Jump to content
Mercedes-Benz Entusiastklubbs forum

Happy Camper

Members
  • Content Count

    22
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Happy Camper

  • Birthday 09/17/1968
  1. Regner med at Charlie har kjøpt seg telefon lenge før diskusjonen her blir ferdig... Jeg har et par meninger når det gjelder denne greia med iPhone 4, og jeg heller mer og mer i den retningen at dette produktet er litt mer en "jippo" enn at det er et slikt fantastisk produkt som mange vil hevde. Ja, jeg har flere Apple produkter selv som Nano og Touch, men ingen iPhone 4. Kjøpte en til kona, så da må man fungere som "support" til tider... Fordeler - Meget brukervennlig (så lenge du kan leve med Apple sine særegenheter) - Fantastisk oppløsning på skjermen (til tross for at det ikke er Super-AMOLED, som mange konkurrenter etterhvert har kommet med) - Uovertruffen nettleser (safari), dersom du kan leve uten Flash-støtte (noe ikke jeg kan) - Uendelige muligheter av apps... - Et kamera som er fullt på høyde med andre mobil-kameraer idag, i tillegg til HD video opptak. - God e-post klient for feks gmail og yahoo. I tillegg skal den støtte Microsoft Exchange, uten at jeg vet om og hvordan det funker. Bakdeler - Helt låst opp til iTunes dersom du ikke jailbraker (cracker) denne. Dersom du gjør det, bortfaller (den lille) garantien du har. - Ikke mulighet for eksternt minne - Bluetooth som ikke funker optimalt. Er det forresten noen her som har fått den til å funke med Commanden? - Problemer med å overføre kontakter fra din gamle telefon til iPhone 4. iPhone 4 bruker micro-SIM, også en særegen greie som kun Apple har... - Ikke støtte for Flash og WMW, Div-x og en hel del andre multimedia standarder. Jævlig irriterende spør du meg... I tillegg skjer det en del ting med iPhone 4 som ikke har vært mye oppe i media, ble selv litt små-sjokkert når jeg leste denne tråden på et eple-forum (har jo blitt en del sider etter hvert); http://ipod1.no/forum/viewtopic.php?f=153&t=248414&st=0&sk=t&sd=a&sid=78747a00b02d28304b46285ab6fba8a8 Virker nesten som "alle" er så himla fornøyd, men når man begynner å søke litt på nettet er det vel ikke bare fryd og gammen... For å si det rett ut har vel Apple en agenda, og det er at vi skal bli helt avhengig av deres produkter. Man kan se konturene allerede med iPhone, iPod, iPad, iBook, Mac, AppleTV og alt kan kommunisere ved hjelp av Apple Airport osv osv. Kanskje verdt og ta en titt på med et skrått blikk; http://www.cracked.com/article_18377_5-reasons-you-should-be-scared-apple.html Siden jeg jobber offshore, og ikke får ta med telefonen på jobb, har jeg nå en iPod touch som gjør jobben for meg når jeg er ombord. I tillegg har jeg en telefon som funker til alt jeg trenger en telefon til... Når det er sagt hadde jeg nok valgt Samsung Galaxy S med Android 2.2, eller den nye Samsung Wave med Samsung sitt nye operativsystem Bada dersom jeg skulle ha kjøpt ny tlf idag. Samsung er på hugget, og der skjer det mye...
  2. Endelig tilbake fra jobb og bilen har fått seg en velfortjent vask. Legger ut bilder av bilen med nye vintersko, Nokian Hakkapeliitta R i 225/45-18 på 8"x18" AMG III...
  3. For å si det sånn er det ikke så alt for mange "norske" 320 i markedet, så prisene justerer seg vel etter hverandre. Når det gjelder engangsavgiften er det nok rundt 30.000 kr. som skiller R6 og V6. R6 har faktisk lavere forbruk og CO utslipp enn V6 (194 g/km mot 202 g/km), så noen miljøsvin er de så langt fra ikke når man tenker på motorstørrelsen. Om de 20 hestene og 10 Nm er verdt det, skal ikke jeg si noe om. Jeg vet bare at jeg er fornøyd, og bilen går mer enn godt nok for meg...
