begge M111, 193hk, 1999 og tidligere). Quote Link to post Share on other sites
Captain 0 Posted August 5, 2009 Author Share Posted August 5, 2009 Da var kitet skrudd inn, det tok totalt 14 timer, hvor 11 timer var skruing...vesentlig mer enn "et par timer", som han jeg kjøpte det av fortalte at det tok, hehe Merker en fin forbedring i ytelser, og ikke minst i lyden, lyden på høyt turtall fra kompressoren er herlig, noe ala dette http://www.youtube.com/watch?v=LHxUwgdLSN4 Quote Link to post Share on other sites
Torbjørn 4 Posted August 5, 2009 Share Posted August 5, 2009 Kompressorlyd er, og forblir rått som bare fy Godt å høre at det ordnet seg. Bare pass på at motoren ikke går for magert nå da Quote Link to post Share on other sites
Captain 0 Posted August 5, 2009 Author Share Posted August 5, 2009 Ja, skal bytte plugger til de Kleemann anbefaler, de er kjøpt inn, har bare ikke satt de på ennå. Tror det skal gå greit, men hadde nok gjort seg noen andre innsprøytningsdyser også. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.