Jump to content

Geir-Arne

Members
  • Posts

    2
  • Joined

  • Last visited

Geir-Arne's Achievements

0

Reputation

  1. Har ikke sett noen trend med tanke på været. Jeg føler den oppfører seg noe bedre ved kald motor, men vil absolutt ikke si den er frisk ved kald motor heller. Utover dette så er motortemperaturen normal og det er ingen tegn til at motoren overopphetes eller lignende.
  2. Hei, nå begynner jeg å gå tom for ideer og det samme gjør de jeg har snakket med. Hvordan skal jeg få denne bilen, en 190E fra 1986 med en 2.0L (gått 175000) til å oppføre seg. Nedenfor ser dere en liten beskrivelse av problemet. Jeg tipper det er mange her som har noen ideer, og om du ikke har noen så er jeg også interessert i å høre om hva som anbefales å gjøre dersom jeg ønsker å bytte hele motoren. Hvilke motorer er enklest å få montert inn i denne bilen eventuelt. Jeg er ikke opptatt av effekt. Jeg ønsker kun en bil som starter og går. Jeg antar også det er best å holde seg til 4 sylindre, da motorrommet i disse ikke er av de største. Bilen er også utstyrt med automatkasse, dersom det er relevant for valg av motor. Håper på mange gode tips Problembeskrivelse Start og stopp: Har aldri opplevd store problemer med å starte bilen. Tomgang: Bilen går relativt gjevnt på tomgang, men med et godt øre kan man høre at den bomslår innimellom. Dette er mest fremtredende når motoren er varm. Under kjøring: Bilen mangler kraft. Har ikke vært ute for at den stopper, men når man gir gass kan det ofte forekomme den bommer og man sliter dermed å komme opp i fart. På grunn av den manglende kraften vil det også være utfordrene å holde farten, spesielt i fart fra sånn ca 60km/t og oppover. I bakker vil lavere hastighet også være utfordrene. Feilsøking Drivstoff: Har hatt oppe hele drivstoffsystemet. Sjekket sila i tanken, byttet drivstoff filter og bensinpumpe. Utbedringene gav ingen effekt. I tillegg byttet jeg samtlige dyser og overhalte jetronic systemet med ny membran, Den gamle membranen så forøvrig helt fin ut. Har også byttet bensintrykk-regulatoren. Tenningssystemet: Har byttet coil, sjekket gnist på samtlige sylindre, og sett etter avvik på enkeltsylindere med oscilloskop. Ingen negative funn, selv om jeg må si at det ikke er veldig lett å slå fast noe sikkert. Ledningsnettet fra coil til fordeler til plugger har vært byttet. Pluggene har vært byttet to ganger. Fordelerlokket er byttet også. Prøvd å justere litt på tenningen, dette har heller ikke hjulpet. Mekaniske feil: Alle vakuumslanger har vært sjekket og jeg har sett etter mulig inntrengning av falskluft. Har blant annet sprayet rundt med startgass i motorrommet for å lete etter dette. Ingen funn. Har også sjekket med et måleinstrument at jeg får vakuum.
×
×
  • Create New...