  4. Nå har jeg hatt 2 stk '05 E320T CDI (3,2l R6), hvorav den siste med airmatic. Jeg er ikke i tvil om å kunne anbefale den motoren. Når jeg hentet den siste hadde jeg valget mellom en '05 R6 og en '06 V6, og gikk for R6. Jeg synes personlig at det er noe eget med rekke-sekseren til Mercedes, og i tillegg ble den jo en del rimeligere i engangsavgift. Den jeg har nå har som nevnt airmatic, og det er etter min mening stor forskjell på bilen med og uten (det var én av grunnene til at jeg kjøpte akkurat den). Bakfjærene på min ble forøvrig skiftet rett før jeg fikk den, på 131.000 km, noe som kan tyde på at det ikke er verdens beste holdbarhet på disse. Dette kostet ca. 2000 euro hos MB-forhandler i Tyskland, men jeg vil tro det er en god del dyrere i Norge. Jeg har også hatt et brudd på en kabel inn til kompressoren, men irritasjonen over sånt går over når jeg setter meg i bilen og kjører. Vanvittig kjøremaskin...
  5. Vet ikke helt hva jeg synes om den der. "Ødelegge" en 500E med kun 110.000km på telleren, hmmm??? Hadde vel vært mulig og funnet et annet utgangspunkt???
  6. Måtte bare lese saken én gang til på db.no, og der sto det at han stoppet for å fylle luft etter å ha hørt en litt rar lyd, kjørte deretter ut på veien hvorpå han hørte et sinnsykt smell etter noen hundre meter. Når du kjører med løse hjulbolter høres det ihvertfall ikke ut som du har lite luft , og når smellet kom regner jeg med at hjulet allerede hadde ramlet av... Men drit i det, man kan vel være enig i at å skifte hjul får man enten gjøre sjøl eller la noen som vet hva dem holder på med ta jobben. Kan selv innrømme at jeg tok en kjapp en med bilen til kona, satte den inn på Smart bilvask (eller hva det nå enn het en gang i tiden) for vask og bytte av hjul. Kjekt å slå 2 fluer i èn smekk, tenkte jeg, men skulle angre på det. Et par uker etter klarte jeg å punktere etter å ha kjørt minstejenta i barnehagen med bilen til kona. Det skal sies at det var -12°c og blåste noe helt for j**** og jeg var ikke akkurat kledd for vinteren. Ikke f*** om det gikk an å løsne det hjulet. De hadde jaggu meg trukket hjulmutterne så hardt til at det ikke gikk an å løsne uten skikkelig verktøy. Ikke gikk det med hjulnøkkelen og ikke gikk det med et hjulkryss jeg fikk låne av en forbipasserende. Måtte til slutt bare ringe kona sånn at hun kunne komme med noe skikkelig verktøy (og varmekjeledress) som lå i min bil. Og forøvrig kan jeg vel si meg helt enig med Hauk om momentnøkkel, bruker ikke noe annet nå...
  7. Vel, den gjelder for alle. Men dersom det stemmer at han hadde bare kjørt 3-400 meter etter han hadde fått dette utført, så mener jeg han er en smule unnskyldt. Riktignok var det hos et bilpleiefirma jobben ble gjort, men tilbyr de denne tjenesten bør man vel forvente at de vet hva de holder på med. Har kjørt litt Toyota RAV-4 og der rister jo og hopper bilen så inn i f*** at det er jo ikke rart man ikke merker at det ramler av ett hjul eller 2... Jeg kan vel personlig si at jeg, etter å ha ettertrekt, veldig sjelden sjekker hjulmutterne. Det er vel stort sett når jeg vasker bilen at jeg tar en titt på dem...
  8. Det skal ikke være vinter nå i følge denne karen. Måtte le når jeg leste dette... http://www.an.no/nyheter/article5355187.ece
  9. Gratulerer med vanvittig flott bil! Du får si fra når du skal selge, tror jeg kunne finne på å kjøpe den tvert...
  10. Som nevnt fikk jeg ikke mye tid til bilder sist jeg var hjemme, men slenger ut et par stykker til som ble tatt før vinterhjulene kom på... Kaffestopp på Statoil Steinkjer... Syntes sola ga en "artig" effekt på dette bildet... Nypolert... Nypolert renovasjons-bil... Nå er jeg reist på jobb, og frua fikk oppdraget med å få vinterhjulene på Bilder av bilen med nye vintersko kommer når jeg er hjemme igjen...
  11. Takk for det Øystein, er nyinnflyttet til "perlen"...
  12. Nei! Og det tror jeg nok de fleste er enig i.... Men for min del handler det mye mer om andre ting enn akkurat de få dagene i året det er våt is på veien. Etter min mening er de siste generasjoners piggfrie vinterdekk fullt på høyde, og i mange tilfeller bedre, under de fleste føreforhold enn akkurat våt is som ikke har fått en omgang fra strøbilen. Jeg føler at jeg får langt mere km ut av dekkene uten at vinteregenskapene forsvinner. Dekkene holder seg myke lengre og dekk-støy er et ikke eksisterende tema for min del. Nå sparer ikke jeg på dekk, og har på de siste syv årene hatt fire biler med henholdsvis Michelin X-Ice (1.generasjon) og Nokian Hakka R. Utviklingen på piggfrie vinterdekk har vært rivende i de 14-15 årene jeg har kjørt piggfritt, og vil nok fortsatt være det. Det perfekte vinterdekket finnes ikke, og kommer vel neppe til å komme noen gang heller. Men jeg velger fortsatt piggfritt... Men for å følge tråden til Arne; er det noen som VIRKELIG mener at piggdekk er bedre enn piggfrie vinterdekk på noe annet enn våt is så er jeg mottakelig for innspill....
  13. Har kjørt piggfritt nå siden 1996 og har aldri, og da mener jeg ALDRI, latt bilen stå på grunn av glatta. Har bodd i Nordland, Vestfold og Trøndelag i denne perioden og sikkert kjørt 150.000 km på vinterføre uten uhell. Legger alltid om i månedskiftet september/oktober slik at vinteren ikke skal komme overraskende på (med unntak av i år, da de nye dekkene ikke dukket opp på døra før fredag ettermiddag. Så da ble det Åre tur på sommerdekk forrige helg...) Min erfaring med piggfrie vinterdekk har vært helt upåklagelig og kona kan vel skrive under på det samme; for to år siden la jeg om til sommerdekk før jeg reiste offshore rundt den 20.april, hvorpå kona spurte om jeg ikke kunne gjøre det samme på hennes bil. -Hvorfor det, spurte jeg. -Det er vel ikke lov å kjøre med vinterdekk etter 1.mai, svarte hun spørrende. -Du har jo piggfrie dekk på Zafiraen, svarte jeg. -Er det piggfrie dekk på bilen???? Case closed !!!
  14. Ikke vet jeg hvordan dette fungerer, men mitt hus skal vitterlig ned 200.000 i ligningsverdi etter at jeg tastet tallene inn på kalkulatoren hos skatteetaten.no
  15. Regner med det er her problemet ligger. Var i Åre i helga, og motortemperaturen kom seg ikke over 70 grader når utetemperaturen nærmet seg nullpunktet... Det var ene ledningen inn på stikken til kompressoren som hadde røket. Kostet ikke mindre (eller mer ) enn 2.900 og få loddet på en ny. Eneste takken jeg vil gi til Motor-Trade var at de tok den inn på sekundet når jeg dukket opp... Sant nok, men gammelkjerra nøyde seg med mellom 0,65 og 0,68 på samme strekningen. Har kjørt den strekningen noen ganger, så det burde vel ikke være store forskjellen...
×
×
  • Create New...